|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena... Hade tänkt skaffa mig en M3 E36 till våren och det enda problemet som jag kan se det är att jag flyttar till en lägenhet utan möjlighet till garage. Jag bor i Halmstad och undrar om det är möjligt att ha den på gatan utan att den blir vandaliserad. Parkeringen ligger 5m från huset och är välupplyst. Bör tilläggas att det är ett rätt "lugnt" område jag ska flytta till (tror jag) Tacksam för svar!!! | |
|
hmmm... jag vet bara att grabben som köpte mina ac schnitzer typ III 18 tummare (nypris 70kkr) skulle ha dom "på gatan"... ...modigt... men i ditt fall e det så klart omöjligt att förutspå. får "fel folk" i halmstad nys om att din m3:a står ute varje kväll så tar dom sig dit den står. tjuvpack rör tyvärr på sig. har du flyt går det finfint men du bör nog räkna med klåfingrighet.... Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
En omöjlig fråga att besvara, är området 'lugnt' som du säger så är ju risken kanske mindre, men som 328-Johan säger så rör ju drägget på sig. Säker kan man aldrig vara. Finns det möjlighet att hyra garage så är väl det bättre om det finns i din närhet. *Best Man Wins* |
|
| Fälgar och backspelglar verkar ju vara populärt att sno, men jag är mest rädd för att småglin repar upp hela bilen och det verkar ju tyvärr vara rätt vanligt, men det är väl inte större risk att buset ger sig på en m3 än en 328 med m-paket och stora fälgar??? | |
|
mad_metzger: Risken med en M3:a är iaf inte mindre. Avundsjukan är säkert större hos packet om de är pålästa nog att se att du har en riktig M3 och inte bara en M3-stylad E36:a... Jag skulle skaffat ett garage, även om det innebär att bilen står nån kilometer från lägenheten. ________________________________________ Länk |
|
-RW- |
Såg en svart BMW för inte så länge sedan som nån hade ristat K*K på motorhuven (Ganska synlig dessutom) |
|
Garage är det enda som gäller annars kommer du att ångra dig jag lovar. Mip |
|
|
Hade min M3:a stående på gatan i drygt 2 år, ett par backspeglar fick dock tyvärr offras....annars inga probs,bor i södra sthlm. Men som sagt fel personer på fel plats vid fel tillfälle regeln gäller tyvärr var du än bor..... /J |
|
| Kommer snart att befinna mig i samma sits dvs m3 som parkeras ute.Även den i ett bra område.....vad mer kan man ha ett ett bra larm låsbara muttrar? | |
|
Det brukar stå en M-utrustad 323 utanför mitt hus på Kungsholmen i Stockholm. Var och varannan dag så saknas det nåt på den bilen, M-speglarna, sidolisterna med M-märken på m m. Förstår inte hur den ägaren pallar med att se sin bil vandaliserad så ofta! Jag hade blivit galen och vaktat dygnet runt med baseboll-trä! Jens |
|
|
Självklart ska du inte tveka på att fråga grannarna i huset där du ska bo. Själv var jag intresserad av en lägenhet för ett tag sen, åkte till lägenheten för att kika, då inte personen som skulle visa den var hemma, frågade jag hans granne (dam runt 70) hur det egentligen var i området, ärlig som hon var kom det fram att senast inatt var det bilinbrott. Ett steg närmare verkligheten iallafall. |
|
|
Vad kan man mera göra än skaffa larm och låsbara fälgar för att förhindra inbrott alt sabotage? Räcker det inte med Bmw org larm eller ska man kompletera med något annat oxså? |
|
|
Eget garage är det absolut bästa sättet att undvika skadegörelse! Viktigare än larm och allt annat ________________________________________ Länk |
|
|
Polarnens farsa gick in i en blomsteraffär för att köpa en bukett och parkerade sin 3 timmar (!!!) gamla F355:a utanför. När han kom ut hade nån repat "rigemann" på huven. Kul. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
!!! Drägg! *Best Man Wins* |
|
| Tack för alla svar! dessvärre inte med det jag ville höra :-(, men det är ju ändå för jävligt att man inte ska kunna ställa sin bil utan att en massa idioter ska vara framme och vandalisera/stjäla den!! | |
|
Garage behöver inte räcka det heller,många inbrott i dem med. Tyvärr är det så att dreg och avundsjuka alltid kommer att finnas..... Länk |
|
|
Ja, du ska inte bli förvånad om du får avsätta ett par backspeglar och nån plastdetalj per år i budgeten. Fick ha min M3:a i fred på gatan i 2 år i södra sthlm sånär som på ett par backspeglar. Fick ha min helt vanliga och ostylade 520 i fred i 2 veckor innan nån drog en nyckel längs den i p-garaget på jobbet....kontentan är att det bara är slumpen som avgör om du klarar dig...idioter finns precis överallt. |
|
|
mad_metzger: Nu ska vi inte måla fan på väggen. Jag hade en snygg 528 -98 med 18" mm. och den stod parkerad utomhus ett år i det område som har överlägset sämst rykte i den lilla stad jag bor i och den klarade sig helskinnad. ________________________________________ Länk |
|
|
När jag tog ut min bil i mars klarade den sig i 3 dagar innan någon fick för sig att den skulle se snyggae ut utan baklampor, dvs båda lamphusen fick bytas. Detta hände utanför Karma i Sthlm. Det underlia var att bumsen parkerades mellan två feta mercor som inte rörts alls. Teorin att ju fetare desto säkrare kan kanske stämma i vissa situationer Efter denna incident har det inte inträffat några allvarigare påhopp på bilen förutom vanliga spottloskor eller snus på motorhuven. Har den annars parkerad i garage hos föräldrarna så någorlunda säker och lugn är jag i allafall på nätterna. Dock håller jag med omatt det är oftast slumpen som avgör om den blir utsatt för skadegörelse eller inte. Dock försöker jag att begränsa risken att utsättas så mycket jag kan. Mer kan man ju inte göra. I mitt fall har jag larm, märkta rutor, Megaclub-rattkrycka och GPS-sändare. /Dominik |
|
| Bor också i Halmstad, så jag kan ju säga att det beror helt på vilket område du ska flytta till. Är det öster eller centralt hade jag ALDRIG ställt den på gatan...rör sig en del vandaler här.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.