AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.327

Ni som har era bilar utomhus...

Sida 2 av 2
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Bilen står utanför, olåst och med nycklarna i tändningslåset. Fler borde unna sig den mentala avkoppling det innebär att bo på "landet nära stan"
Tigerr
Copy -- Du skojar va? :)

BMWCoupe -- Hoppas att inte du är en av dem som ligger vakna! Med tanke på din lilla "pansarbunker" så känns det som om det skulle vara lite överflödigt! ;)

Tigerr
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Tigerr: nä, jag sover rätt gott om nätterna :)

*Best Man Wins*
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Sover extremt gott om nätterna. Oftast som Copy med nycklarna i bilen. Har börjat låsa den nu dock.
Tror inte det hänt ngt här så länge jag bott här.
Jo en cykel blev stulen men den stog ute vid "stora" vägen på midsommarafton så det var ju som att be om det. På väg mot Borgholm så det rinner förbi mycket överförfriskade busar:)
En granne kom förbi häromdagen och bad om ursäkt för att hans två-årige son hade triggat mitt billarm genom att ta tag i handtaget. Det enda jag märkte då var att larmet indikerade att det hade varit utlöst när jag kom till bilen dagen efter.

En tidigare bekant till mig hade alltid nycklarna i tändningslåset på alla sina bilar. En gång när jag kom hem till honom stod följande bilar starklara: Porsche 911, Pontiac Firebird, Volvo PV -51 och så en gammal 240.
Behöver jag nämna att han inte bor i närheten av Stockholm?
Visa användare
130
Eber
325i -87
Rydberg:
Visst är det skönt att bo på den kriminellt belastade ön som öland verkligen är? ;)
Hehe, jag är inte speciellt orolig här i hålan färjestaden, plus att larmet är på. Finns väl på sin höjd ett eller annat fyllo som inte kan hålla fingrarna i styr, men det är väl i princip allt. Plus några vandaler som tog min cykel när jag var tolv :D
Hrm, Öland verkar bättre än Kalmar...
Sover dock mycket gott med tanke på att jag bor i ett pensionärsområde och parkerar på en sidogata dit nästan ingen hittar.
Sen, försvinner den får jag väl leta rätt på en ny...
Däremot är jag mer nervös när den är parkerad inne i centrala Kalmar över en natt, i synnerhet helger.

Andra saker som oroar mig är istället att få mer repor på den, uppslagna dörrar etc när man har parkerat nånstans.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Ja inne i Kalmar är ingen höjdare!
Har haft S2an stående en kväll inne i centrala kalmar då jag hade chauför.
Resultatet såg man dagen efter i en prydlig repa längs dörren.
Jag fick min förra BMW stulen. Ni som tror på att försäkringen kommer att lösa era problem mistar er. Visst fick jag ut bra pengar, men jag var utan bil i 10 veckor. Först dem 6 veckor som dem väntar inan bilen är bekräftad som försvunnen och sedan så tog det 2 veckror till för dem att verdera bilen och 2 till att betala ut pengar. Det var riktigt strulig med just utbetalningen. Dem sa hela tiden att pengar var utbetalda dagen innan men det stämde inte. Först när jag blandade in min bankkontakt som krävde att se transaktionen i sina system (fanns så klart inte)lyckades jag få ut mina pengar... Jag varnar för Salusansvar försäkring!
Rydberg, har i Kalmar fått 3 st repor av nycklar, i malmö en avbruten antenn, sen ska man inte tala om alla märken från parkeringen utanför MAXI (dörrar uppslagna)
Detta på en 518 -88!

Hemma på gatan händer det däremot ingenting, glömde att låsa bilen med nycklarna i över en natt och den var kvar...detta 800 meter från Berga Centrum. Glömde detta då grabben var magsjuk och det var "lite" panik att få ut honom ur bilen innan klädseln vart nerspydd.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Det är klart Berga ligger väl lite för långt ut från Norrliden.
Har en polare som bodde i utkanten av Norrliden men fick inte ha bilen ifred så han flyttade tillbaka till Öland:)
Ett försök till att ta bort mina sidoblinkers också:) den kvällen.
Hrm, i Norrliden skulle jag inte ens parkera en gammal rostig Amazon...

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.