|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Per L: Irvin Gordons P1800s körs väl inte längre,eller är den fortfarande rullande? Jo,bmw-disel brukar gå riktigt långt,men ja tvekar på om dom slår MBs Disel...dom gör ruggiga dieselmotorer... |
|
|
LazerEye, jag vet inte om han kör fortfarande men i Teknikens Värld nr 18/2002 står det: "Irv Gordon från New York äger en Volvo P1800. Det roliga med det är att han avverkat inte mindre än 320.000 mil med bilen. Nu skeppar han över bilen till Europa för att ta en liten nätt tur på 800 mil på vår kontinent. Bland annat kommer han att besöka Sverige." Den 27 mars i år hade han kört 321.869 mil (2 million miles) enligt Länk Per L |
|
|
Jo,men då lär den ju fortfarande vara rullande...helt otroligt att den fortfarande fungerar,men motorn lär ju vara totalslut vid de här laget.... ingen som vet,eller står nånstans om vilken bmw som gått längst? för ett år sen ja vet iaf en bmw-diesel som fanns i stan som gått ca 94000 mil...om den fortfarande är rullande lär den gått över 100000 iaf |
|
|
Bilen går inte. Den rullar! Om era bilar går då vill jag se det ;) mvh.benny |
|
| Jo,den rullar nog...tror nästan allas bilar här inne rullar,är lite svårt att komma framåt annars... | |
-RW- |
Forever! |
| Lättast är väl att säga så här: Rätt skött så går dom tillräckligt långt. Men självklart finns det undantag... | |
| jo...men vart går typ gränsen för där de börjar bli dyrare per mil? servicekostnader,underhåll mm | |
|
Det blir omöjligt att svara på. På en välskött 316 så kan det nog löna sig att ha den kvar tills den gått i princip hur långt som hälst. Billiga reservdelar och går inte sönder så ofta. Å andra sidan så är den ju billig i inköp också, och detta ger ju en fördel till nyköp istället... Kör man en 750 så börjar väl rep-kontot att anta gigantiska format vid 15k? Kanske inte så mycket fel på själva maskinen, men det är väl en hel del elfel kan man tänka sig. Men denna bil är ju även dyr att köpa... Om man kör en 750 som börjar bli dyr att serva så kan man ju alltid sälja den och köpa en sprojlans 316 och garnaterat få mindre problem och mer pengar över till annat. Frågan är bara om man vill det... Som sagt. Detta är en övervägning där man måste se till sitt eget intresse. Vill man ha kvar sin bil och tycker att det kan vara värt att hålla den fin så gör man det (om man har råd). Om man känner att det börjar kosta mer en det smakar så är det nog dax för ett byte. Eller???? |
|
|
Grannen har en 520 e34 som gått 85000 mil, bilen har dessutom aldrig rullat i salt, vi har saltfritt på Gotland! Bilen har haft två ägare, serviceboken räckte inte till så de har börjat på en ny. De har bytt kamaxel och förarstol + vanliga slitdelar HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD |
|
| Vet att det finns en fd. taxi 525 tdst (-92-93) i dalarna som rullat 66000 och "still going strong". | |
rsarits |
I alla fall så går en -84:ans E28 528 c:a 46000 mil, det har min gått (jag har inte uppdaterat infot till vänster). Detta med TOTALT slut kamaxel de senaste 11000 milen (sen jag köpte bilen) |
|
Har läst om en e34 535 som gått 56000mil, och en 525 tds taxi som rullat över 100000mil, det var dessutom 1-1.5år sen jag läste om det här på forumet //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.