|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| nofx16: Här finns en "färgkarta": Länk | |
|
Har taklucka på min kärra och jag är 1.84 lång och det är precis att jag får plats och då har jag stolen i botten läget, visst det blir ljust och fint med luckan speciellt som jag har helsvart inredning..HK stereon tycker jag är överreklamerad, dessutom sitter förstärkaren på en väldigt dum plats i skuffen så att det blir svårt att lasta i större väskor,sommar hjul etc. Klockrena val i övrigt,gillar skarpt stålgrå och 19 tummarna. Och har man en gång vant sig vid navi är det grymt svårt att vara utan, men dock så kan man klara sig utan tv:n tycker jag. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Jag skulle absolut satsa på Navi. Dels för att det är mycket bra+att bilen även blir lättare att sälja när det är dags. Men jag tycker även att bilen blir mycket snyggare inuti med den stora skärmen. Jag skulle även välja till PDC. Angående andrahandsvärde så kommer 3-serie Coupe och Cab att få ett ansiktslyft med produktionsstart i Mars. Även om skillnaderna säkerligen är små så kan nog den faceliftade varianten vara något enklare att sälja sen när det är dags. Bara en tanke... |
|
|
// Janne2 Faceliften för M3 coupén är väldigt sparsam. En annan färgsättning på bakljusen samt en bredare "list" vid bakre nummerplåten var svaret jag fick från BMW Sverige. Den vanliga coupén får en mer omfattande ansiktslyftning. Har navi på min bil idag och visst är det praktiskt om man reser mycket men som någon sa så är det f-n så snyggt samt att kunna se hela färddatorn samtidigt. Luckan kommer jag att välja bort. Mvh Jonas |
|
|
hm, om man nu lekte med tanken att installera navi i bilen, nån som vet hur många lakan det skulle gå på? *Best Man Wins* |
|
|
Om du ändå ska beställa en helt ny M3:a så tycker inte jag att du ska snåla med utrustning! :-) Men det ska vara praktiska och användbara saker! Här hittar du en komplett europeisk orderguide över alla tillgängliga options inkl individual färger: Länk Orderguiden heter "M Family Sep 2002.pdf" och finns i mappen "Price List" Personligen tycker jag att Carbonsvart är extremt snyggt på denna bil även om man tyvärr måste tvätta den alltför ofta. En annan underskattad färg är faktiskt Imolaröd som är otroligt snyggt på just M3:an. Men Stålgrå är också mycket snygg plus att den är mycket enklare att underhålla! Sen är ju Technoviolett (individualfärg) helt OK men värt priset? Nja, kanske ändå inte. Varför inte en tvåfärgad läderinredning? :-) Här hittar du M3 bilder på alla standardfärger: Länk Länk Angående glastaklucka eller inte så är jag 1,83 och har inga som helst problem med takhöjden i min M3:a. Du får också ett helt annat ljus i bilen om du har en svart inredning så jag skulle definitivt välja detta. Harman/Kardon paketet är inte världens bästa men det är snyggt integrerat med allt annat (t ex navigatorn). Jag har också märkt att ljudet låter mycket bättre nu efter en tids användning så jag tror att högtalarna måste "spelas in". Helt klart ett prisvärt alternativ och tillräckligt bra i mina öron. Samma sak med navigatorn, det finns bättre system på marknaden men det är snyggt integrerat med allt annat i bilen. Sedan så har de faktiskt börjat sända TCM i Sverige så ibland får man varningar om trafikarbeten och förslag på alternativa färdvägar så det är helt klart praktiskt. Jag har det och skulle absolut välja det igen! Se till att få MD-spelaren också istället för kasett-spelaren ibakom LCD-skärmen! Jag skulle dock inte välja TV igen men när jag beställde så gick det inte att få navigatorn utan TV. Larm? Självklart, annars får du en överraskning när du ska försäkra bilen! Dock vill inte alla bolag försäkra nya M3:an trots larm eller inte. Välj också till elektriskt infällbara ytterbackspeglar. Värmereflekterande vindruta är inte så dumt heller (faktiskt ganska stor skillnad) men den har en liten annan färg. Högglanspolerad Shadowline (lister runt rutorna) är kanske något att fundera på om du väljer en Carbonsvart bil annars inte. Välj inte till elektrisk solgardin för bakrutan! Du kan få extra resonans med H/K basarna. Vilka Interörlister ska du ha? Jag skulle nog ta Titan Shadow igen med en svart läderklädsel efter att ha sett de nya Aluminium listerna. Om du ska ha SMG II så får du ändå ratten i Titan Shadow!! Mittarmsstöd och skidsäck kan vara praktiska och regnsensor är definitivt ett måste. Den elektrisk inställning av ryggstödets bredd och svankstöd är helt suveränt! Men som Johan säger så använder man det inte alltför ofta. Bluetooth-förberedelse skulle jag också lägga till och CD-växlare eller förberedelse för detta om du senare vill montera en CD-växlare eller en MP3-spelare (finns en Alpine som fungerar med navigatorn och allt annat). Det blev en lång lista...! Lycka till med beställningen! /RS2 |
