AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.877

Någon som känner igen en oxfordgrön 528-a Touring

Sida 1 av 2
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
som ska finnas till försäljning i Västerås. Bilen har stått hos Mastercar Luminous AB, Västerås. Den ska säljas privat nu. Bilen har aldrig varit skattad men nu har den gått 10.500mil?! Skumt.

BMW 528 T
Årsmodell: 1997
Mätarställning: 10.300 mil
Färg: Grön met.
Karosseri: Kombi
Pris: 159.000 kr
Info: ECC, Shadow line, Elfönster hissar, Elbackspeglar, Eluppvärmda stolar, Ställbar ratt, 5-växlad, Centrallås, Färddator, Airbags , RDS-Stereo, CD-växlare, ABS, Rails, Alu-fälgar, Läderklädsel, Två zonsvärmesystem, Larm, Tonade rutor, Fjärrlås, El-taklucka , Armstöd, Läderratt, Träinredning, Delbart baksäte, Dimljus, Yttertemperatur mätare, Antispinn system, Mugghållare, Ski sack.

tror jag har sett den när den stod pakerad utanför autopunkt, som inte har det bästa ryktet. borde vara samma bil i alla fall, samma utrustning, färg osv. den bilen var mycket dålig, slitaget i inredning osv borde innebära den dubbla mätarställningen....
men det är svårt att säga, kolla på bilen och lämna in den på BMW för kontroll.

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Johan, finns autopunkt i Västerås? Vilken tidsperiod pratar vi om? Augusri, september i år? Vilket pris skulle de ha då för bilen? Vad menar du med att bilen var mycket dålig? På vilket sätt? Den ska lämnas på BMW för en förbesiktning nu på torsdag så vi får se!

Slitage i inredning- minns du var, hur?!
Oj, det måste ha varit i början av augusti den stod där. tror den kostade 169000 kr då. först måste jag säga att jag inte VET om det är samma bil, men utrustning, färg och mätarställning stämmer. den bilen var hyfsat fräsch utanpå, men dålig invändigt. den hade svart skinn som var slitet i insteget, vilket absolut inte uppkommer på 10300 mil! sedan har jag ett svagt minne av att den saknade multiratt, plus att den kändes "sunkig" invändigt. lite smutsig osv.
10000 mil är ovanligt lite på en sådan, men det märks på begagnattesten på BMW när de kollar upp LKM:en. Beställ även garantiservicar om du vill vara säker, det är billig säkerhet för 200 kr.
jag förutsätter att den är fulldokumenterad med servicebok och allt. hoppas det hjälper något!/Johan
Vad är LKM:n ?

välstämd tretummare med F1 ambitioner
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Ok, Johan. Det måste stämma! Det är samma bil Jag provkörde den igår, den ska säljas privat nu. Måste säga att den gick bra! Har inte kollat så nog på inredningen eftersom det var mörkt! Ska kolla upp det på dagen. Menar du med LKM-ljusmodulavläsning?

Har den verkliga 10.500mil då är det verkligen ett under! Bjöd 130`idag och säljaren godtog det efter mycket snack. Vi får se! ;-)
Ok, det är den prisklassen vi pratar om. då är det ett under om den gått 10500 mil....
jo, det är ljusmodulsundersökning jag menar. men du kan ju inte räkna med att den är ärlig för de pengarna, det är i stort sett omöjligt. om säljaren ska tjäna pengar, så är det ännu mindre troligt.
den har varit ute på BMWBörsen också, säljaren hette hossein eller nåt liknande.

Mvh Johan
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Han måste bli av med bilen och jag tänker ta en liten chansning här men visar LKM-en på en modifering så skiter jag i affären! På torsdag vet jag. Just nu håller jag på med att ta fram Fahrzeugsbreifet och ska kolla upp tidigare ägare i Tyskland. Ska även ringa till de och höra mig för om vagnen! ;-)
kolla
Länk
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Nu har jag Fahrzeugsbreifet i alla fall. Ska kolla upp lite grejer! :-)

Tack Johan.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Så.

Fint tack. En annan fråga. Finns det något upplysningnummer i Tyskland typ 118118? Vill få tag på en person som ägde en 528-a som jag ev.vill köpa!

Det konstiga är att i briefet står det att bilen har varit avställd en gång ( osynliga stämplar ), sedan påställd och avställd ige nu i juni i år och så står det något i stil med: "Slacht Krok" eller något i den stilen? Går ej att tyda så bra tyvärr! Några åsokter om detta?!

Efter lite forskning har jag kommit fram till att bilen måste ha varit krockat och avställt!

Slacht=Slag
Krok=Krock
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Stod det "Slacht" och "Krok" i briefet? Skumma ord. Tyskarna bruka ju använda "unfall" när bilar har krockat.
Eller kanske ringa nummerupplysningen utland på 118119?

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Jag kan gärna maila til någon själva briefet så får Ni se själva.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Kolla @ Kane. Du kanske kan tyda det bättre?!
Ka
5.697
Kane
Andrè: Jag får inte upp ditt attachment på vettigt sätt. Sista utvägen var via Paint men då såg jag bara sida 1 (av 5 förmodar jag). Kan du skicka det i annat format?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Kolla igen Kane.
Ka
5.697
Kane
Nu har jag sett det "suddiga" briefet och det går ju knappt att läsa. Men jag har tittat på briefet till min M5:a där jag har en stilleståndstämpel och jag tolkar den stämpeln som att det är den region agaren/bilen tillhör. Jämför med stämplen som sätts vid ägarnamn och adress. Bör vara samma, dvs i ditt fall någonting med Slacht Krok.
I mitt fall var det "Kreis Sturman" och jag tolkar inte dom orden som "havererad styrväxel".....;)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Fy fan Kane, jag börjat bli paranoid efter allt detta.;-)

Du har rätt! Det står" Stadt Krefeld" där bilen ställdes av på en bilfirma! Har faktiskt pratat med sista ägaren till bilen och mätarställningen ska stämma!! När han sålde bilen i början på juni 2002 som stod den på 100.000km. Vi får se.
Tack för hjälpen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
André: Det här är ett tips från någon som kan verka negativ men kliv av och kliv bort från denna vagn så snabbt du bara kan med sjumilakliv. Var inte köpkåt utan se till de tips som förekommer i början. Bilen säljs först av en handlare, en kunnig person har bedömt bilen som risk för mätarskruvad. Bara att det förekommer ett sådant rykte gör att man drar öronen åt sig. att den sedan inte blivit såld och den nu provas att säljas privat vet du vad det beror på? Firman som haft den utställd antagligen har försökt sälja den på kommission. Många firmor som jag stött på bedriver denna typ av verksamhet har enbart fuffens och båg på listan... 130k för denna bil är inget fynd utan antagligen vad den här personen har gett för vagnen eller strax under innan den genomgått skönhetsbehandling. Jag går enbart på min "känsla i magtrakten" och hur ofta den haft fel får andra forumbesökare bedömma. Mina rekommendationer är baserad på hur jag som erfaren begbilsspekulant skulle agera om det var jag som skulel köpa. Då jag tittat på annonsen blir känslan mer bekräftad.
Jag säger som Sverker på TV, bluff.
Asken
hur många ägare hade den haft i tyskland?
sa tysken du pratade med att "mätaren stod på" eller "bilen har gått"? det är en viss skillnad....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.