|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ackerlund, vad var meningen med ditt svar? Är du Henke Mohlin och delägare, eller? Berätta istället om motorrasen, så att folket här kan lära sig... Mvh Rasmus |
|
|
Sandgren: Har jag nån gång sagt att jag är mekaniker?? Jag har inte sagt att det är nå fel med M5:er men ska passa sig så de inte blir ras för de är många som det har rasat vid för 15-20 000 mil! Sedan håller jag med Tomas.s också på de han säger! Förklaring kommer på felen men jag har inte tid nu...ska iväg på ishockey! Så den kommer ikväll |
|
|
SpeedLover: Nä henke mohlin och Ackerlund är inte delägare, henke jobbar där och Ackerlund är son till Thomas som är "VD" och delägare! Men det stämmer som Ackerlund säger om M5, dom kan vara känsliga om dom har gått långt eftersom bmw tar ut bra mycket ur motor och många kör hårt och varvar dom på höga varv jämt då håller inte motorblocket, ofta det felet på dom! Har själv en M5 som har rasat... Men som sagt det är inte säkert att de är så på alla Mvh//Clorin |
|
| På denna M5 har dom också bytt motorblock: Länk | |
|
Ackerlund: Ok. Men varför har du och Clorin samma IP-adress? Bara nyfiken...... Mvh Patrik |
|
|
Förresten, annonsen las upp 3 minuter innan Clorin gjorde sitt inlägg, ren tillfällighet? Dessutom är det en 3.8 och inte en 3.6 som det väll var som var dåliga.... Mvh Patrik |
|
|
Sandgren: Kan bero på att det är ett nätverk här i området, alla sitter på samma kabel..114st! Ja det där inte clorins M5, det kan jag lova! Ja men du ser ju att 3.8 kan ha problem med motorblocket också verkar de som.... Vilket jävla tjat de blev om det här då!! |
|
|
ja, det blev ett jävla tjafs. jugga som startade tråden undrar nog vad det här är för en jävla cirkus.. |
|
| Jag vill bara tillägga att om man är rädd för att det skall kosta för mycket pengar att äga en M5 så köp en Volvo,jag har kört min 25 000 mil utan problem.Men visst, rasar motorn så blir det dyrt.Men det är kvalitet i BMW, och den är byggd för att köras hårt!!!!! | |
| Rent skitsnack att M5:or ska ha nån speciell förmåga att rasa!! Är bilen välskött så håller den punkt slut. | |
| Sköter man oljebytena samt justerar ventilerna och inte våldtar motorn innan arbetstemp så håller s38:an många mil..... | |
|
OjojOjojOJ Läser om motorras och att inte köpa en efter X antal mil. Kan bara säga att min M5 har gått snart 18000 mil utan några som helst problem. Skulle bli förvånad ifall motorn skulle rasa. Men det är klart om man köper en bil som inte har sköts på rätt sätt dvs. servats, så spelar det ingen roll vad det är för en bil..tillslut så går grejerna sönder även om det är en BMW. Men det skulle vara intressant att höra vad Ackerlund har att säga om de 3 motorras som han pratar om. Sen spelar det JÄVLIGT STOR roll vilken olja som används till motor och växellåda. Men jag tar nästan för givet att personer som har M bilar använder dom bästa oljorna. Kan väl tilläga att detta är en BMW mekaniker som har sagt. |
|
|
När hockeyn väl har tagit slut, är jag som övriga lite intresserad av att höra mer detaljer kring de tre nämnda motorrasen, så kanske man lär sig något nytt. En verkstad med en sådan omsättning av M5or borde ju onekligen ha intressant kunnande på området. |
|
|
Är oxå intresserad att höra hur dom 3st M5ornas motorer har rasat.. Själv så kör jag en 3.8L som går 14280mil... Ända probelmet jag stött på är kopplingbytet och en ny gummibälg mellan spjällhus och massemätaren. bengan |
|
| Det börjar bli många nu som är intresserade av motorrasen. Får vi någon djupare beskrivning av haverierna tror ni? Jag är tveksam. | |
|
Hallo där!! Har jag sagt att de kommer M5:or varenda vecka med motorras?! Nä det inträffade nu och de är 2st som motorblocket har rasat på! Men de klart ni stjärnor här kan väl lite mer än vad en bmw mekaniker som har jobbar åt bmw i 25 år, och även fått ett x-antal utmärkelser inom bmw!! Så jag orkar inte bry mig om dom som tro att dom kan så mycket som ni! Lyssnar hellre på riktig mekaniker! Så hej svejs |
|
| En sak till, sa fel de var inte den här veckan, de var i sommras!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Frågade fader för ett tag sedan, hade miss upp fattat! | |
|
Han frågade om fällor och fel, jag svarade på vad jag hade hört av min fader, var själv ute efter en M5 men han var tveksam eftersom han hade fått in M5 som hade rasat från Sundsvall! Också blir ni så irriterad, har aldrig sagt att det är en skitbil men ni är kanske lite oroliga själv att era ska rasa eftersom det blev sånt jävla tjat om de! Men sköt era bilar som ni säger att man ska göra med olja och diverse men gnäll sedan inte heller om det händer på eran! Förstår inte vad faan ni blir så elak över, jag har faan inte "attackerat" er! |
|
| Ta de lugnt nu grabbar...börja inte grina ;) | |
|
Ackerlund, ditt första inlägg i denna tråd var "Tja! Passa dig för M5 som har gått över 15 000 mil och inte är renoverade eller dylikt! På gamla M5:a motor så är det väldigt vanligt med ras om dom inte har gått så hårt men de gör dom flesta, har haft 3st m5:or denna vecka med ras...2 stycken hade samma fel och då laddade slutnotan på cirka 75000:- Så kolla upp motorn riktigt först! Mvh// Jå" Med de raderna kan du inte räkna med mer än att folk här är intresserade av mer fakta. Om du inte accepterar det behövs inte dina inlägg här. (3 st ras i veckan var således 2 ras i somras? Viss skillnad kan tyckas.) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.