AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.912

540iA Touring 97

Sida 1 av 3
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har sett följande till salu:

540iA Touring -97/07, 13000 mil import.
18" alufälgar
Dolt drag
Nedlackad
PDC
Nivåreglering
Servotronic
Shadowline
Vita blinkers
Xenonljus
Säkerhet
Airbag*4
Centrallås
Elektronisk startspärr
Komfortlåsning
Larm
BMW-HiFi med DSP & CD-vxl
Eljustering av stolar
Ratt och speglar med minne.
Farthållare
Färddator
Check-control
Navi & TV
GSM-tele i armstöd
Insynsskydd
Mugghållare
Multiratt i läder, eljustering.
Utdragbart bagagegolv
Ädelträinredning

Vet inget om den är skruvad eller om hastighetsmätaren stämmer.

Vet någon uppskattningsvis ett rimligt pris?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Glömde tillägga läderklädsel.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Är det inte den på www.bmwfynd.com? Se upp med den handlaren!!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ja det stämmer. Verkar för billig men all den utrustningen.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bilen ser fräsch ut på bild men sök här på forumet på "bmwfynd" så får du lite mer info om handlaren.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jag har sökt och läst det som finns att läsa och det är idel negatativa inlägg. Det verkar som om att han har hyffsad omsättning på försäljningen och jag har svårt att tro att alla bilar han säljer är skumma.
Men i rimlighetens namn vad är en bil av den kalibern värderad till normalt?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Här är en annan från en annan försäljare

BMW 540 TV/NAVI + SKINN+ STEPTRONIC
Årsmodell: 1998
Mätarställning: 10.200 mil
Färg: Svartmetalic
Karosseri: Kombi
Pris: 185.000 kr
Info: ACC/klimatanläggning, ABS bromsar, Airbag förare, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, C-lås, Fjärrstyrt c-lås, Elhissar, Elspeglar, Elstolar, Farthållare, Färddator, Larm, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Navigator, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Skinnklädsel, CD-stereo, Stolvärme fram, 17"
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Stout:
"listpriset" ligger på c:a 20-30k mer än vad bmwfynd begär.

Efter att ha läst alla inlägg beträffande denna firma skulle jag inte under några omständigheter köpa bil hos dem utan att kolla upp dess historia MINUTIÖST!

Du är inte sugen på att importera en vagn själv, Stout?

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Eftersom jag själv kollar efter en Touring, 528 eller 540 så har jag sett priser på liknande bilar från 170' till 250'. Tittar på Länk som är en handlare som har hyffsat rykte så har dom två st, en 97:a och en 98:a. 97:an har gått lika långt men lite mindre utrustning än den på bmwfynd och dom begär 214'. Den har stått där ett tag så det finns kanske lite att pruta på. Vet att någon av dessa bilar var uppe för diskussion tidigare och att Asken hade kommentarer om slitage på ratten och dyl.

Kollar du på www.bmw.de så får du en uppfattning om vad en ärlig bil går på hos en BMW-handlare.

Många av de du hittar i Sverige är tyvärr manipulerade, krockade, momsfifflade eller alltihop.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jo, jag är sugen på det men är alldeles för osäker på att handla bil och ännu mer i Tyskland. Har tittat runt på www.bmw.de och hittat en del men jag är snål, tyvärr.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Stout, Andre, Programmer mfl: Vi har mailats i olika omgångar så det finns nog inte så mycket att tillägga. Jag, Johan och många andra har energiskt bidragit med vår kunskap och erfarenhet för att Ni skall kunna åka så problemfritt som möjligt under en lång tid med Era kommande nyförvärv. Betr Påarp, bmwfynd, eskilstuna, karlstad samt gudarna skall veta vad med många mera har jag inget att tillägga, det blir bara upprepning. Köp det Ni känner för. Motsvarande pris under gängse marknadspris betyder dubbelt upp i rep och värdeförlust under ägande tid det har jag själv lärt mig av egen erfarenhet långt tidigare. Vi måste nog alla den skolan gå så köp första bästa vagn.
Asken
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Asken: Har tagit till mig alla dina råd och förhoppningsvis så kommer man även själv snart kunna kolla hur stabilt dubbfria känns i 250 km/h...och då i en problemfri bil;-)

