|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Hjelm |
Jag bytte mitt filter till orginal plattan (igen) och upplevde minst 15Hk... endast för att det gamla filtret var skitigt. Skulle man satt i ett öppet filter som "lägger till lite ljud oxo så så tror man nog att det är filtret som gör det extra hästarna och inte det faktiska bytet av filter.. Men jag suger lite på att mappa bilen.. |
|
Okej, nu är jag tillbaka igen=) Nu har jag öppnat styrboxen och hittat chipet...men på chipet sitter en liten vit klister lapp med texten: B-386 C-356/44 Handskrivet med bläck...blev förvirrad eftersom jag blivit tillsagd att kolla upp serienr på chippet som skulle ha en silvrig ettiket. Kan det vara så att det chipet som sitter redan är ett trimm chip??? |
|
| Lamer: Ja så kan det absolut vara! Någon form av utbyteschip är det iallafall, tydligen.... | |
|
Men hur kan man kolla det, det går inte va? Och hur får jag då reda på det nr som skulle suttit på orginalchipet så att jag kan beställa ett nytt trimchip (vill ju veta vad för chip man har och vart det kommer ifrån) |
|
|
En kommentar om luftfilter bara. Det kanske inte ger mer effekt, 1-2hk kanske, men klart snabbare respons blir det. Kör med utbytesfilter i min v6 försedda volvo, ja jag vet att det är ett BMW forum men luftfilterprincipen känns ganska lika. Har man turbo o liknande så behöver den mer luft fort i förhållande till sugmotorer så då är det att föredra med ett sportfilter. Even alcohol can bend the room... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.