|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kvittar vart man läser.. vare sig d e i nått inlägg i forumet eller i galleriet,, Alla måste påpeka att det varit "en äldre herre" som varit ägare till deras bil innan, till 95%. Vart står det att ägaren är den som kört bilen? I många fall så är det förmodligen ungdomar som kör bilen (framförallt e36) men som har satt föräldrar eller så som ägare för att slippa de skyhöga försäkringarna.. Och då står föräldrarna som ägare på bilen oxå. Alla får sina bilar att låta som om de varit körda av en gubbe på 80 år som inte törs köra fortare än 50km/h.. Vad räknas till äldre herre då?? hmmz.. finns säkert d som inte alls håller med mig här men så här ser jag det iaf. Mvh Daniel ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" | |
|
"Äldre" betyder att någon eller något har en högre ålder än det man jämför med. "Herre" är bara ett finare ord för en man. En "äldre herre" är alltså en person av manligt kön som har en högre ålder än det man jämför med, ofta sig själv... Jeppe |
|
|
Vad som står i papprena och vem som igentiligen kör bilen. är helt skilda saker. Ja menar jag kör en bil som står reggad på min far, varför ju just pga att försäkrings premien är förhög. Tänker itne stoppa det under stolen bara föratt jag ska sälja bilen, själv så kör jag bilen inte över 300varv då jag kör vanlig, om man inte ligger på motorvägen då man ligger i vanlig march fart på 140Km/h. i övrigt tycker jag att 3000varv räcker då man kör vanligt i trafiken, men det är klart att man trycker till på gasen i bland men inte ofta. ja, vad nu varv talen kommer in i bilden.. Som sakt, spelar ingen roll vem som står reggad på bilen eller ålder på den som kör, alla får göra en egen bedömning av personen som säljer bilen enklast är ju att fråga hur bilen är körd. då säger ju alla att den är lugnt körd. Bästa sättet är ju faktiskt att köra bilen själv, gillar man den så köper man den elelr lägger ett bud som man anser att den är värd. |
|
| Berom ursäkt för stavfelen och för mina 300 varv :) ska vara 3000 varv | |
| jo, ibland kan man bli förvånad. I mitten på 80-talet var jag in på en bilfirma i Gävle för att leta bil till tjejen. Stannade till vid en Ascona med tonade rutor, tvåtumssystem, jalusie, läderratt, extraljus, långhårig tigerrandig överdragsklädsel och med en inredning som luktade en blandning av cigarettrök/wunderbaum. Precis då träder en försäljare fram och "kallpratar" lite och han bedyrar att bilen ägts av ett äldre par från Sandviken. Det underliga var bara att han såg ut som om han menade det oxå...... | |
|
Asså, när folk börjar prata om att "nejdå, jag varvar aldrig över 3000, det känns onödigt" så kan man inte låta mer som en RIKTIG super nasare. Johan |
|
| Helt rätt Johan M3!!! BMW är konstruerad att köra det agressivt. Höga varv och snabba axelerationer får min bil att må bra. Skulle vara mer orolig för bilar som just kör bara up till 3000 varv. kanske funkar det så för Toypta att köra på femman vid 60km/h och försöka accelerera sig till 100 utan att komma över 3000 varv. Men det måste ju finnas en anledning varför motorn låter som den gör vid sånt. I mitt tycke mycket farligare beteende än köra på höga varv! | |
|
Vem vill köpa en igensotad bil som aldrig varvats över 3000 och som uteslutande växlats direkt från 1:an till 5:an !!!??? Gubbkört, nej tack. :)) Mvh Anders S. |
|
| tycker iof att många äldre "gubbar" har rätt bra varv i maskinen när de slirar iväg på kopplingen vid t.ex. rödljusen..... | |
|
