|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
PeBe |
Jag kör Volvo på vintern... |
|
Inte 100 säker på farten, 280-300 Km/h gör den. Jag kör på Goodyear Eagle F1 för tillfället (tyska) 235/40-18 fram och 265/35-18 bak... Jeppe |
|
sebbe_bmw |
Min 740 jag hade gick hur stabilt som helst med original prylar, köpte den ny 96 och sålde den 98, så det måste vara ngt kontigt med din vagn Sebbe |
|
Jag cruisar lätt i 260 km/h, går som på räls....men jag har ju gjort lite mods :) //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
Min gör 740 gör 240km eln datorn innan spärren slår till, =( . . . skall chippa samt spola spärren så kanske man kommer upp i lite mer beaktningsvärda hastigheter *skrattar* Fan man drar ju 325'an på tomgång =) 740Tic hade ju inte varit dumt =) =) |
|
|
powertoy,,,,,,,, (läs detta som ett skämt bara I norrlnd där jag bor använder vi motorvärmare under vinterHALVÅRET,,,,, Men jag kan tänka mig att en 12a tuff att "veva" igång när det är 30 grader kallt ute även med motorvärmare. Min 6a protesterade måttligt under julhelgen när vi hade tempmätaren visade -32. Men jag hade varmt och gott inne i bilen i alla fall när jag och tanten åkte hem från Härnösand efter att ha hälsat på hennes föräldrar där. Jag höll laglig fart hela vägen dit och hem och tankade upp igen när jag kom hem och fick en förbrukning 0,96. Inte så farligt med tanke på att bilen gått 27k mil och automat och 30 grader kallt...... |
|
|
Medan jag kommer ihåg det måste jag fråga om det här med originalmoterad telefon i bilen. Fanns det telefon till E32 -87??? Skulle haft tag på en sån mest bara för fränhetsfaktorn. |
|
cane |
Gamla bilar kräfva mycket pengar om de ska prestera som nya. |
torparn2 |
Jag kör helt orginal med min 750 -93.. Och jag har haft uppe den i över 260 utan att vara helt livrädd. Och då kör jag på 15 tum allround däck. Den e jävligt stabil ändå "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
|
260 km/h med allround däck hade jag inte vågat mig på, det brukar ju vara Vmax 210 km/h på sådana m+s-däck. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
patric andersson |
har varit uppe i 260 med min 735 28000 mil stadig som ett lok schnitser sänknings sats 17 tum hjul chipat sport avgas ingen fart spärr |
torparn2 |
Det är inte ens max 210 på dom däcken jag har på. Däck killen bara skakade på huvet när jag sa att jag hade haft 260 med dom däcken.. Dom var endast godkända för 160, efter det har jag knapp kört mycket mer än 200 med dom däcken. men visst klarar en BMW att köra så fort som bilen går med orginal prylar de kan jag lova er. "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
|
Ni som bränner på ordentligt. Stiger eran temperatur på motorn också när ni kör så hårt? Jag pressade min till 210 hastighetsmätarfart, men det fanns lite mera att ge ;) |
|
patric andersson |
nej min temp stiger inte vare sig jag kör hårt eller står i bil kö en kompis har mycke problem med temp kan det va att han har luft i systemet ? hans teori hmm |
Paap Reeder |
Hej! Mina casterstagsbussningar slamrar som stångjärnshammare. Kör på TRX 240x45x415. Tänkte dra till varvstopp imorse men kom "bara" till nästan ...ca - 20 ty jag kom ifatt för mycket "skräp på vägen". Gick som på räls. Alla BMW är ytterst känsliga för Toe-in. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.