AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
20.982

Utrustningsförslag till ny M3:a

Sida 1 av 2
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Hej!

Jag har en M3:a på beställning med leverans i mars.
Har i dagsläget valt följande options.
Stålgrå
Svart nappaskinn
SMG II
Armstöd
19" fälg
HK
Breddinställning stolar inkl svank
velourmattor
larm
glaslucka

Funderar på att byta ut luckan (är 186 lång) Tror det blir lite tight till taket. I så fall lägger jag nog till lite och väljer Navi utan TV-modulen.
Vad tycker ni?

Mvh

Jonas
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Fan vilken snygg bil du kommer att få ;)

*Best Man Wins*
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Provsitt en bil med lucka och känn efter! Borde inte vara några problem!

Navi kan vara smart att investera i! Dels så är det bra att ha och dels så höjer det andrahandsvärdet. TV tycker jag, som du, att man kan vara utan i en bil som M3.

Din spec. ser ut ungefär som min hade gjort om jag haft råd till dylik bil, hade dock beställt individualfärg(technoviolett, estorilblå eller något annat kul) och ljust skinn, men det är ju en smakfråga!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Jag är 179 och jag får plats med huvudet... längre än 180 så blir det problem med taklucka! (Eller, varför inte utnyttja takluckan o stick ut huvet ;) ) Skämt åsido, beroende på hur man vill sitta, så kan man ju köra 'halvliggandes' också. Fast då får ju baksätespassagerarna problem, förstås...

*Best Man Wins*
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Då är det bara att glömma luckan. Förresten när använder man lucka om bilen har ECC. Är inne på att andrahandsvärdet blir bättre. Trots allt så är det ju en för mig mkt dyr bil. SMG och Navi tror jag framtida köpare ser som ett krav när de ändå ska punga ut med en fortfarande ansenlig slant för bilen. Rätta mig om jag har fel.

Mvh

Jonas
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
//best man wins

Jag har personligen bara sett en stålgrå M3:a live. Och vet bara om 3 st totalt. Kul med en lite ovanligare färg än Carbonsvart och titansilver. En som jag aldrig sett är oxfordgrön II.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jonas: Jag tror inte att takluckan höjer andrahandsvärdet speciellt mycket, om ens något alls. Navi, skinn och ECC höjer däremot (eller rättare sagt så sjunker värdet markant om du inte har iaf skinn+ac).

Angående färgen så tycker jag att stålgrå är enormt snygg, liksom alla andra "standardfärger" som man kan välja, eller så är det bilen i sig som är så snygg så att färgerna inte lyckas dra ner intrycket :-) Men som sagt, om jag skulle lägga så mycket pengar på en bil så vore 3 stycken likadana bilar definitivt 3 för många! 23.000 extra slantar hade därför altså gått till individual..... ;-)
Jonas:
Har själv en M3 på ingående (handlaren ringde idag och sa att den är klar för leverans om tio dagar. YES!).

Konfig:
Läder
SMG
Förvaringspaket (inkl armstöd)
Förberedelse för CD-växlare (skall sätta in en MP3-växlare)
19"
Larm
Icke-rök paket

Personliga reflektioner över dina options:

> HK
Eftermontera för bättre resultat.

> Velourmattor
Snyggt, men passar nog bättre till klimatet i Dubai än i Sverige

> larm
Behövs egentligen inte. Startspärr och fjärr ingår. Men kanske det avskräcker någon stackare.

>Funderar på att byta ut luckan (är 186 lång) Tror det >blir lite tight till taket. I så fall lägger jag nog >till lite och väljer Navi utan TV-modulen.

Är 190 själv och fick plats precis under luckan då jag provkörde, så jag avstod en sådan.
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
//nofx 16

Jag uttrycket mig lite luddigt. Jag menar inte att luckan höjer värdet utan jag menar Navi och SMG.
23.000 kr ger ju tyvärr ingen garanti på att du blir själv om färgen. Bl.a så har många i England beställt individual Estoril blå. Jag tittade på Individualfärger men en viss osäkerhet uppstår ju när man inte kan se färgerna live. Den enda som jag kunde tänka mig var M5:ans Le Mans blå men idag kör jag en blå BMW och man vill gärna ha en ny färg när man byter. I alla fall jag.

