|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tjenis ! köpte mig idag en 320i -88, utan servo...detta är inget större problem, men lat som jag är vill jag gärna ha servo :) jag undrar om det är möjligt att eftermontera servo ? vad skulle detta kosta, och är det ett komplicerat arbete ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! | |
|
Hmm, detta har varit uppe förut. Har du provat nå´n E30 med servo? Tydligen många som konverterar åt motsatt håll dvs plockar bort servon... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
hmm, har inte provat e30 med servo...men jag antog att det blev lättare med servo ? men det är möjligt att det är tvärtom.... jaja, lite biceps ger det ju att köra utan servo :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! |
|
|
Jo visst blir det lättare men du förlorar ju halvakörkänslan.... E30 är än gocart med ett bmwsskal på.... Och har du någonsin sett en gocart med servo? :) :) :) ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
haha, nej det har ja iofs inte sett :) får ut och göra ett par u-svängar så ja lär mig gocarta då :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! |
|
| konstigt att din -88:a inte har nån servo,min 87:a har liksom det! | |
|
Tillval, har inte det i 89:an... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Kristian: var det tillval för alla årsmodellerna av E30 ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! |
|
|
Tror det men är inte säker... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
| eftersom ni varken har de på era 88:or lr 89:or och ja har de på min 87:a måste de ju vara tillval....! | |
|
Kan ju varit standard sista året eller nåt... Sista årsmodellen av en modell brukar få lite extra "lull-lull". /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
| Vadå sista? ja har ju första årsmodellen av 325..eller va menar du? lär ju inte vart standard me servo innan 88...servo har väl inte funnits så länge på bilar? | |
|
hmm..hur det nu än är med tillvalen.. om jag skulle montera servo på min e30...går det att göra? vad behöver man, samt vad kostar det ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! |
|
|
Jaså vad är nu detta....?? Har du inte ändrat dig än :) Nä allvarligttalat... jag har hört någonting om 3000kr men jag är inte säker.... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Bmwfreaken// Det går att eftermontera! Det bästa är nog att köpa prylarna tex här på börsen eller på nå´n skrot. Se bara till att få med allt. Har sett annonser på 1000:- Lazereye// Tillval de första åren och eventuellt standard de sista åren. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
va ska du med servo på en E30 till... servo suger... (ojoj... de där av sakligt) ne men en E30 e ju så lätt att den går bra å ratta utan servo... sen tycker jag att servo förstör känslan med vägen lite... /Jonas (nu med över 400 inlägg... *wow*) |
|
|
hmm..får ta och kolla upp vad det kan kosta...kostar det uppemot 3k så får det vara så....kanske besöker returbilen i Malmö nu i helgen för att införskaffa diverse tillbehör...kanske sliter ur en servo då :) deejaywasp: nya Mini Cooper har väl servo, och den är ju gjord av BMW, så visst finns det gocarts med servo :) :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! |
|
|
E30 utan servo med 205 i däckbredd är INTE lätt att ratta kan jag lova! önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
Carl L: nä jag vet..... har också 205 :) Tar emot lite när man skall runt gathörnen! ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Kristian Larsson: kanske är ja som är ute å cyklar,men när du säger att de kanske va tillval på dom tidiagre modellerna å standard på dom senare,hur kan de då komma sig att ja har servo på min och inte du har på din?? |
|
|
Lazereye// Eftersom jag inte vet säkert använde jag ordet kanske... Eftersom du har servo och det inte var standard kan man anta att första ägaren valde servostyrning som tillval. Att jag inte har det (och aldrig haft det) bör betyda att det inte var standard på 320 modellen 89. E30 modellen fortsatte att tillverkas ett par år efter 1989 (till 93 tror jag) och det är då jag ser en möjlighet att det kan ha blivit standard på någon modell. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.