AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.882

Någon som känner igen en oxfordgrön 528-a Touring

Sida 2 av 2
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Den har haft två tidigare ägare i Tyskland.

Sista ägaren lät bilen sälja via en Audi firma på orten ( Krefeld ) och enligt henne ( äkta tyska ) så hade bilen varit problemfri, fullservad och hade då gått runt 100.000kr(10.000mil). Då menar hon att bilen har gått 10.000mil. Att mätaren "stod på" förutsätter ju att någon annan har skruvad bilen och i så fall den första ägaren som dessutom jobbade på BMW i Hannover!!

Jag vet inte Asken, det är kanske så att bilen är ok men att många har förutfattade meningar och bara säger " vadå 10.000mil, den är skruvad" och på det viset blir han inte av med bilen?!

"Bilen säljs först av en handlare, en kunnig person har bedömt bilen som risk för mätarskruvad" Vad menar du med det? Är det någon som har kollat upp den vagnen innan eller?

Jag ska lämna in den på LO-s imorgon så får de testa bilen. Sedan får jag svaret....hoppas jag.
Då är det bara att hålla tummarna! för de pengarna så är bilen verkligen ett klipp om allt är ok. det verkar ju onekligen lovande så här långt.
förresten, kollade du om momsen var betalt i tyskland när du ändå pratade med dem?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Andre, bilen har varit smälld om jag förstod det hela rätt? Jag har inte förutfattade meningar men däremot en vad jag skulle kalla gedigen erfarenhet att bedömma bilar(måhända kan jag ha fel, fråga wendtan eller liste tex). Det jag reagerar på är för många frågetecken kring bilen, dess nuvarande ägare, samt detaljer som inte låter som andra likvärdiga bilar jag jämför med. Köp vilken bil du vill men de rekommendationer jag lämnade är utifrån min egen bedömning om hur jag skulle agera.
Vänligen
Asken
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Johan, visst är det så! Ska kolla med mina "kontakter" i stan idag om det är någon som känner igen bilen eller dess historia som ett nästa steg i hela processen.

Vet inte om jag ska gå på Askens linje eller?! Man blir ju lite tveksam det måste jag erkänna.

Angående momsen: enligt säljaren så har han köpt bilen från en privatperson. Kan man kolla upp det på något annat sätt om inte han har ett köpekontrakt från Tyskland? Annars är det ju så att om man köper bilen från en privatperson då behöver man inte betala moms.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Asken, hur vet du att bilen har varit smälld?!

Inte i Tyskland i förra ägarens ägo i alla fall! De sålde bilen den 4 juni 2002 ocg då var bilen i toppskick enligt tyskan!!

Då måste något ha hänt under de senaste 4 månaderna bilen har varit i Sverige. Jag fick för mig igår att bilen var smälld pga en stämpel i "Fahrzeugsbreifet" men det visade sig vara fel. En ren spek från min sida. Det var stämpel på orten där bilen avställdes. Det stod "Stadt Krefeld" och ingenting annat.

Nu gäller det bara att bevisa att bilen är skum och inte bara anta det! Det kan vara helt felaktigt faktiskt det med! Har du sett bilen personligen Asken?

Vi kanske kan kolla på den tillsammans om du vill. Du lär ju också bo i Västerås. Vad säger du?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Andre
Du är mycket skeptisk till alla som säljer bil i Sverige, men så fort en Tysk säger en sak, så sväljer du allt direkt. Hur kan du vara säker på att den Tyska kärringen talar sanning?

Det finns 2 sätt för dig att kolla upp bilen.

1. Verifiera s-boken äkthet genom att ringa till verkstan
2.Gör ett M-test. Dom ser garanterat om bilen varit smäld eller inte + alla andra dålda fel som inte ens viste att man kunde kolla. (på förra bil så hittade dom att 1! tråd till bakrutedefrostern var ur funktion)

//Marin
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Marin, ok men det verkar mycket långsökt att killen här ska vara i maskopi med sista äågaren i Tyskland. Jag litar mer på henne än vad jag gör på killen här i Sverige! Det kan vi nog vara överens om eller hur..?!

Bilen ska ju testas imorgon hos BMW. Det är ju liknande test som M-test så att de lär ju också se om bilen har varit smälld! S-boken har jag inte kollat upp än, ska kolla på det imorgon.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Asken, fick inget svar från dig angående mitt inlägg kl.11.30
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Andre: Se ditt inlägg 16:08 igår, där stod det smälld. Som jag skriver så förstöker jag ge råd utifrån hur jag ser situationen som betraktare. Skiter egentligen i vilken bil du köper, för mig finns det för mycket som inte skulle kännas rätt för att jag skall köpa den för 130 eller oavsett peng. Dock är jag rätt kräsen att det skall vara fin bil, rakt igenom. Fö har jag varit på lunch om det är ok sen 1120.... Ang moms, be att få se kvittot från tyskland där den nuvarande ägaren betalde bilen där står moms angiven tror jag.
Jag bor inte i v.-ås, bor i sthlm se om bmwpower till vänster. Att åka till v-ås finns inte tid till tyvärr. Visa gärna upp den om du köpt eller lånar den då kan jag säga vad jag tror.
Mvh
Asken
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ok Asken, trodde att du bodde i Västerås.
Jag förstår exakt hur du tänker, så tänker även jag faktiskt. Jag har dock provkörd bilen och den gick mycket bra måste jag säga! Har dock ej undersökt bilen mycket noga i dagsljus. Det får jag göra imorgon. Jag är djävligt kräsen jag med och jag tänker inte köpa en bil som inte motsvarar mina förväntningar. Vi får dock komma ihåg att vi pratar hela tiden om begagnade vagnar och det innebär att man får ha överseende med både det ena eller det andra-tyvärr!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Asken, om du syftar på det inlägget:
"Det konstiga är att i briefet står det att bilen har varit avställd en gång ( osynliga stämplar ), sedan påställd och avställd ige nu i juni i år och så står det något i stil med: "Slacht Krok" eller något i den stilen? Går ej att tyda så bra tyvärr! Några åsokter om detta?!

Efter lite forskning har jag kommit fram till att bilen måste ha varit krockat och avställt!

Slacht=Slag
Krok=Krock"

Jag har haft fel. Det stod "Stadt Krefeld" där bilen ställdes av hos bilhandlaren.
hur går det med testet? var den något att ha?
Andre: Du får göra precis som du vill, ja menar
alla vill göra "klipp"
men det Asken påpekar är att de finns lite väl många frågetecken kring vagnen för att de ska verka helt seriöst. Vad sade ljusmodul läsningen på bmw?
Asken har hur som helst en känsla för bilar som ja aldrig stött på någonannan stans. Han har väldigt, Väldigt sällan fel i min mening, och eftersom det ändå rör sig om en hel del pengar så hade ja varit försiktig. Det är många med mig som litar blindt på Asken med all rätt, "The force is strong with that one"
om man säger.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ok, wendtan. Du har rätt! Asken hade också rätt men inte att bilen varit smälld utan att den var skruvad!

Testet visade att den hade gått 18.000mil och inte 10.000mil! Säljaren menade på att han har blivit "lurad" han med i Tyskland.;-)

Ja, kanske det men det betvivlar jag STRAKT!!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kolla upp bilen noga, var misstänksam. Är sedan bilen fin spelar det mindre roll om den gått 10.000 eller 20.000 mil för det priset. För 130 kkr är det nog svårt att hitta en kanonfin 528T med 10.000 garanterade mil?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det är OMÖJLIGT att hitta en 10' milare för 130' SEK.....om den inte är momsad förstås.

//Marin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.