Mvh

Jonas
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
//cyberkallen

Velourmattorna ger ett ombonat intryck. Används bara den varmare årstiden.

Larm ska man nog ha även om det knappast hjälper. Tror framtida köpare ser det som positivt.

Glömmer numera luckan....

Vilken mp3 växlare väljer du. Kan den spela vanliga cd skivor också???

Mvh

Jonas
Jonas:
Alpine 634: Länk

Finns installtionsanvisningar här: Länk
Men pojkar .... jag är 194 och sitter alldeles utmärkt i en bil med lucka. Glastaklucka er ett underbart påfund, ger fint ljus och vill man ha det mörkt, dra för.

Vad det gäller Navi så har jag blivit så bortskämd, funkar otroligt bra och har snabb omberäkning av väg om man nu bestämmer sig för att en annan väg än den föreslagna är bättre (utan att man behöver trycka på någon knapp eller annat).

Tv:n har jag begränsad nytta av, har hittills inte direkt suttit så länge i bilen och väntat in någon, isåfall har jag lyssnat på stereon eller något. I&för sig har jag inte TV hemma så det är ju inte liksom som en drift ;)

Ni kan ju kolla in mina options om ni har någon fråga:
Länk
Har oxså en m3 på g dock inte ny men med liknande utrustning.De org larmet som sitter i M3 stöldlarm med fjärrkontroll är det inte tillräckligt?I så fall vilket larm ska man köpa till?
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
*rodnar* Angav ju inte att min stol troligen är i högt läge därför ligger knoppen rel. nära taket... klart du får plats BMW-Jonas! Och som CoolBlue poängterar så blir det ljusare o trevligare i kupén.

*Best Man Wins*
Har inte plöjt instruktionsboken så hemskt mycket men har för mig att det finns glaskrosssensor och definitivt en nivåsensor så försöker någon flytta på/höja upp bilen i ett hörn så går larmet.

Nu har jag X st satser med hjulbultar så det kommer att vara ett herrans tjutande innan de fått av ett enda hjul ;)
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Hm, kanske inte just glaskross-sensor, men väl kupésensor! Som ju också känner av krossat glas. Testade dra ner sidorutan, aktiverade larmet, väntade ca 60 sek (tar ung. den tiden innan larmet aktiveras), slängde in min snusdosa! Det räckte... ;)

*Best Man Wins*
CoolBlue:
Uppenbarligen har jag en gigantisk överkropp med små taxben i jämförelse eftersom jag slår i taket med lucka. :-)
cyberskallen: Kanske det ;)

Hmmm... jag har iallafall sätet så långt ner som man kan ha och det funkar. Vad bygger takluckan neråt egentligen 30-35 mm eller mer?

Skall kolla senare ikväll hur nära det är, jag har dock en körställning som kan uppfattas som bakåtlutad men gillar att köra normalt med ganska raka armar (som jag vet inte man skall göra på bana med det är en helt annan sak).
CoolBlue: Kan vara att jag är van vid E39:ans 31 mm högre tak och att en lucka då kapar mer huvudutrymme än min klaustrofobiska sida klarar av. :)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag tycker Navi och PDC är gjutet och även Bluetooth-adaptern för mobilen.

H/K-paketet kanske inte låter världsbäst men det är snyggt inbyggt och samma sak gäller med Navin som dessutom har en snygg och bra integration med färddatorn.

Breddjusteringen av stolarna är klart överreklamerad, man sitter ändå inte tillrcäkligt bra vid bankörning och för körning på gatan funkar det nog bra ändå. Och ja, jag har det sidostödet.

Tycker du skall provsitta en bil med soltak så märker du om du tycker det är för trång elelr inte. Om du tänkt att köra bilen på bana tycker jag att du skall provsitta den med hjälm också. för det kanske går bra utan hjälm och men inte med.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jonas: Nej det har du förståss rätt i, att man inte får någon garanti. Men jag såg en estorilblå 330ciM här om dagen och tyckte att just E46 Coupé passar svinbra i den färgen! Du råkar inte ha bilder på de där engelsmännes bilar att skicka över?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.