AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.870

Bilnavigation med handdator.

Sida 2 av 2
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
balmgren:
Det funkar inte för mig!
Find går inte att klicka på!
Jag behöver HJÄÄÄÄÄÄLLLLPPPP!!!!!!!

Automat är bekvämt
Joakim säger: försvarets atlas =)

.................................................................
Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Styrman: Enda jag kan tänka mig är att själva kartorna inte är installerade, bara själva programmet. Kör SETUP på CD'n och kryssa för några kartor och se om detta hjälper.

Jag kan inte få min "Find-knapp" att inte funka.

Joakim: Håller med till fullo. Gärna från 1929 eller så också - behöver aldrig bootas om eller avinstalleras eller nåt annat larv. ;)

Dessutom kommer just försvarets karter med en ovärdelig finness; de är alltid rätt. Detta då som vi alla vet militärens regler för kartor är; "om terrängen och kartan inte överensstämmer så gäller kartan" ;)

I alla fall var det så när jag gjorde lumpen, det kommer jag bestämt ihåg. Då var ärtsoppa som gällde och inget trams med GPS! :)

Ojsan, blev visst lite OT där.

Mvh Björn
Näst efter försvarets kartor kommer dock en demobil jag pillat med, som hade navigator, DVD, cdväxlare, mm mm styrt/visat via samma skärm =)

.................................................................
Länk
dr
57
driver28
540IA Touring 1997
Hej!
Jag har till min förra kärra som var Navi-less en IPAQ + Destinator. Fungerar SUPERBRA. Destinatorpaketet kom med GPS mottagare/laddkabel och CD skiva med detaljkartor för skandinavien. Efter ca 6 månader ringde jag dem jag köpte av och frågade efter uppdaterade kartor, vilket ingår första året. De hade missat att meddela mig, men skickade genast ut en ny karta med uppdaterad mjukvara med svenskt tal och senaste kartan gratis!. Det enda man kan anmärka på är ju att eftersom systemet inte är förbundet med hjulen som fastmonterad utrustning tappar man positionen i tunnlar och garage, men det tar ofrast inte mer än ca 3 sek.. för att bli positionerad igen när man kommer ut. Mycket prisvärd kombination speciellt om man redan har en handdator! 4800:- med moms typ betalade jag.

/Hasse
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
balmgren:
du kan inte SMS:a hit ditt program? Jag kanske har nån budget version?

Automat är bekvämt
Ex
131
Ex3mX
M5 E34 92b 3.8l SOLD!
Länk

Det här är vad jag ska ha i bilen....
Letade runt efter samma dator i sverige och hittade det tillslut på www.EUD.se
Men dom hade inte några kvar så om man är ett par som är intreserade kan man säkert få dom att ta hem några till ett bra pris.

Visa användare
1.621
balmgren
Kom just ihåg att Garmins MapSource inte hade PC-autorouting i de utgåvor som var landspecifika för Europa. Det var först med den (Väst-)Europeiska utgåvan PC-autorouting kom.

Tänk vad man glömmer fort... Beklagar eventuell förvirring.

Ex3mX: Störtläcker! Undrar när biltillverkarna hajar att vi inte ha speciallösningar utan bara en generell PC i bilen med lämpligt anslutna givare och gränssnitt. T.ex. USB-kontakt till bilens styr och info-system etc.

Mvh Björn
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Ex3mX
Var hittar man den på EUD s hemsida?

Automat är bekvämt
Ex
131
Ex3mX
M5 E34 92b 3.8l SOLD!
Den fins inte i WedShopen men om man letar lite under produkter så hittar man lite om den.

Ring killarna i uppsala och hettsa lite så dom sätter fart och tar hem dom nya modelerna som e så grymma!

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Ett tips till dig Hasso!
Länk

Automat är bekvämt
Ni
7
Niclas Palmquist
330i Touring -01
Använder iPAQ och Destinator, fungerar klockrent, vägvisning, "3D-vy", bra upplösning. Enda nackdelen är att kartsegmenten är lite små. Däremot perfekt att ha med sig då jag reser en del i jobbet och oftast använder hyrbilar.
Nicklas, finns den till 3640? vad går hela pakettet på?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
1.621
balmgren
Har uppgraderat till denna dedikerade mojäng: Länk och är mycket nöjd. Går dessutom bekvämt ner i en byxficka. Har kartor på CD över hela västeuropa samt usa som kan laddas ner i den regionsvis.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.