AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.360

XBOX i bilen?

Sida 1 av 2
Nån som vet var man kan få tag i typ en adapter för XBOX så man kan köra 12v, eller är det en 12 till 220v omvandlare som gäller? Den drar 100watt...

Har sett XBOX på USA bilar...

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
finns på www.danmobility.se
Vad är XBOX?

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Carl: XBOX=microsofts första TV-spelskonsoll. XBOX har bland annat 733mhz Celeronprocessor och inbyggd hårddisk.

Länk

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Carl L:
Vet du inte va XBOX är!?
De är iaf Microsofts första spelkonsoll,är jäkligt bra,mkt bättre än PS2!!
Transformatorn som Danmobility har verkar ju funka då.. (till min dator också hehe)..

Är det någon som har byggt om en TFT skärm från en bärbar dator till å ha till bilen?? Borde ju gå på nå vis..

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jimmy: Det där med att bygga om en TFT-skärm lär vara ett rent h**vete: MYCKET komplicerat! Har tyvärr blivit av med länken jag hade till en sida med mer info i ämnet....
hmm.. synd.. har en drös liggandes..

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
Bygga om skärmen inge att rekomendera är jäkligt mycket jobb. En ny 15" TFT fär du tag på för 5000:-
men 220v förstås.
Bara strömmen räcker till då.. hmm...

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
Finns ju olika modeller på TFT skärmarna, menar du att du ska ha skärmen inkopplad till den bärbara datorn, bara det att den ska sitta "längre" bort än orginal? Borde det inte bara gå att förlänga signalkabeln och backlight kabeln så länge det inte är flatkablar? Eller är det risk för störningar i bilden och det blir för långa kablar? Har också rätt många burkar liggande, det vore kul.....

Mvh
Patrik
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag fattar inte detta med TV spel i bilen? när FAN ska man sätta sig med det? i bilkön eller?
Jag börjar närma mig 30, det märks... :-(
Hehe.. nej det är när man har en fru med körkort som gärna kör M5:a så man kan spela själv :)

Eller så kan man ha det till ungen :
Länk

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
Nej jag kopplar bort TFT skärmen från en trasig laptop och bygger om den till en som klarar av vanlig AV-signal från tvn.. Det är det som är problemet lixom.. hur man bygger det..

Tycker det e fölitet med typ 10" bara...

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
Mosse:
vänta tills du blir 40 med två barn i baksätet o 65 mil (enkel väg) till stugan 2-3 ggr per år, då kommer du att älska ide'n...
Fast jag har ingen själv än med det skall in...

välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan vara bra att ha om man raggar småflickor utanför korvkiosken... ;oDDD

Mvh
hmm märkte att min länk ovan ej fungerade.. synd.. det var en bild på en bil som hade en barnstol med tv skärm till :)

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
En liten tanke testa att höra med nån duktig i ljudbyggar branchen dom kanske har någon bra lösning
Finns det någon som har en skärm till en Compaq LTE 5150 och sälja till mig?
Har datorn men skärmen är paj:(
Tänkt att ha vid mitt objektbygge som skall byggas under vintern.
Vore tacksam om någon vänlig själ kunde hjälpa mig.
MVH/Berbel

hu
62
hudson
530iM -01
325i cab -86
Köp en sån där 12V->220V som finns på teknikmagasinet. Har en sån jag o provade stoppa in datorn i bilen, funkade finfint, effektförbrukningen är nog inga problem, folk trycker ju in ohemult mycket extraljus så två såna på 300W styck borde räcka o bli över för både xbox o tft-skärm...kanske tom räcker med en
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ok ok, jag köper det där med barn i baksätet!
När jag var liten fick man nöja sig med några Bamse tidningar en Äppel Mer och den där jävla KUBEN! :-(
Hur kul är det i 65 mil..??
/K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.