|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
sebbe_bmw |
Godafton! Läste för ett tag sedan i vår lilla gratis tidning som kommer ut till alla Alingsåsbor, Aingsås Kuriren är namnet! Jag förkortar lite "Inbrott på Tremarks herrmode, polisen kommer tjuvarna på spåren och jagar ut dom mot E20 som löper mot Göteborg men när de når E20 så bara tjuvarna försvinner sin väg,polien hade inte en chans att hänga med. Bilen tjuvarna använde var en svart BMW av "värsting-modell" =) Lika kul varje gång, Farbrorblå måste skaffa lite hårdare bilar! Sebbe |
|
Jodå de har sådana med... som en del kanske kommer ihåg så härjade för ett antal år sedan ett gäng som kallades BMW-ligan, de använde stora snabba BMW och MB(tror jag det var) vid ett gäng butiks inbrott. Polisen hade stora problem att hänga på dem och tröttnade efter ett tag och bad volvo om lite hjälp...Okänt antal volvo-850 vässades rejält och fick även huven plomberad för att ingen skulle tjuvkika på vad man hade gjort med dem;-) Man tog till slut busarna, men om volvobilarna hade med det att göra ska jag låta vara osagt, men de gick riktigt styggt! En bekant i min hemstad är ambulansförare och han blev omkörd av en av dem på väg till en trafikolycka... Han körde duktigt fort vid tillfället, men polisbilen bara ylade förbi:-) Slutsats jo de har vassare bilar, dock inte så många, vilket passar mig utmärkt(kör gärna supersporthojj;-) |
|
|
Stockholmspolisen hade en Sierra Cosworth en gång i tiden.... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
jag bara funderar på vad dom menar med "värstingmodell"... ;-) _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Bjernler: De menar en diamantsvart 518iS-88 =o) Stefan |
|
| Den vassaste som Norrortspolisen har enligt en (tveksam) källa är en omärkt Oktavia Turbo. | |
|
Jag har arbetat på ett företag som tillverkar elektronik till bilar, bl a elektronikboxar till saab. Vi hade en Polisbil inne för att testa boxen... Den drog ordentligt med bensin och den spann ordentligt på några växlar... så polisen har! Det är väl inte så att de "normala" bilar de har är standardmodeller? Mvh /NP |
|
|
StefanP, den är en värsting upp till 20 :o) nämen ärligt..undrar vad dom menar med en värsting... Övrigt angående polisens bilar: Hade en polare som jobbade på 80-talet med att tillverka SAAB-maskiner och de som skulle in i polisbilarna hade enl honom en annan färg på topplocket och mer effekt. Färgen var bara till för att skilja dom åt och att dom skulle veta i vilken bil den skulle i. Har förövrigt själv ägt en gammal Civilbil... en V***O GLT V6 (med B28, skitmaskin) Den hade alla GLT-ingenkänningstecken borttagna och fina 240DL-emblem... Skillnaden på den var att väghållningen var otrolig för att vara en container, ruskigt stabil i farter uppemot 200. _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
sebbe_bmw |
Det var säkerligen en 518 som dom menade med värstingmodell! Deras Volvo T5 gick väl surt! Sebbe |
|
Har hört rykte om att polisen (för att spara pengar) köper vanliga S70 med T5 motorer. Inte speciellt smart i så fall... Är man sugen på en gammal polisbil köper man dem billigt på auktion...de jag kollat på har dock varit dåligt utrustade standardmodeller. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Är det någon mer än jag som sett en civil 740 i Sthlm som går något brutalt? I våras fick jag syn på den med blinkande blåljus på väg till ett inbrott. Hjulspinn på tvåan o trean o frustande motor samt eldkvast vid växling. Det vore intressant att veta vad som sitter i den... Var det verkligen en civilbil eller bara någon "buse" som skulle träffa sina väktarkompisar? |
|
|
Kristian, Vad är det som inte är smart med det? Skulle de ha slösat bort mina skattepengar på dyrare bilar menar du? Med en T5 spis så uppfyller ju bilen de krav polisen kan ha Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
| Kompisen fick in en gammal 240 civilhäck på sin skrot, tror det var en 78 eller nåt sånt. I alla fall, automatlåda, insprutning och diffad bakaxel, den ritade när den drog i 2:an, så helt original var den nog inte.. :) | |
|
Häromdagen hade rånare på Hisingen en M5:a !!!! välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
harri// Bromsar, väghållning etc... /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Rykten skröner o myter..... Myndigheterna skulle nog sätta polisens liv på spel genom att ha en stark motor och dåligt chassi bromsar etc. Inte är det hemligt heller, bara o fråga om det är viktigt...... Men de har ju inga BMW så det verkar ointressant... Tänker de jaga mig så stannar jag annars blir de så sura... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Nog räcker väghållning och bromsar till i dessa bilar. Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
|
Fanns ju nån Subaru-liga i england för några år sen och polisen hade verkliga problem med dom tills dom köpte in Evo 4:or eller om det var 5:or som var extra trimmade , dvs motor , väghållning och bromsar så dom tog dom till slute ! _____________________________________________ Länk |
|
| Varför slänga en massa pengar på vassa bilar när en helikopter e så mkt effektivare, se på usa, dom använder helikopter till allt möjlig. Visst det är dyrare, men det är inte så lätt att köra ifrån även om ens toppfart e högre än helikopterns. Plus att en helikopter kan leda flera slöare bilar på smarta genvägar. Nä sluta titta fram titta upp istället, det är där det riktiga hotet finns. | |
-RW- |
Kriminaliteten är 50 gånger större i USA än i Sverige, att de använder polis helikoptern, tjänar de på i slutändan. Ska en polis helikopter i Sverige underhållas endast för att lyfta två gånger per dag? |
|
Åkte taxi i Stockholm i somras. Det var en förlängd Volva S70 från typ 96. Chaffisen sa att det var nån minister som blivit körd i bilen tidigare. Han sa att den vägde 6 ton. Bilen var pansarförstärkt och hade 1 cm rutor. Dessutom sa han att den hade nån supermotor (hottad 6:a tror jag) som gav mer än 300 hästar. Han sa även att man höll på att ta fram en förstärkt XC90 med monstermotor. Verkade vara superhemliga bilar som levererades till riksdagsmän och liknande. Han sa även att de skrotades efter ett par år och inte såldes ut. Han sa att utblåsen var fejk och att det satt riktiga rör dolda under bilen. Vet inte hur mycket sanning det var i hans snack, men det lät coolt och bilen jag åkte var helt klart nån specialare. Det kändes att den var tung (svårt att bedöma om det var 6 ton) och den hade en hel del specialgrejjor inuti, bla små högtalare och extra lampor osv. Han påstod att han körde ifrån de flesta med sin bil.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.