|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Misstänker eventuellt att min nya tank(pirat) ej innehåller 70liters volym som min gamla originaltank gjorde,verkar snarare vara 60. Kan vara så att mina avluftningsrör är täta,vilket jag betvivlar iofs,men,men... M.a.o gjordes några bensintankar i 60liter till E28:an? Eller är det bara att börja kolla upp anslutningarna till plasttanken i skuffen? Mvh Janne. | |
|
Tyvärr ingen aning men kan du kolla om du kan hjälpa mig med mitt problem kanske ? då jag vet att du kan en del =) ---> Länk _____________________________________________ Länk |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Det finns en tank till E12 USA-modeller från 1978 och framåt, som rymmer 62 liter mot annars i europa 70 liter Så vitt jag vet så passar tankarna från sena E12:or på E28. Kan tänkas att det finns någon annan variant på E28 också. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Tanken på min 528 årgång 86, som jag vet är orginaltank rymmer 62,5l. Den har inga bucklor som skulle kunna förklara detta. Ni andra med E-28 rymmer era tankar 70l? mvh BLJ |
|
|
Kan nog tänkas att det var "E12" tanken jag fått då.. Stod på beställningslistan iofs E28 men tillbehörsfirman som jag köpte den ifrån var kanske inte helt med på vilken dem beställde. Men den såg likadan ut som min gamla tank,i såväl stort som smått(dock utan avtappningsplugg). Min förra tank rymde 70liter(original). Tack för tipsen. Mvh Janne. |
|
|
Janne>> Vet du att den rymde 70l? Jag har kört min tank tom och sedan konstaterat att jag bara fick i 62,5l mvh BLJ |
|
|
När min soppalampa tänds går det i ca 50 liter och i regbeviset står det att tanken rymmer 70. Med facit i hand (soppatorsk) så verkar min tank rymma 55-60 liter. Sedan gick det någon diskussion om matarpump i tanken som kunde strejka med följd att man inte får ur det sista. Men det har jag inte undersökt närmare. F.ö. borde iaf inte lampan tändas om det är 20 liter kvar. --------------------------------------------------- Länk |
|
|
som min då , verkar också bara rymma runt 60l. ska fan kolla det där och köra bilen snus torr nån gång _____________________________________________ Länk |
|
|
bengt>>Jag ser i mina gamla anteckningar att det mesta jag kunnat fylla på i någon av mina E28:or är 65,73liter,tankar alltid efter att varningslampan lyst ett par mil ca.. Tanken som jag nu bytte på min M535:a har jag som mest fått i 55,04liter...m.a.o ca tio liter mindre än den förra. Har dock aldrig kört tankarna snustorra för att få ett mera exakt värde..men som synes så verkar min nya tank i 535:an rymma ca 10liter mindre än "normal" fyllningen på mina fd E28 vagnar. Mvh Janne. |
|
|
du kanske har en fet byngel ;) _____________________________________________ Länk |
|
|
wrath>Nix,tanken har inga defekter.. Mvh Janne. |
|
|
Janne , va skumt _____________________________________________ Länk |
|
|
På minin fars 535i -86 så börjar lampan att lysa ca 5-10km innan bensinen är heltslut, vilket har inneburit soppa torsk några gånger. Någon som har någon ide på fel där? Pappa har aldrig fått i mer än ca 60 liter i tanken. En tanke som vi haft är att det sitter en pump/rör från en mindre tank i bilen vilken inte når ända ner till de sista litrarna. Lars |
|
|
den 520E28 som jag körde förut (helt ny) rymnde 70 liter i tanken, dessutom stod det även så angivet i instruktionsboken. Vet att när E34 kom så stod det att tanken hade ökats med 10liter och nu rymnde 80 liter vilket ansågs som mycket bra. |
|
|
Det kan mycket väl vara som en del har föreslagit här att förpumpen som sitter i tanken ej bottnar helt. Tanken kan rymma 70l men om pumpen börjar suga luft när man har kört upp 60l så har man ingen glädje av de sista 10 mvh BLJ |
|
|
Jag går efter varningslampan när jag skall tanka ,dvs då finns ca 5-6liter kvar enl vad jag läst mig till.. Möjligen visar den rött lite för tidigt av någon anledning o därav går det bara i ca 55liter..? Men när jag tankade för första gången efter bytet så tyckte jag redan då att det rymdes för lite. Tankarmaturen byttes(original) i samma veva som tanken(inkl förpump)..bytte dock ej nivågivaren.Flottören gick som den skulle inne i "röret". Börjar nog luta åt att jag fick en mindre tank ändå..Hmmm. Mvh Janne. |
|
|
faan har ni varningslampa det tror jag inte att jag har |
|
|
Min rymmer 70, men tankar jag mer än 60 rinner det ur under bilen...ska oxå byta tank... Enligt manualen börjar varningslampan att lysa vid 7 liter kvar i tanken... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
lappen joda , till vänster om R på bränslemätarn inne i kupén /Mvh Göran |
|
BmwMutte |
Min 528:a rymmde c.a 63-65liter.. o det stämmer med 7L kvar när soppa lampan lyser.. |
|
Wrath... Kör inte tanken tom om du inte e säker på att du inte har nåt skit i den som kan sugas in i bränslesystemet, gjorde det på min Fo.. granada 2,8 med en massa mekjobb som följd...inte kul :( /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.