|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Som många sett så har min M3:a varit ute på annons och idag fick den ny ägare. Gratulerar ägaren och vill ägen passa på att tacka BMWpower. Den nya ägaren håller till här och tack vare forumet fann vi varandra. Nu till min fråga. Vad ska jag köpa för bil nu? Har varit inne på M3 E30 och gå med i BMW SC och köra lite bana, men tycker att de ligger lite för högt i pris. Ev M3 3.2, men det är ju "nästan" samma bil som jag hade tidigare. Annars så är suget på en Porsche 911 Carrera2 stort... Så, fram med förslag. Jag är helt öppen för allt. Min gamla M3:a Länk /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
Du e dum dum dum dum =) ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
| Det beror på vad du har för budget :) | |
|
bumper : ett ord ----> SVIKARE :) Köp dig du en påshe så du har nåt att åka med i sommmar när vi glider runt, och Bimmer-träffarna får du väl snikåka med mig på :) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
M5 e-39!!!! Wrooom!!! M-POWER!!!!!!!!! |
|
DanTheMan |
Om jag vore du o hade stålar,skulle jag köpa en NSX eller S2000 då behöver du knappast oroa dig över vanos problem eller andra motorproblem som BMW verkar ha. Var själv inne på att köpa en Z3 M Coupe,men efter att ha läst i detta forum om diverse problem e det bara att glömma BMW för min del. Eller om du hittar en fin MR2 Turbo 91-97 utomlands så slå till på en sån.Grymmare ax finns bara inte,,hade en -92 med 280 hästar.Kan ju tala om att inget hängde med den(1100Kg) |
|
Som gammal "Alp-freak" skulle jag ta en B10 V8:a typ den som Jarls bilservice har. Jag har för mig att det ska vara en S-model. Den ska göra över 290 kanske till-och-med över 300!!! 0-100 på 4.8!!! Klart vass och rolig bil. Alpina skriver med stor säkerhet ej ut rätt effekt och vrid på sina bilar numer för att ej konkurera med bmw:s m-modeller. Det skall tydligen vara ett krav från bmw då alpina bilarna skall rikta sig till en annan kategori av kunder. Kompisen fick en tur i den bilen. Han blev helt såld. #418 |
|
|
DanTheMan: S2000 har inte motorproblem?? Vilken värld lever du i? Läs på lite innan, S2000 har rasat i samma takt som M3 E46. Motorbyte på många bilar! Extremt känslig på vad för olja man häller i den bilen. Bumper: Köp dig en Porsche om du är sugen, det är helt rätt väg att gå. /Per |
|
| Om du nu vill "svika" BMW så är Porsche rätt val enl. mitt tycke ialla fall. | |
| Volvo 245 herrgårdsvagn. | |
|
Bra förslag mosse :) *Best Man Wins* |
|
| Porsche 911 Turbo har alltid varit min drömbil!! | |
|
Tycker ditt eget förslag på en 911 är utmärkt. Typ en 90-91'a som lär ligga kring 200.000.- Tycker inte man kan betraktas som svikare om man byter till Porsche. Det är ju faktiskt ett steg vassare/roligare. Mr C |
|
|
Porsche 911. Kan svårligen tänka mig att man kan ha roligare med kläderna på : ) Copy, som ska köpa en 11:a när han blir stor |
|
| Köp en Turbomattad bil ! | |
|
En tidig 90-tals Carrera lär inte köra ifrån en MCoupé...så att Porsche skulle vara ett steg vassare och roligare är väl inget självklart. MZ3 Coupe ... den häftigaste hundbilen?... |
|
|
Bumber: Allså en polare har en 911 carrera 3. De ett odjur som tål o varvas och varvas o varvas. Annars är en M3 E30 en riktigt cool bil i mina ögon, Vilket temprament den 4:an har allså.... Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
| Gör som jag, har du svårt att bestämma dig, köp flera... | |
|
Ett objekt att inhandla: Länk |
|
|
Glöm allt vad trimmade folkvagnar heter och köp en M3 E30, en bil med mera körglädje lär du knappast hitta.. /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
E30 E30 E30... Jag tror du kommer att ha roligast med en sån, om jag ska vara helt ärlig. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.