Har ett par äldre gubbar i min släkt som inte "gubb-kör" utan gasar skiten ur sina bilar . Skulle alldrig köpa en bil av dom . Och JA , uttrycket "gubb-körd" är nog lite genom tjatat . Nackdelen med gubbar är att bilarna ofta har parkeringsbucklor i tiotal och små snygga repor här och där . Inte att för glömma på äldrebilar , hemma fixade rostlagningar :-) . MVH TONY ///M3 |
|
|
Jag pratade senast igår med en säljare på förenade bil i Malmö och vi gick in på ämnet om just äldre mäniskor och deraws bilar. Hans inställning som ja delar till stor del är att yngre mäniskor vårdar sina bilar mycket bättre än äldre mäniskor som mer ser dom som ett sätt att ta sig från punkt a till punkt b med. Om ni bor i krokarna så åk in på bmw i fosie o kolla på den fräschaste bmw m3 e46 jag sett. svart o hur läcker som helst. Hur som helst, ja köper hellre min bil av en mäniska i ålders spannet 25-35 än däröver. Säljaren berättade även att dom får inbytes bilar som utvecklar -20 till -40 hkr bara för att bilarna inte blivit varvade utan aldrig gått mer än 3000 varv. Kontenta, kör bilen varm, varva ut den ibland, de är den byggd för. Den som har flest BMW när han dör vinner! |
|
|
Såg i går en "gubbe" på Bilia macken i Haga norra. Han hade hela släkten med, såg själv inte ut för 5 öre, typ 65, glasögon, gråa flinten, tråkiga kläder: absolut inget spännande med honom...men hans bil! om jag inte tar fel ( hade lite brådis, han inte titta noga) så var det antagligen en M5 eller en fet 540 (inga markeringar på bakluckan men fet avgassystem skavallrade nog.) Ber om ursäkt för beskriviningen om det är någon här på forument, ville bara "make a point" att det inte är fysiska åldern utan den mentala som gäller! |
|
|
Jag har en god vän som jobbar som bilförsäljare, han hade en kund som ville byta in sin bil, och den var så bra så bra, sa kunden och drog på ännu mer om hur perfekt bil han hade...då klappade bilförsäljaren honom på axeln och sa: Du jag tycker du ska behålla din bil, för så bra bil som du säger att du har, så bra bilar har vi inte här...... Peo |
|
|
Ser att folkt inte gillar min stads körning när bilen är kall.. nåja.. ni andra kanske bara stämplar på när motorn är kall, vad jag har hört så är det inte nyttigt. Kul att diskusionen kom igång iallafall. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jaha man undrar vilken kategori man ska inrätta sig i:) varvar sällan 3000 går så himla fort då 170kmh :) MVH Hasso Länk |
|
Hasso, Tur att du inte har koppling på din kärra. Då hade du fått byta den minst en gång om året... :)) Mvh Anders S. |
|
| Jag varvar sällan min bil över 3000 förutom vid omkörningar, och aldrig när bilen är kall. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Anders S:Jag hade inte köpt bilen om det varit koppling monterat. Och jag ljög LITE :) Länk MVH Hasso Länk |
| Klockrent Hasso! | |
| ehm d00ze, du sa inget om kall motor och stadskörningar i din första postning, men låt oss inte hänga upp oss på det:-) naturligtvis är det tokigt att hetsa motorn innan den fått upp temperaturen och fart på smörjningen. Apropå sotiga motorer, så tog jag för några år sen över min farfars bil. Även om han inte var speciellt gubbig i sin körning så tog det ändå ett par månader och envist steppande med högerfoten innan den började accelerera ungefär som man kunde förvänta sig, eller så hade jag vid det laget vant mig vid bristen på acc:-) dock var den ljusår efter 528'n i allt(utom bränsleekonomi:) | |
|
:)) Jag vet att du ljuger, jag har lyssnat på dina fullgaskörningar på ljudfil. Det var inga 3' det inte! OM du hade haft koppling hade jag förmodligen hållt för öronen med samma repa = Sliiiiiiiiiir..!! :)) Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.