|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Planerar en bilsemester nedåt BMW-land nästa sommar. Någon som har förslag på "rutt", bra boende m.m.? | |
|
Mosel dalen & Eiffelbergen( ringen.....), Bayern är fint, gamla öst är intressant på sitt sätt Jag har mkt bra tips efter att jobbat 99-01 i Tyskland Köp en BRA karta Strassen 2002 samt guid boken Link and Rechts am den autobahn där finns många fina gasthaus ,hotel mm |
|
|
här har du ett litet men välment tips om <A HREF="Länk TARGET="_blank">Tyskland</A> Länk mvh Shopkeepern Länk |
|
|
oj, det blev lite konstigt det där, om Tyskland är det i alla fall :) mvh Shopkeepern Länk |
|
|
Håller med Gasar-Magnus: Bayern är mycket vackertoch gemytligt, och ett besök på ringen/Eiffelbergen är ju aldrig fel! I norra tyskland är trakterna kring Lüneburg trevliga! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Ta med dig extra fläktremar för säkerhets skull. Det skulle ha sparat oss en räkning på 700kr för övernattning för att ADAC inte hade remjäveln på lager. |
|
| Tack, då har man något att börja med. Tidigare resor till och genom Tyskland har för min del varit med tåg. Vilket i och för sig kan rekommenderas men numera är man för bekväm av sig och vad gäller då gott folk, om man vill åka bekvämt? | |
|
benke: nu förstår jag inte riktigt vad du menar med bekvämt? Bekvämt boende? Bekväma färdvägar? Bekvämt färdmedel har du ju redan, det ser vi :)... Mvh Kalle |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Boka in Mucnhen och kolla museumet, och boka tid så du får ser produktionen av BMW. |
|
Moseldalen brukar tilltala det motsatta könet. Vackert och fyllt med vitt vin. Vid norra änden av nämnda dal (som kanske är 15 mil lång) är det bara 4 mil till Ringen. Gör således en kombinationsresa: Säg Moseldalen men "upptäck" väl på plats att det är så nära till Ringen! ;-) Om du skall till München är ett besök på BMWfabriken värt ett besök. Boka tid för giudad visning av 3-serietillverkning. Guld värt, oerhört intressant och gratis. Museét kan kvitta enl. min uppfattning. Mvh / Micke R |
|
|
Micke R Jag skall på en mässa i Munchen denna vecka men jag tänkte förena nytta med nöje och göra en avstickare till BMW. Hur tar man sig dit på ett bra sätt, kommunalt skall tilläggas. Hur bokar man tid för visning m.m. mvh Larsa |
|
|
Ärligt talat kommer jag inte riktigt ihåg vart vi ringde. Men du kan säkerligen finna guidning på det här telefonnumret: Länk Kommunal trp. dit torde inte vara något problem. Olympiastadion ligger bara några hundra meter från BMWs högkvarter. Adressen är Peteulenring 130 om jag minns rätt. (Oavsett trp. möjligheter kommer du inte ångra en hundring eller två på en taxiresa dit från vart du nu bor. Det är skitkul och väldigt fritt att gå runt och se tillverkningen!) De har visningar varannan dag tror jag. Kanske mindre nu när det inte är semestertider. Ring och kolla, boka är ett måste! Mvh / Micke R |
|
| nofx16, självklart! Pratar vi om att åka bekvämt gäller det fordonet som bara genom att tillverkas är själva upphovet till denna förnämliga sida. Att kolla produktionen av BMW verkar intressant, risken är att man ser ut och låter som Homer Simpson besökandes en donutfabrik. Och "ringen" efter det mmmmmmmmmmmm..... | |
|
Tack Micke! /Larsa |
|
| Även jag planerar en tripp nerdåt de österrikiska alpbyarna. Tänkte ta en vecka på ett mysigt hotell i Zall an See. Självklart ska vi stanna till i munchen och dricka öl på hofbrauhaus. Ett besök på BMW fabriken känns mycket intressant. Är det någon som har matnyttiga tips. Tänkte åka 10 dgr med start i slutet av maj. | |
| hmm Zell am See ska det vara. | |
Turbo ace |
Jag säger bara nürnburg ring och ring taxi med Sabine.Upplevelse även för dom som inte är race fantaster.DEssutom grymt mycket Bmw bilar och sjysta vyer |
|
Hmm... Zell am See Passa då på och köra över Grossglocknerpasset och ta en tur upp till Edelweisspitze, helt fantstiskt. Ligger alldeles intill Zell am See. Om du har tid är det roligt att ta en sväng ner på italienska sida också, där har man en helt annan uppfattning om vad som är normal fart på smala bergsvägar :-) |
|
| Undrar om jag inte körde över det passet då vi körde till Zell från Kitzbuhel. | |
|
Spola Zell och parkera dig på St Johanner Hof i St Johann ( ca 30 min till Zell, ca 10 min til Kitzbühel) Kör lite underbar sightseeing ( vägen St Johann-Kufstien är en godbit!!) ,dags turer till Salzburg, Bolazano i Italien ( via Brenner passet!!), köp en back öl på det lokala bryggeriet mitt i byn, ät den underbart knasiga buffén på St Johanner Hof ( nytt tema varje kväll!!) , gå och lägg dig mätt nöjd och belåten och njut av det goda livet, |
|
|
I Närheten av Zell am See (50km) har du Neuschwanstein Castle ( Länk ) Skall själv packa ihop och åka nedåt om 4 veckor. Blir en vända till Örnnästet ( Länk ) via BMW-Museet i Munchen, samt vidare till Österikes GP i Zeltweg. Skall om möjlighet ges se historiskt F1-lopp på Monza, med bilar från 70-talet och frammåt. Går av stapeln helgen efter Österikes GP. Vi får väl se vad den övriga familjen tycker om mina prioriteringar ;) Som JanF nämner är Grossglocknerpasset att rekomendera. Vill man testa att bo på slott så kan man hitta ett antal lediga rum på den här siten : Länk Trevlig resa ! Mvh. Patric Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.