|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
Johan B.... jag var nyss nere och tog bort både plus och mínus över natten... men jag lyckas inte låsa bilen korrekt WmB SoundZ |
jocker18@home.se |
Nu Har jag ryckt bort både plus och minus över natten, så får vi se vad som händer WmB SoundZ |
|
Joker, har du en batteriladdare kan du passa på att ladda batteriet under natten. Inför vintern är det inte fel att ha nyladdat batteri. Vad menade du med att du inte lyckades låsa bilen riktigt? Var motorn riktigt kall innan du kopplade bort batteriet? Annars kan du lura elektroniken som sagt! Mvh |
|
jocker18@home.se |
Motorn har inte varit igång på 3½ timme, och det är några minus ute.. Jag kan bara låsa, men inte låsa upp bilen utan batteri. som den andra på forumet som inte fick upp bilen utan batteri. det fungerar inte att låsa upp när ma håller upp handtaget eller något WmB SoundZ |
|
Ibland kan det tydligen tjura lite och då brukar det funka om man inte håller upp handtaget helt, bara halvvägs. Du observerade väl att det är trögare än normalt, du måste vrida förbi det normala ändläget på nyckeln! Mvh |
|
jocker18@home.se |
Jag tror jag lyckades få upp dörren en gång... men det var ju ren tur säkert. jag hade en polare i bilen, ifall det skulle skita sej, som det oxå gjorde. Bilen har en tendens att "bluddra" och gå orent mellan tomgång och 3000, hoppas detta försvinner, för det är därför den skuttar fram tror jag. men helt plötsligt så kan det vara borta, sen vid nästa korsning är det lika dan´t igen. när den är kall, perfekt, ljummen dålig, varm ibörjan bra, sen dålig till och från WmB SoundZ |
|
--->Jocker18 Jag har upptäckt ett oljud från motorn min. Prova du med, få se om du har samma. Det kan ev. vara något relä eller nåt, vet inte. Men iaf. Prova att köra på en plan väg, ha 2:an i, kör så fort att varvmätaren visar mellan 1500-2000 varv, prova pendla mellan dessa varvtal. I min motor kommer ett väldigt illalåtande surrljud när motorn går på exakt 2000 varv och försvinner om jag släpper gasen. Kan detta oljud kanske ha med våra motorproblem att göra? Jag har ingen aning om vad det är för nåt som låter så illa! Men om du har samma oljud på din kanske? Det kanske ska låta så på våra bilar, det är därför jag undrar. |
|
jocker18@home.se |
Jag ska åka en rejäl sväng snart, kommer hem ikväll, sent, då svarar jag. okey? WmB SoundZ |
jocker18@home.se |
tyvärr så tror jag att min motor kommer att hacka...sen vill jag veta om bilen skall vara kall eller varm WmB SoundZ |
| Jaha ok. Jag tror att bilen ska vara varm, har själv inte tänkt på "Oljudet" när bilen är kall. | |
jocker18@home.se |
per_j82. tyvärr, jag kan inte märka av något ljud... undrar vad det kan vara WmB SoundZ |
|
Hade lite ojämn tomgång. Hittade en spricka i det flexrör som sitter efter grenröret innan lambda sonden. Tätade detta efter lite stök. Bilen går så jämnt och fint nu! Den har aldrig gått så bra som nu. En lite sketen spricka... |
|
| OK. Då är det bara att felsöka vidare :-( Tack för att du kollade upp oljudet. | |
jocker18@home.se |
hej igen,länge sen sist. efter mycket felsökande har jag bytt lambdasonden.... och bilen går som en klocka!!! så himla enkelt var mitt grymma fel som tagit mycket tid åt många bmwälskare å många trådar :) tack WmB SoundZ |
|
Hallå! Jag ser att ni har problem med ryckig gång. Jag har själv haft den erfarenheten på min 525:a. Den ryckte som fan rent ut sagt. Provade att nollställa databoxen genom att lossa batterikablarna o.s.v. Då blev den värre. Lämnade in den på BMW. Dom programerade om boxen manuellt och lät mig komma o betala dan efter (känner dom som jobbar där) för att se om den blivit bättre. Svar NEJ den var inte ett dugg bättre. Då sa dom att Motronicboxen var dålig o tyckte att jag skulle köpa en ny. Jo tjena tänkte jag. Den kostar ca:5000:- lite mycket tyckte jag. Åkte hem till svärfar o började titta lite själv. Då kom svärfar o sa att: gör ren batteripolerna och skorna med en ergborste o sen smörj in dom med klövervaselin (har ni tjej har ni vaselin). Jag gjorde det fast jag var skeptisk. O som ett under gick bilen som en dröm efter en ny nollställning. Det visade sig att daorboxen fick för lite kräm. Så nu går min som en dröm. Behöver bara vara ett j-vla skit fel. Ha de Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.