|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
zumpen |
Nån som vet vem som piskar vem om bilarna är orginal? 3.0 M3 vs Opel Calibra Turbo 4x4 |
|
M3, om det inte är blankis. Mr C |
|
|
Känns som om det kvittade! ;o) Mvh |
|
|
Calibra kan du inte jämföra med en m3a 3,0 Opeln går ju skit original.. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
M3 0-100 6.0 sek calibra 4*4 torbo 205 hk 6.8 sek har inte calibran chip och annat godis bör m3 dra ifrån... men en dålig start kan man alltid få.. fyrhjulsdrift är ganska skoj om man vill iväg fort =) |
|
|
Nån som vet hur snabb en s60 t5 är 0-100 osv |
|
|
S60T5: 0-100 6,7 sek. Enl en polare som äger en. *Best Man Wins* |
|
|
Kar nyligen sålt min calibra turbo och köpt BMW istället. Kan säga att många BMW-ägare har blivit sura när jag har kört ifrån dom. Även dom med M-märke i bak. |
|
-RW- |
tror du de som körde M3;0r ville räjsa med dig? Det tror inte jag iaf. |
| Jag provade mot en calibra 4*4 turbo i förra veckan vid sista rödljuset ut på landet från malmö. Han var rätt snabb i starten, men sen hade han inte en suck =) | |
|
Lyssna på Rantzow inte en SUCK!!! --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
Va fan det går ju inte jämföra bilarna. En chippad calibra har cirka 250 hk. OBS 250 chippade hästar. (glädje hästar). Sen är det ju turbohästar vilket resulterar i att effekten kommer väldigt mycket senare än i m3:an. Dock ligger max effekt på ungefär samma varvtal. Glöm inte heller att calibran är fyrhjulsdriven. Detta suger många hästkrafter! Dock har man bra grepp med den i starten men så snart m3:an fått grepp så har inte opeln en chans. Men som sagt, man kan inte jämföra en trimmad calibra med en orginal m3:a. Det är ju inte på samma vilkor. Jag kan också trimma min m3:a! Och ja, jag har haft en fyrhjulsdriven calibra så jag vet. Nu för tiden kör jag racerbil, m3! Tack. |
|
| japp, då var vi igång igen :) | |
| GE UPP FÖR H****VETE!!!!!!!!! | |
|
m3efl >> Vad har du för modds på Aeron? |
|
zumpen |
MEEEERA!!!!!! |
Coolbuttboy |
Jag kör ifrån alla M3or som jag ser men min Calibra! och jag har bara sport avgassystem på den! mmmm går som fan och M3orna har inte en suck! Jag kallas för M3 killern!! Jag kör ifrån det mesta! |
|
Coolbuttboy: Kul för dig, men varför måste du då hävda dig på ett BMWforum?? önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
Coolbuttboy |
Jag är som sagt en M3 killer ;) finns inte en M3a som har en chans mot mig!!! Jag kör ifrån det mesta! |
|
Ok, fortsätt med det då... Mvh |
|
| Colbuttboy, står de parkerade då kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.