AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.673

Flera spionbilder på nya 6-serien

Sida 1 av 2
M3_BMW
Några bilder på nya 6-serien. Vad tror ni. Tror själv
både Cabben och Coupen blir otrolig läcker.
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

BMW M bilar, när du älskar att köra.
betriebsanleitung1
Ser ut som en krockad Celica,850 var ett mästerverk men nu vet jag inte,intetsägande&ful
Läcker, men asfult bakparti !

"Det finns 740 anledningar
att köra BMW" // Lazze S
-RW-
De bilderna kom ut för länge se'n.
ant
jag tycker att det går åt helt fel håll med de nya designerna som kommer från bmw. den sista "riktiga" bmw´n verkar bli e46.

=============================
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Riktigt ful. Ser nog annorlunda ut live när den väl kommer hoppas jag.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Oroa er inte för mycket....det är ganska hårdmaskerade prototyper fortfarande...bakpartiet har försetts med släpvagns-lampor för att inte röja den slutgiltiga designen osv. Jag tror inte att vi kommer bli så besvikna när den slutgiltiga bilen visas....iallafall inte jag.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Eehh... Är det bara jag som ser en nästan direkt kopia av en VOLVO S60!!!!!!!!!!!!
Ngt fulare än det där får ta mig fasen leta efter...
Vad hände med de andra bilderna man sett tidigare på en riktig mercadödare...Nä ser den ut så där så går det nog för BMW som för SAAB snart...Jvla C.B.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tror att nya 6:an har potential till att bli något riktigt bra...

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Ja, jag tror på 6:an jag med.... när den får ner den nya M5 motorn i sig så blir det nog en dräppare.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Måste säga att jag gillar faktiskt BMW:s nya design, tror den kommer hålla bättre i framtiden.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tycker att den ser asfet ut!
//Marin
Fronten såg grym ut....men vad har hänt med arslet ??? Hoppas verkligen det är maskerat, för det såg verkligen inte klokt ut.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Demon eyes på g :)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Vill ha, framför allt utan maskeringstejpen.

My Bimmer is my mistress
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Fel att bedöma bilderna när inte bilen är fullständig, men hoppas verkligen att den kommer tat se ut som på de första bilderna man fick se "en riktig merca dödare som någon sa" , det vore för sorgligt om den skulle få nya E65 syndromet..dvs tvålkoppsdesign ala japan...men det är klart man vänjer ju sig förr eller senare vid det mesta, jag var en av dem som propagerade för att de nya skyltarna på bilarna var hemska...men idag tycker jag de är minst lika snygga som de gamla i plast.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej med det är ju fritt fram att spekulera! :) Z4an är snyggare än Z3 men det är något som är lite skumt med den. Lika så nya 7an. Snyggare live än på bilderna men inte blir utklassad av nya S-klasse när det gäller design.

Får hoppas på en lite mer aggressiv stil vore inte fel.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Av dom prototyp-bilderna jag sett tycker jag 6:an verkar bli en riktig feting! Ruggigt cool skulle jag säga!

Maskerade bilder är svårbedömda tycker jag, inte minst på bilderna ovan som jag tror visar ytterst lite av vad den kommer att bli. :)

Mvh

Anders S.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Acey: håller med dig angående sjuan...

-----------------------
Min E30:
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Ja helt klart är E65 snyggare live, men det jag gillar med Z4an är att man har jobbat mycket med "häcken" något som inte bara BMW är dåliga på nuförtiden. Z4 är en av de få nya bilar som är minst lika snygg bakifrån som framifrån anser jag.

Läckert med lite arv från 02an med runda baklysen samt de där lite halvdjärva ganska hårt skurna linjerna som gör att bilen slipper bullformen och får lite härlig retro look vad det gäller kantighet som såå många nya modeller från många biltillverkare har.

Kanske kan man bygga in klassisk design i många nya modeller samtidigt som man håller bilen "modeinriktad"
så blir alla parter tillfredställda..dvs de som gillar äldre bilar och dess form samt de som prioriterar en kanske mer praktisk, tyst och framtidsinriktad formgivning. Hittils har Z8, Z4 lyckats och möjligen Z3...eller vad tycker ni?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tycker man ska passa sig för att mixa olika designspråk. Hur kul är retro egentligen? Tycker inte Z8an bleknar ju i jämnförelse med SL55 tycker jag. Även om det är en utav dom absolut mest lyckade bmw modellerna.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
acey: Håller med om att retro börjar bli RÄTT uttjatat! Z8 faller lite på de trist formgivna originalfälgarna, med andra så vore den nog (ännu) snyggare.

Däremot tycker jag att MB lyckas RIKTIGT bra med sin design på nya E-klasse, CLK och SL! Synd bara att några av ilarna i deras enorma modellprogram är så snarlika varandra, då tror jag mer på BMW´s nya filosofi att varje modell ska ha egen karaktär.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.