|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Ackerlund, din far är en mycket trevlig och intelligent man. Försök ha honom som en förebild så blir nog allt bra till slut. | |
|
SpeeLover: jag har honom som förebild, de har jag. Alla andra: Och de blev fel de jag skrev och alla blir så uppretad! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för om jag gjorde någon "illa" förlåt!! De ska inte upprepas! Och nu när alla läser detta så snälla hjälp mig, har en start spärr på min M3 importerad 99, måste veta om det finns att få tag i fler doser!????? Det är en mottagare som sitter framför växelknoppen, också trycker man ner dosan emot så dom läser av varandra sedan kan man star....är de någon som vet nåt om detta????????? Mvh// Jens Åkerlund! |
|
|
Ackerlund !! Skulle inte du bli intresserad av att höra ifrån någon som känner någon som har haft flera motorras på en vecka eller sommar..Ifall du ägde en M5 ?? Jag vet att du skulle vara mer en intresserad av att höra vad den personen hade att säga. Så när vi begär att du skall berätta mer ingående vad som har hänt, så tar du åt dig... Grow up !! Min fråga till dig, äger du själv en M5 ?? |
|
|
Hmm Du har tydligen ingen M5... |
|
|
Ackerlund: Tycker du mest svävar runt ämnet, tycker du kan sluta ursäkta dig nu och ge lite fakta kring motorrasen. Om du inte vet detaljerna så säg bara det men det skulle vara kul/bra att veta varför dessa ras inträffar. Vet att man inte ska påpeka stavfel och dyl, men detta var det värsta jag någonsin sett "miss upp fattat!" :P // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Shu: Det var inget stavfel, jag skrev de eftersom de skulle låta mer än vad själva ordet annars gör!! MISS-UPP-FATTAT! Och ni ska få en riktig redovisning, ska be min far sätta sig här och skriva om varför, och hur, och åtgärder om M5 motorras? Blir de bra så?? Mvh// Jens |
|
|
Ackerlund: En bra ide,kan du be honom om det.. Jag har nämligen en M5 3.8L,är nyfiken på hur jag skall kolla upp motor enkelt.. bengan |
|
|
Hur gick det med "redovisningen" ? Mvh Patrik |
|
|
Bara ett inlägg om M-test... Det finns både för och nackdelar med det men dom som tror M-testen är 100%:iga har fel!!! Det är jätte-bra för dom som inte kan så mycke om bilar(jag ä ingen x-pert)men det finns skräckexempel oxå på m-testade bilar...Brrrr,jag får hurvens..8) Slutsats:Man ska va noga och försiktig men bilköp men ha i åtanke att man kan ha hur otur som helst... tnx och bye MACKILLER |
|
|
Skit snack köp en Trabant Kör på höger sida |
|
|
Det där med att stötdämparna läcker verkar vara vanligt. En kompis har en M5:a "New Burgerking-paket" eller vad det nu heter :) Iaf så läcker bakre stötdämparna. Faktum är att hela bilen läcker på alla tänkbara möjliga vätskor. Jag tror att hans M5:a måste vara en Sveriges mest misskötta M5:a men ändå så går bilen som en påtänd jultomte jag är iag grymt imponerad av kvalitén att bilen överhuvudtaget går så bra som den gör med tanke på att den är så pass nersunkad. I år har han t.ex bara bytt motorolja 1 gång!? Hur är det med bromsar på en M5, E34 är det något som man ska kolla upp vid ett eventuellt köp? "Skit i allt! Lev fort och dö ful" - Micke 'Svullo' Dubois 1989 - |
|
| Ja, så är det | |
| Jag snackade med en kompis som jobbar på en motorrenoverings firma i Helsingborg att det händer att 3,8:ans motorblock spricker.Det är ju faktiskt ett M30 block som är byggt vidare på.Den motorn har haft en massa olika borrningar.Men har för mig att 3,8:an ligger på 94mm i borrning det gör tydligen att väggarna i blocket spricker av utmattning.Ni har kanske sett hur nära vattenkanalerna är loppet?!Denna förklaring har jag fått och de låter rimlig.Döden för en gammal 3,8 är ett trimmchips som flyttar varvspärren kolvhastigheten blir för hög.Men smakar det så kostar det.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.