|
|
Lite off-topic: Är det någon som vet hur man kan få tag på broschyren för M3 2001. Vore kul att ha den (antingen i elektronisk eller pappersform) samt även en utrustningslista som RS2 så förnämligt länkade till. Jag är intresserad av tidigt 2001, mitt produktionsdatum är 010531 så jag antar den beställdes tidigt 2001. PS. Är det någon som vill ha M3 -97 broschyren har jag ett ex till hugad spekulant, var kul då jag hade -97:ans M3 Cab). Kanske byta mot en 2001:an broschyr. DS. |
|
| cyberkallen: Tusen tack för länken! Nu är jag ännu mer säker på att jag hade beställt individualfärg till min bil M3. Standardfärgerna är förvisso VÄLDIGT snygga också....nåja kanske tur att man inte har sådana problem med en inkomst på 950:- i månaden :D | |
| CoolBlue: Så sent som i maj i år när jag hade bilen på service hos Asplunds i Torestorp så fanns M-katalogen i det vanliga broschyrstället så jag passade på att norpa en. Kan du fixa en för min årsmodell (2003) så byter vi jämnt! :-) | |
|
När det gäller luckan, skulle jag nog trots allt välja med den. Jag hade inte lucka på min 01:a som jag ägde tidigare (men har det i min nuvarande bil), och som redan sagts, ger det en trevligare ljus i bilen , speciellt om man har svart. Dessutom är det alltid trevligt att ha luckan öppen en solig dag och höra det grymma motorljudet ännu bättre. Några korta kommentarer om några övriga tillbehör som nämnts: Jag har på min bil inte märkt någon extra resonans med el-gardin bak, men har iofs läst om någon på bimmer.org som hade detta problem. Sen har jag oxå infällbara backspeglar, och detta är väl i mina ögon det som är lättast att avstå ifrån, även om det har vari bra att ha några gånger. Känns i allafall inte lika nödvändigt som några av dom andra tillbehören. Lycka till! mvh |
|
| Om du beställer navigationsystemet nu så får du CD bakom skärmen, det var minst sagt på tiden. | |
|
*CoolBlueM3Coupe* vad vill du ha för broschyren? //Martin |
|
| Ni säger att ni inte har anvädning för tv i bilen... jag vet inte om jag bara tycker det är häftigt... men jag och min sambo samåker till våra jobb... och det är jag som hämtar henne.... och som alla vet kan ju inte tjejer hålla tiderna ;) så jag brukar titta på tv i bilen när jag väntar på henne. Jag måste säga att det är riktigt bra bild... men det hänger lite på vart man är. | |
|
S328 R: Jag kollar aldrig på TV Hemma (sitter framför den här burken istället) så jag ser absolut ingen glädje av att ha en i bilen :-) Vet inte hur mycket det kostar extra för att få TV till sin navi, men oavset vilket så hade jag hellre lagt de pengarna på någon extra stereo-attiralj istället.... Det var min förklaring iaf :) mvh Kalle |
|
| nofx16: Man kan väl säga att smaken är som baken... jag sitter framför datorn minst 8 timmar om dagen (på jobbet)... så det blir inte mycket surfande när jag kommer hem. Så jag ser antingen på tv eller spelar PS2. | |
|
Kriteriet är att det är någon som har en -97:a, annars är det fdahl här på forumet som undrade först. Vad jag vill ha, tja en adress vart jag skall skicka den vore ju bra. Värdet för mig är ju inget då jag gjort mig av med bilen. |
|
|
Men första frågan är ju om någon har en 2001 broschyr och eller utrustningslista. Vill denna person ha -97:ans katalog som inbyte gäller ju detta i första hand. Är det inte någon som varit och suktat på BMW för 1½ år sedan? |
|
|
*CoolBlueM3Coupe* Jag tror att jag kan ordan en borschyr till M3 -01. är det någon skillnad på en m3 01 och 02 förutom att 02 med navi har 16x9" skärm? "Ju snabbare ni är desto mer långsam är jag" |
|
|
Hej! Kul att köpa ny bil! Jag tycker du skall skippa lull-lullet och sätta i en bur och en riktig stol istället. Säkert får du en av de trevligaste bilarna på träffarna nästa säsong. Finåka kan man göra med kombin! :-) Mvh |
|
| MNS_M3: Good enough! Maila mig detaljer så skickar jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.