|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Då blev man änligen ägare till en Bmw 730ia -93 V8. Bilen är ruskigt välvårdad och mätaren visar 15000 mil vilket måste stämma pga sericebok och skick. Importerades tidigare privat av en kille som köpte den av sin släkting i Tyskland. Tyvärr lite "snik utr" (ej skinn, farthållare) men det kan jag vara utan då jag fick bilen billigt, detta gjorde bilen svårsåld (nästan ingen kom ens och tittade på den).Bilen är totalt rost fri och som "ny" utvändigt som invändigt och mycket fin under. Jag åkte som en kung hem till Mora igår. Länk | |
|
Grattis till bilköpet! Är du inte medlem i E32 club sweden så kan jag rekomendera att du surfar dit där och registrerar dig! Länk |
|
|
Husse: Kul att du har köpt E32. Jag har sett den bilen här i Karlstad. Är bokstäverna på reg. skylten PAS så har jag sett den en hel del. //Schnitzer |
|
| Grattis till köpet, och lova att vara rädd om henne! | |
svardska |
en sån skulle kanske jag ha som bruksbil! Säg till om du vill byta upp dig ett par snäpp Husse! Hur går V8án i jämförelse med 735 måntro? Jag tyckte sexan gav lite busskänsla och krävde ganska mkt varv för att vakna upp. lycka till hur som helst! |
|
735i och 730i V8 är mycket jämna. //Schnitzer |
|
| Tack alla. Ja det är reg nr PAS schnitzer. Den går tystare och jämnare än 3,5 l sexan och har liknande prestanda och vrid, den är klart svagare än V12 Svardska, därimot så drog den knappt nån soppa på vägen hem ca 0,85 l/mil i snöoväder så den fick knappt gå på 5 vxl i automaten några längre stunder genom värmlandsskogarna i ca 30-80 km/h. Förre ägaren brukade kunna köra den under långkörning på 0,77 i 90-100 km/h på sommarväg. Återkommer med foto i galleriet. Skall nu bara kolla oljepumpens bultar under veckan som kommer. | |
svardska |
Husse ! Jag sitter här och snöar på 730! det kanske skulle vara ett alternativ för mig om man lyckas hitta en fullmatad, så man har alla bekvämligheter som i 750 men med lite bättre ekonomi. Den verkar ju vara billigare att köra än 735 till och med och v8 är ju alltid rätt när det gäller komfortabel gång. Vad jag egentligen undrar är vad riktpris på en sån däringa hoj kan vara? |
| Svardska: Dom brukar begära kring 60000 kr för en 93-94. Men hittar du en fin 740 så välj den iställe drar 1 dl mer per mil än 730 och har V12 prestanda. Men jag hittade inte nån så här fin 740 till bra pris. | |
|
Husse: Jag passerade om en 740i E32 med min 750i ganska bra uppe i fart. Däremot i början så är det jämnare. //Schnitzer |
|
| Helt rätt Schnitzer så borde det nog vara mellan 740-750. | |
|
Husse: Jag har sett din bil här nere i Karlstad, men har inte den varit mest i Filipstads-trakten? Den ska vara rätt så bra i lacken har jag för mig. Hur många ägare var på den när du köpte den? Du har den nya konsollen i mitten där PDC och ASC sitter. Skulle gärna vilja ha en sådan i min 750i, men hörde på BMW att det kan vara rätt så krångligt att byta till det. Det duger ju med den som jag har i och för sig. //Schnitzer |
|
| Jo bilen har rullat i Molkom mitt i mellan Filipstad och Karlstad. Bilen är den finaste jag har sett till salu, när jag letat E32 i ca 6 mån, lacken är mycket fin för att vara 10år. Vad skiljer nya och gamla konsolen åt mer än knapp placeringen, är den nya bredare?. | |
|
Nej, jag har inte en aning om den är bredare. Åkte med i 740i E32, det ända mer som jag märkte då var att träpanelen sitter högre upp där vid ask-koppen. Sedan finns det kromade dörrhantag invändigt i 93-94:or. Jag tycker att det ser trevligare ut och ska troligtvis skaffa det själv. 800 Kronor vill BMW ha för kromade dörrhantag. Det kan vara något att investera i tror jag, sånt tycker folk om som köper bilar när det är påkostat. //Schnitzer |
|
| Ok kromade handtag har jag också, känner mig hemma då (se bil innehav). Jag har också "trä" på automat spakens T,(snyggt). | |
| Jaså, kromade handtag kom på -93:or, jag som trodde att dessa alltid hade funnits som tillval. Inte så konstigt då att varken min 735iA eller 750iAL har haft dessa. Man lär sig mycket på forumet. | |
| Jag sprang ut på gården och kollade extra, jo min är utrustad med inv kromade dörrhantag vet ej om det är extra utr men min -93 är levererad Juli -93. | |
| Jag har kromade handtag på min -92:a | |
|
Det kan nog ha varit så att de kom i slutet av -92. //Schnitzer |
|
|
Någon byggt in det i efterhand eller så fanns det att välja till. //Schnitzer |
|
|
Kan kanske bero på om den är svensksåld eller direktimport, min bil 740iA -92:a är direktimport men vad jag förstått kom 740iA till Sverige först -93...kan det vara så att i Sverige börjar vi redan på hösten att sälja "nästa års modell", medans man i Tyskland använder sig av reg.datum? Om det skulle vara så, då har jag en -93:a sett med svenska ögon.. Peo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.