|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har tänkt att Importera en bil för ca 100-120000 om några månader mest för att prova men även för att tjäna någon krona. Jag gillar 850 och andra bilar med lite "attityd" eller hur man ska uttrycka det. 316 Compact lockar inte så mycket. 740-750 E38 lockar mer. Vad ska man köpa för att kunna tjäna mest? Iden är att ha den ett tag och sen sälja med en rimlig vinst. Jag är INTE ute efter att backa mätare eller lura någon. Automat är bekvämt | |
| Svårt, men en 523 är nog bästa valet. | |
|
Kolla på mobile.de där finns mycket kul! R4P |
|
|
Jag har kollat mobile.de och jämfört med bytbil.com. 850 låter inte fel att importera. 523 tycker jag låter dyr? en 96 för 100000:- 17000 mil. Automat är bekvämt |
|
|
Varför inte en M3 E36 finns en silvermet 11/93 skinn a/c 2x airbag under 10000 mil på bmw.de gebrauchtwagen pris €10000 det skulle vara mitt val. MVH Stephan |
|
|
Ja varför inte en M3? Men en sån har jag nog ingen lust att äga för länge... Bor i Storstad så försäkringen blir ju inte att leka med. Min 325 kostar ju 15000:- om året! Automat är bekvämt |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En 523-96 17000 mil välutrustad, kan du köpa i Sverige under 100, har jag sett exempel på. MVH Hasso Länk |
|
Hasso: precis! en fin bil men alldeles för liten pris skillnad. Automat är bekvämt |
|
|
En fin M3 E30 är väl aldrig fel! Särskillt inte om du kommer över en EVO-modell. De lär inte tappa värde om du sköter dem. Mvh |
|
|
Känner mig inte alls som expert på det, men jag tror att det är svårt att tjäna något på 850, om du inte gör ett väldigt bra köp i Tyskland förstås. Jag har kollat lite på 850 under c:a ett års tid och de bilar som finns till salu har i stort sett varit desamma hela tiden... ingen större ruljans alltså, de verkar svårsålda... Får du en till väldigt bra pris kan det kanske vara idé men det är nog ingen lättsåld bil ändå... av de bilar du nämner så skulle jag gissa att 740 är den det är lättast att tjäna lite på även om de säkert inte är så lättsålda heller... av någon märklig anledning är de flesta rädda för 8:or och 12:or... Vill du tjäna pengar så tror jag mest på 323, 328, 523 och 528... men det är min egen gissning... :) |
|
|
Köp en superfin 530i -93-95 och toppa den sen med ett kompressorkit från ESS... :) Blir en riktigt komfortabel ulv i fårakläder skulle jag tro ! "Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna... |
|
Perkka |
En 528 E39, lr 328 &/lr M3 E36 skulle jag lagt pengarna på.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
|
Jag tror att du inte ska köpa BMW alls om du avser att tjäna pengar på att importera en bil. BMWköparen är mycket mer prismedvedeten än bilköparen i snitt vilket gör att en del modeller tom är billigare i Sverige än i tyskland. För att tjäna pengar tror jag att du ska satsa på något mer udda som har fantasipriser i Sverige. T ex Celica, Mitsubishi 3000 GT och dyl. Dock är det självklart så att man vill ha en BMW, vinsten i att importera är att man kan få den billigare än i Sverige, samt att den inte utsatts för vägsalt i samma omfattning. Lycka till! /Simon |
|
| Kanske ingen direkt vinst i att köpa den i Tyskland, men man får mer för pengarna. Utbud och efterfrågan är det som gäller i marknadsekonomi för att bestämma pris, och då tror jag att man får mer bil för samma summa i Tyskland än i Sverige. | |
|
Om du ska tjäna en slant, är det givetvis en cab du ska importera. Kolla mobile vad du får. Ruva på den till våren och raka hem vinstpluringen. Fördelen med en cab är att de är lite stabilare på en annars svajjig begbilmarknad. Copy |
|
| Köp en 750iAL E38. Bäst för 100.000 kr. | |
| Det är svårt att göra bra med pengar på att importera bil idag. Om man kollar begagnatmarknaden så är den i princip död just nu, du kan få bilen såld min inte till det pris du begär. Har flera kompisar som har importerat bil i många år, och dom har i princip lagt av pga pris skillnaden är så liten mellan sverige o tyskland. Detta gör att omkostnaderna med resa och allt blir för stora i förhållande till ev. vinst. Däremot kan du helt klart fortfarande göra fynd om du riktar in dig på nyare årsmodeller typ 00/01. | |
dumsnut |
Eller så vänta ett tag tills den nya 5-serien kommer då kommer X antal tusen byta bil i DE. Man ser redan nu en liten tendens till prisfall på ffa 528 (privat). Även 540 har droppat några procent. Det som är tydligast dock är att spannet mellan billigaste och dyraste har blivit större = prisbilden håller på att ändras sakterliga. Nä! Jag skulle hellre satsa på ngt 4wd nu inför vintern dvs en mera bruksbil fast med affektionsvärde. "Nej nej nej dumsnut" |
|
Om du prompt vill tjäna lite på bilen så finns det nog bara en modell att välja i den här prisklassen: E38. Undvik dock helst 728 och 750 då dessa bilar är lite mer svårsålda än 730, 735 och 740. Och som vanligt gäller ju mer utrustning och ju färre ägare, desto bättre. En vettig spekulant köper hellre en bil med en ägare och 23.000 mil än en med fyra ägare och 14.000 mil. Lycka till! ____________________________________________________ Nürburgring är inte bara en bana - det är ett helt paket! |
|
|
Funderar mer och mer på en E38 740 eller 728 med Navi och TV. Hur låter det? Automat är bekvämt |
|
| Finns dessa verkligen med cab? :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.