|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
...sover ni gott om natten? Eller går ni upp o tittar till era åkdon emellanåt? *Best Man Wins* | |
|
Går upp och tittar lite då och då :( ----------------------- Min E30: Länk |
|
mikkke |
Tittar ofta ut.!! |
| Om natten sover jag gott, övertygad som jag är om att larmet väcker katten, som väcker sambon, som väcker mig och säger till mig att kasta ut katten och stänga av den jäkla väckarklockan;-) Skulle nu nån sno bilen trots allt, tja då är jag i alla fall utsövd och färdig att ringa polis och försäkringsbolag. | |
|
Sover alltid gott om natten. Jag bor visserligen nära Knivsöder (Hornstull) i Stockholm där det finns mycket skumt folk men på en avsides liten gata där det nästan bara finns medelålders höginkomsttagare. Flera grannar har fina bilar (E36 cab, Porsche 911, Audi A8, Jaguar XJ6 mfl) men så vitt jag vet har ingen drabbats av tjyvar eller vandaler. Faktum är att ju bättre bil jag skaffar mig desto mindre sk*t råkar jag ut för. Första bilen (318) blev både stulen och inbrottad (heter det så?). Planerar nu att skaffa en 760i för att garantera att ingenting händer. ;-) My Bimmer is my mistress |
|
rsarits |
Sover gott! Bor ute i "skogen" vid vägens slut, så det har inte hänt något, varken här hemma eller i närheten, åtminstone inte de senaste 25 åren. |
Tigerr |
Tretretti -- Det med finare bil, mindre skada tror jag beror på att folk (t om kriminella) har mer "respekt" för en finare bil. En 318 ses kanske lite som en "Svensson BMW", som man utan större risk kan dra lite med nycklarna eller stjäla. Medans en större, finare bil (Ferrari, BMW 750, Porsche 996 Turbo osv osv..) tyder på att ägaren är "tät" - Och vanliga smådregg vågar ofta inte synas för mycket! :) Bara en teori, men så tror jag att det kan ligga till.. BMWCoupe -- Jag är rättså lugn. Det hjälper inte, mer än psykiskt, att gå och titta på sin bil eller ha mardrömmar om nätterna! Ta väl hand om pärlan när du umgås med henne, och se till att ha ett bra larm, märkta rutor och en maffig försäkring - Det är det enda du kan göra för henne.. Och det bör hålla henne säker! Tigerr |
|
Bara när jag är uppe ändå, ser bilen från sovrummet. Men nu sitter spårsändaren på plats så det känns tryggt. Snart sitter mobilsändaren där oxå, då ringer det i mobilen om larmet går..( det känns tryggt) välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk |
|
| Tittar ut genom fönstret 23ggr/timmen men bilen står 3 meter utanför fönstret så det är inte alls jobbigt. Behöver bara vända på blicken lite (typ 40 grader västerut...) :-) | |
|
Tigerr: Jag tar hand om pärlan, har ett bra larm på både bilen och på garaget som 'hon' står i, garaget är förutom lås och larm även försett med tvärgående balk över dörren på insidan, rutorna är stöldmärkta, likaså speglarna ;) Och fullförsäkrad givetvis. Den tjuv som försöker ta sig in lär få lite problem. *Best Man Wins* |
|
|
Me=Fort Knox inspirerad :) *Best Man Wins* |
|
|
Sover som ett barn. Även om jag skulle vakna av larmet så skulle jag nog försöka låta bli att rusa ut. Har en vän som försökte rycka ut en pundare ur bilen, han vände sig om och drog en skruvmejsel i ansiktet på honom. Som tur var tog mejseln inte i ögat men bägge framtänderna rök. Så jag tar hellre självrisken än spenderar det mångdubbla hos tandläkaren.... |
|
|
(kilen) Fundera ut en bra strategi i förväg bara, med "pager" och spårsändare, om du får ett larm. En, liten historia ur verkligheten: En Audi A8 ägare fick larm i sin "remote" att någon var på hans bil. Han gick ut och där stod tre män runt bilen. "Vilken tur att du kom" sa de och pekade på honom med ett vapen. Utan att du kom med nyckeln hade vi aldrig kunnat komma förbi immobilisern, tack så mycket, och så var bilen borta. Kan vara bra att tänka på.... |
|
|
Hm, i ett sånt läge hade jag gått ut med avsågade hagelbössan... ;) *Best Man Wins* |
|
|
Så i princip så ska man ha larm, imobiliser och märkning och försäkring, men man ska skita blanka fan i om bilen larmar. :) Det känns så härligt att man inte får göra något för att ha kvar sina saker.. och försäkringsbolagen jublar när de kan höja premien :D |
|
| Det är bara en bil. Jag sover gott fast väcks jag av oväsen så brukade jag gå och kolla till vad som händer. Kan inte oroa sig hela tiden, inbrott i tex lägenheten vore mycket värre :( | |
|
'Bara en bil'... som kostar en 'shit load' med pengar. *Best Man Wins* |
|
| Jo visst, men prylarna i lägenhetne är mer värda :) Man kan gå runt och oroa sig för allt. Tror risken nästan är större att bli misshandlad / rånad än att någon misshandlar bilen. Inte kul med tappade tänder eller kanske förlorad syn på ena ögat. Kansket tom knivhuggen övern någon lite mobiltelefon... | |
| Alltså vem f*n går ut tomhänt???? Man måste vara utrustad annars kan man lika gärna stanna i sin varma sköna säng och låta tjuvarna göra sitt... | |
| Varför har ni er bil stöldförsäkrad om ni ligger redo varje natt att spöa biltjuvar. De tjuvar som ger sig på bilar med larm, startspärrar och all sköns stöldskydd är inte några finniga tonåringar som kommit lite på glid. Oftast är det tungt kriminella individer som sysslar med den sortens bilstölder. Alltså inga personer jag skulle vilja gå i klinch med när jag kommer utspringande med dimmig blick, iförd nattsärken och vevandes med brödkaveln! | |
| Jo bjoerck, Bilar blir ju faktiskt stulna på andra ställen än utanför bostaden. Sen är det klart att det är en ljuv tanke att komma på en biltjuv i bilen. Dock håller jag med dig, säkrast är nog att stanna på insidan och invänta att/om polisen behagar dyka upp. Som jag ser det så är ju huvudsyftet med att ha bilen låst/larmad/stöldmärkt, att det ska bli så krångligt att sno min bil att de väljer en annan i stället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.