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Stout:Har du givit upp den fjordgrå kulören :))
Det viktigaste är som vanligt köp ingen bil utan att mätarkolla den, sedan är det ju utrustning skick,leta lackskarvar kolla så alla dörr o skärmskarvar är jämna med mera, kolla alla utrustning, speciellt Navi som inte är gratis att repa. Framförallt känn efter om det känns bra och använda alla sinnen så går det säkert bra.Asken sa häromdan att 540 börjar bli lite iskalla
då div hobbykonton är tomma, dvs BMW-handlarna blir inte av med dom så lätt.Bilar under 200 är det väl lite snurr på samt de större E46 orna.

MVH
Hasso
Länk

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
:-.) Fjordgrå är det ultimata men jag tittar även efter oxfordgröna och till och med svart metallic.

Jag har fått uppgifter och servicebok som i alla fall ser OK, om det nu är rätt service bok. Jag har också alla andra uppgifter rörande förra ägarna så spaningsarbetet har satt igång.
Återkommer med resultatet eller ev. fler frågor.

Tack alla för svaren och Asken, jag är lika kritisk som du och fullt medveten enligt principen "man får vad man betalar". Anser jag mig så pass erfaren och noggrann att jag inte går på vad som helst. Jar trots allt haft ett antal bilar under min 40+ åriga livstid och vet av erfarenhet i mitt agerande att jag inte går på pumpen efter det att jag noggrant kontrollerat produkten, sen må det vara allt från satellit-mottagare till villa. Men alla upplysningar och tips är likväl värdefulla och tas tacksamt emot.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Länk
Jag passerade förbi den här för nån vecka sedan,"lite snikutr" men ändå rätt trevlig, var smårepig på träet runt växelspaken,men gillade färgen på skinnet trevlig intriör ,osså var den ju blå:)

MVH
Hasso
Länk

ett tillägg angående Påarp: dom har oftast ganska välutrustade bilar där, skicket på bilarna förväntas vara väldigt gott när prisbilden ser ut som den gör, jag har varit där i omgångar och dragit följande slutsatser: Dom har överprisade import bilar som inte e så vackra i lacken. Samt prisbilden är lika statisk som Henry Melin Bil i fjollträsk dvs fast fryst :)
Det är möjligt att dom säljer bra bilar men de är inte riktigt marknads enliga priser på dom.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag har handlat bil av Påarp och det går att pruta ordentligt kan jag intyga.

Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Vill uppmana ALLA att hålla sig undan för 540:an som jag frågade om. Har fått reda på från gamla ägare att bilen är både lappad, delvis omlackad samt att den är väldig obalans i den vid 80km/t. Ratten skakar rejält, strul med oljetrycket, katalysatorn kass. Enligt förre ägaren är bilen allmänt sunken och han var glad när han fick det pris han fick när han sålde den.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hur mycket fick han för den?
//Marin
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Vet inte om jag gör rätt i att säga det med tanke på den förre ägaren. Mot BMWFynd bryr jag mig inte.

Fick även kontakt med personen som importerade bilen och han förklarade en hel del som jag inte drar upp här men i korthet så stämmer inga data på bilen, skruvad. Gått på 7 cylindrar pga strul med oljetrycket, oljelampan lyste lite då och då mm mm och ännu mm.

Stay away!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Kan tillägga att importören lackade om bilen för att den "såg fördjävlig ut i lacken". Dessutom var gummibustingarna helt slut i bakvagnen vilket BMW inte varit med om innan så de fick beställa verktyg för att byta dem. Måste varit hård körd på gropiga vägar med tung last...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.