|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
HAHA..... (Spontant glädje ryck) Ursäkta mig men nu är jag så jävla glad!!! 325:an har startat!!!! Äntligen funkar det, efter lite problem med diverse pänningsfall felkopplingar mm. Som endel här säkert redan vet så har jag under en tid byggt en 325 E30 Turbo. Vissa hade säkert redan ledsnat på mina frågor när det har krånglat osv. Därför käns det nu jävligt bra att berätta för er att jag har startat upp på den på riktigt för första gången i dag. Visserligen med ett stort hål i grenröret pga. saknaden av den separata westgaten, samt att det inte satt något avgassystem på. Men motorn startade och gick på grundinställningen i Boxen. Nu vill jag bara få allting klart så jag kan åka iväg och mappa, sen ska polarn och hans M5:a få bita i gräset! Längtar.... /Bonje | |
|
Kul att höra! Lycka till med resten också! |
|
|
Härligt! Då får du komma till knutstorp nästa år på BMW CS-träffen och ta ifrån vinnartitteln på strippen från en dansk 325i Turbo. Han har vunnit ganska många år nu =) Lycka till med bilen. //Tomas 528i -86(som skulle behöva turbo också) |
|
|
Jojo.... Nja det kan nog bli ganska tufft att vinna! :-) Vi får inte glömma bort våran svenske räddaren i nöden Jocke med sin M3 Turbo. Om man får honom dit så borde väl han åtminstonde ge dansken på tasken! Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
Peter |
kul!! då räknar jag med att man kommer få se den på nästa E-tuna Cup då? ;-) hade gött.. /Peter www.strippen.ws |
|
Grattis Bonje, du vet inte någe om min bil och vem i helvete det var som lindade in hela min jävla bil i glad-pack igår kväll??! ...om du känner till något så kan jag garantera att det blir straffknull med grovsalt...:) Jag gasar tills det rasar... |
|
|
Bonje, hur ska du göra med besiktningen å så? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
SBP........ Ja det var just det! Man får vel göra som alla andra turbo åkande, spendera en ett par timmar åt att skruva lite. Ta bort grenrör och turbo, dit med orginal avgassystem. Intercoolern får sitta kvar. Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Mmmm har funderat på turbo i 525:an, har ett litet aggregat liggandes i garaget... -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Kul att du äntligen fått fart på den!!!!!!!!!! Hör gärna av dig när du har bromsat den..... //Jesper |
|
|
Skulle vara kul att se lite bilder på installationen, du har ingen h-sida där du beskriver lite hur d har gått tillväga och bilder å lite sånt? -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Jag har tagit en jävla massa bilder unde byggets gång, men tyvär så är jag för dålig med datorer. Så någon sida har jag inte. Men om någon är sugen på att göra en så..... :-) Det vore ju ganska kul att visa andra hur man kan gå till väga. Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Mmm det e ju skitkul å se hur andra har gått tillväga och kan vara till stor hjälp för andra som funderat på konvertering! Fast med vissa html program så e det som att arbeta i Word nästan å sen bara lägga ut sidan... -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Bonje, skulle kunna påta ihop något, men jag e inget designgeni precis...å kan inte nån lite knepigare html kodning, ASP eller nått sånt! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Hej! Jag ska höra med tjejens brorsa först om han var sugen. Vi snackade lite om att fixa till en sida förut. Jag återkommer! Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
Peter |
tjoho Bonje.. ifall ni/du vill så lägger vi ut din bil med bilder etc på www.strippen.ws ?!? funderar på att ha lite intressanta projekt där... kan hjälpa dig... mvh Peter www.strippen.ws |
|
Grattis, har själv startat min 635 turbo förra veckan så jag vet att man blir lättad och glad efter alla långa garagekvällar. Johan |
|
| tja bonje.*jippi*lika glad som du är för jag har snart ståt och väntat för lenge på att din lilla heroin släden ska hoppa i gong så jag kan köra om dig med min lilla audi med 90 hk.men man får unska lycka till med bmw!!!vi cs..//danne..(men bli inte ledsen om du ser en röd audi med taskig lack åker om dig sen)*hähähäähäh* | |
|
Rosa lever farligt... ;) //Kalle 528i -86 |
|
Sammy Lundin |
det råkar inte vara en röd e30 som har siktats i karlshamn och på stilleryd för några månader sen? med just "hellre liten och rapp än stor o slapp dekal. o då var det väl du som gjorde en riktigt fräsig burnout på emmaboda oxå. har själv en delfingrå 325 -88 med azev fälgar. skall bli blå med Racelinefälgar och m-technic paketet som ligger i källaren ska på när tillfälle ges. har lite ont om garageplats vet du. MAX power |
|
Nej tyvär det var inte jag, Jag har inte kunnat köra med bilen enu! Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.