AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.616

BMW 325 E30 hur bra?

Sida 1 av 3
Todd
Ja som överskriften lyder, hur bra är dessa? Körglädje,komfort etc. Är sugen på att köpa en, gillar framförallt ljudet i dem...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Mina subjektiva betyg, ett till tio!

Komfort: 3, med originalstolar, 6 med sportstolar.
Körglädje: 9
Motorljud: 8, 10 med sportauspuff
Utrymmen: 4 för 4-dörrars, 2 för 2-dörrars.

Om det är motorljudet du är ute efter kan du lika bra köpa en 320, de låter identiskt och 320 är i regel bra mycket billigare, om än inte lika roliga.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
130
Eber
325i -87
Ja som nofx16 säger så är bilen riktigt kul att köra och motorljudet är underbart, det är ett privilegium att man verkligen kan få uppleva sådana gudomligheter för den smärre summan av cirka 15-25´kr :D
Stämmer även det med utrymmen, min fyradörrars känns ganska trång och räkna inte med att få plats i baksätet om du är lång, men vem bryr sig om sånt trams???
Bilen utstrålar körglädje och bara vill bli gasad!
Själv tycker jag att bilen känns relativt lättkörd för att vara så gammal, känns inte som att försöka tygla en oljetanker (kanske beror på servon =) men du fattar vad jag menar...
Provkör! Köp! (och fastna i bmw-träsket)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Min 320 har inte servo men är ändå väldigt lättkörd! Speciellt nu med läderratt och rally(vinter)däck :-D
Todd
Tack för svaren.. Låter som en trevlig bil, får ta o provköra en omgående.. ;)
nofx16: Kalle, 320 och 325 har väl inte samma ljud? Det är ju längre slag och typ elakare ljud i en 325;a... Tycker ju jag då, men det är ju jag det...=)

*badass toys for badass boys*
Är typ endast motorn å ljudet man köper en 325 E30 för...de andra är de inte så hög klass på...
an
74
ante318
325ik -87
Man köper 325:an för 100% körglädje!! Den går ju faktiskt att göra riktigt fräsch också :)
Ut o provkör!!/ante

Drive it like you Stole it!!
Ja,dom går att få riktigt snygga...har sett otroligt snygga E30 från tyskland!!

ante318:
Vi har ju likadana bilar,hur upplever du din? nå problem?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Wicked: Jag har inte märkt någon större skillnad iaf.. beror nog rätt mycket på avgassystemet, vilket fabrikat/skick det är i osv....

LazerEye: Man köper 325 E30 för motorn, ljudet, chassiet, styrningen(utan servo) och utseendets skull! Inte BARA motorn och dess ljud, som du skriver.
Todd
Är det ngn skillnad på chassie etc om man jämför 2/4 dörrars bilarna?
nofx16:
Visst är dom snygga me lite styling,men orginal är dom inte så snygga...
Sen så har alla 325:or servo som standard!
Utseendet är ju de första man kollar på så de behövs ju inte nämnas...så man köper ju bara 325:an för motorn å ljudet,de andra är ju inte ett dugg bättre än nån annan bil....!
En 4 dörrars är lite vridstyvare. Precis som för e36.

Men det skiljer inget i kränghämmare, bromsar fjädring etc.
2-dörrars är väl något kortare??
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Mor och far har en 325 -88 utan servo....

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Och en tvådörrars E30 e lika lång som en fyra dörrars!

Todd
Hmm, den bilen som jag är lite spekulant på har ingen servo? Det låter lite konstigt.
hmmm...tror servo är standard på alla 325:or men en del föredrar att inte har servo å tar bort den....men ja är inte helt säker på om de är standard....
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Servo var inte standard på 325:orna. Eventuellt de sista åren men inte på alla årsmodeller. Men som LazerEye skriver, många plockar bort servon på sina E30 så leta inte efter ett "servoex" om du nu inte absolut vill ha det.

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Todd
Hur ser prisbilden ut på dessa bilar då?
aha...trodde de va standard me servo,har man extra utrustning då!!

I regel brukar 87:orna va lite billigare än 88:orna eftersom uttsendet ändrades lite då,nya baklysen,lister,lyktor mm...
87:orna brukar ligga mellan 15000-20000:- i snitt
88-89 mellan 20000-40000:- i snitt

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.