|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet hur man gör när man ska byta klockan till den stora färddatorn. T.ex med ramen, eftersom färddatorn är ungefär dubbelt så djup som klockan? | |
|
Hej! Har du tur så hittar du även en ram på t.ex. närmsta skrot som passar till stora datorn. Även en ram till lilla datorn skall visst passa efter vissa modifieringar med Morakniven :-) Kolla här för lite tips: Länk MVH Patrik, Karlskrona *min signatur står här* |
|
| Tack ska du ha! Det enda som återstår nu är att hitta en GM box... med andra ord.... www.bildelsbasen.se nästa.. :) | |
|
Tänk på att jag är inte 110% säker på att man måste ha GM boxen! angående ram så är det exakt samam ram till klockan och lilla färddatorn. Jag har mycket glädje med min stora färddator ärligt talat, helt suveränt verktyg! www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
menade förstås att jag ska hitta en FÄRDDATOR, och inte en GM box på bildelsbasen... Tittade förresten på GM-boxen, och det visade sig att den har fyra kontakter, dvs det samma som med elfönsterhissar... Imorgon blir det inhandling av en FÄRDDATOR! |
|
markus00 |
Jag har precis bytt från analoga klockan till stora färddatorn. Och allt fungerar bra. Det är bara yttertempen hade ju varit kul att fixa. Någon som känner till om det brukar vara fördraget kablar till tempgivaren. Jag la märke till när jag bytte ljusinsatser att där finns en extra kontakt på vänstra (ratt sidan) det va en blå kontakt av samma typ som de andra lampkontakterna. Kan det vara denna kanske? //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
|
Hej, Har du stora GM-boxen? Jag skall snart byta och jag har bara lilla boxen(3 kontakter) men alla kablar fördragna. Lars |
|
|
Även jag jagar kontakt för sensorn till yttertempen, ettt ips jag hörde här i dagarna gick ut på att kabeln skall ligga rätt bra undanstoppad ovanför vänstra dimljuset. HAr du igne sensor får du köpa en sådan på BMW den kostar väl nån hundring?? Kontakten är GUL och 2-polig så den blåa är till något annat. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Jag bytte till stora datorn igår, tack för tipsen Micke O. och pcdoktorn för ditt mektips på din hemsida. Ska det gå att få fram temperaturangivelsen i OBC:n också, i datorn funkar det och det varnar i OBC:n när det blir under 3 grader men det går inte att klicka fram aktuell temperatur med blinkersspaken. mvh Shopkeepern Länk |
|
|
Shopkieeper: Kolla på min hemsida under "Stpra färddatorn" så hittar du instruktionsboken på Svenska till den. Mvh. Micke Länk |
|
|
"Stora färddatorn" skulle det så såklart. Är nog dax för sängen nu. Mvh. Micke Länk |
|
markus00 |
jag får gå och kolla på bilen sen när jag sovit (har jobbat natt) om det inte skulle vara fördraget till sensorn går det att dra kablar själv? //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
|
Tack Micke! jag missade det när jag läste instruktionerna, nu funkar det med :) mvh Shopkeepern Länk |
|
| era lyx-lirare som har möjligheten att pula i färddator. Själv sitter man där med ynka tre kablar...och hur många gånger man än tittar så är det fortfarande bara tre kablar =( | |
|
Hej, Är det ingen som haft lilla GMboxen och satt in dator, jag är väldigt nyfiken på om det räcker med dator eller om jag måste skaffa en stor GMbox också. Lars |
|
markus00 |
Jag tycker det är konstigt att min 525i av 88 årsmodell har fördraget till allt. Bilen hade inte ens elfönsterhissar från början eller någon annan lyx. Min har fördraget men inte tex Booyas 530 av 90 års modell... //Markus <----------------------------- Min bil: Länk |
|
lite åt samma håll med min faktikst, hade hissar fram och ellucka that´s it ändå verkar det mesta fördraget Lite skumt.. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Jag har bara elhissar fram och ca 22kablar i kontakten... Har provat med 3(!)st OBC:s och det står bara PPPP i displayen och det försvinner inte hur man än gör. Tips? Diesel-räsern |
|
|
Det bör ju finnas nån slags logik i hur bilarna är för-utrustade, tas dom från olika band beroende på nån annan grund-utrustning, landsutförande eller dyl., det kan ju knappast var slumpen som avgör, eller.... mvh Shopkeepern Länk |
|
|
jag har varken elhissar eller taklucka, men fördragen el. dock har jag yttertempgivare. jag vill byta till stora datorn men har lilla GM-boxen, men jag börjar mistänka att det spelar ingen roll. Guiden på e34.de eller bmwe34.net nämner något om det (vad jag kan föstå iaf) Lars |
|
|
Till tarzan325: Om du inte har ett originallarm eller tutrelä under baksätet så måste du sno ström för att datorn skall fungera. Har du gjort det eller bara tryckt in den? jag har skrivit ner hur jag gick tillväga och då fungerade det utmärkt, iof så stog det itne ens PPP INNAN jag norpade strömmen.. Länk www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.