|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
En lätt trimmad M3 3,2 (chip och luftfilter) kan ge 338 hk och 388 Nm vilket samma behandlig på en M3 3,0 ej går att få. En M3 3,0 är dock en mkt fin bil också särskilt för de pengarna. Se till at bilen har få ägare och servad kontinuerligt så är det grönt. Solklar historik är önskvärt. Ang. driftskostnaderna är dom marginella om man jämför med en 911. Slitdelar är det enda. Koppling, bromsar och däck sedan vanlig service. En av världens bästa bilar. M3 E46 har ju bättre väghållning och diff och ser mkt modern<re ut men verkar inte ha lika tillförlitlig motor som E36 vilket är synd. Jag skulle satsa på en M3 3,2 som är en logisk vidareutveckling av 3,0an. 3,0 är ju äldre dessutom. Jag har haft båda och 3,0 tyckte man itne var ngt fel på när man ägde den men efter haft 3,2 så är det främst det högre vravstoppet, vridet i hela rigistret ,de bättre bromsarna och till slut 6ans växel som är de saker man verkligen saknar på 3,0. |
|
|
Tillägg: M3 fungerar som åretruntbil. Iofs har den inte ASC så man fårverkligen vara lätt på gasen. DSC hade ju varit önskvärt... |
|
bergse |
Varför överhuvudtaget fundera på en M3 om man inte har tillräckligt med deg i lädret? En M3 ska väl vara guldkant på tillvaron och inte riskera att bli sorgkant bara för att man inte riktigt ha råd. Nä hörru, köp dej en 325, sätt på ett par M3 speglar och ev. en M3 spoiler och nöj dej med det. |
|
loarsson Exakt... |
|
|
Jag letar också efter en 3,2:a :) fast jag har den senaste tiden blivit mer och mer intreserad av att satsa på en M3 GT ! GT'n har ju 295 hk och lite lägre vikt, om jag förstått det hela rätt. Hur står sig prestandan i en GT mot en 3,2:a, någon som vet ?? Prestanda betyder ju inte allt, iaf inte för mig, men man blir ju lite nyfiken.. Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.