AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.740

BMW 850

Sida 1 av 2
Tja undrar om det finns olika motorer på BMW:s 850 modeller. jag vet att det finns v8 o v12 men nu är det så att jag är lite sugen på en v12 o undrar därför om det finns olika motor styrkor i dem eller sitter det samma monster i alla med 12:or?
850CSi har en häftigare motor än de vanliga 850, sen verkar de ha borrat upp motorn på den vanliga 1995 också.

Länk

/Micke
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
840 har V8 och 850 har V12. Ska du ha en 850 CSI på 380 hk så får du räkna med att den kommer att vara mycket dyrare än en vanlig 850.

//Schnitzer
Visa användare
36
Tomass
nada, dock en italiensk gräsklippare
89-93 fanns 850i med en 5.0liter v12 sen kom 850ci med en 5.4 liter v12(dom första 850ci hade den "gamla" 5.0 liters tolvan)
Sen finns csi som har en 5.6 liter v12 som är trimmad av m avdelningen...(csi'n kom endast med manuell 6 växlad låda..)
är du helt hundra på att den inte finns med automat låda har för mig jag har sett det....
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Massor med info om 8-serien finns på www.e31.net. Speciellt om 850CSi...

/Fredrik

---
BMW Club Schweden, Länk
Östgöta Sportvagnsklubb, Länk
Min M3 Cabrio i galleriet: Länk
Visa användare
36
Tomass
100%.. den fanns aldrig med automat...inte äns i usa!
Den fanns som med en kopplingslös växellåda i alpina b12 5.7 versionen som byggdes i endast 57 ex...
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Tomass har helt rätt, precis som med nya M5an då..går inte att få med automat och det tycker jag är helt rätt.
Jo visst är det klart roligare att köra manuellt men det kan vara gutt när amn kör långt med automat med särskilt med ett sådant monster under huven=)

Men vad skiljer sig från CSi o de andra v12 motorerna då? Vad har det gjort med motorn för att få ut mera efekt? borrat upp den eller?
Tackar för alla tips!
ja nu har jag läst på lite mera man skulle införskaffa sig en Alpina B12 5.7 då har man lite pulver hehe.
Men V12 är ett måste=)
Men en sak måste ni hålla med om att det är en av de vackraste modellerna som BMW släppt!
Visa användare
36
Tomass
Csi motorn eller S70 som den heter är dels borrad med mer slaglängd liksom lite andra kammar osv...
E31 är snygg javisst..men framföra allt så är csi'n fet...
Vridet i den bilen är inte nådigt...det trycker mot sätet helavägen till toppfarts spärren;-)

Tomas.S/Aiit films
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Finns en fin svart 850 Csi på Autorisma i Stockholm, någon som har tittat närmare på den?
Jo den är grymt fet! men den är rätt dyr i inköp om man jämför den lite midre varianten på 5L. Men det är la bra drag i den med hade tänkt mig en sån lite lagom man får ju samma bil dock med något sämre prestandad.

Någon som vet hur den är att köra med automatlåda?
Visa användare
36
Tomass
Kan tyvärr inte säga hur det är att köra med automat men att åka med;-)
Har åkt en del i både en 850 o en 850csi...
Jag tycker det är en markant skillnad...

Tomas.S/Aiit films
Sam
Angående automatlådor så har jag aldrig haft någon större kärlek till sådana, men jag måste säga att jag är fruktansvärt nöjd med hur 850:an går med automatlåda. I och med det stora vridmomentet finns det alltid gott om kraft, och nu känns det bara väldigt smidigt att slippa koppla och växla, speciellt i stadstrafik.

Tycker du ska försöka få en provkörning och bilda dig din egen uppfattning.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vill ha 850CSI....
Jo visst är det fins att åka automat farsan har en s80 med automat inte värsta motorn men den är rätt hyfsad att köra hänger dock inte med min nuvarande bil...
Hade tänkt mig att åka o provköra en 850-92 som gått 16000 mil pris 145 pap tror jag det var. Är det nått att sattsa på vad tror ni bilen ser välvårdad ut men ska synas noga.
Livet börjar när mätaren passerat 200km/h
Visa användare
36
Tomass
Asken..hade du så kul framför oss i eriks 850csi när vi körde Mini'n

Tomas.S/Aiit films
Visa användare
36
Tomass
annars finns denna lilla leksak..bra pris..

Länk
Mmm en sån vill jag ha i garaget vilket monster!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tomass: Jag gillande känslan av EMLknappen, att gå från K till S gjorde att hela bilens kaross vred sig lätt och man riktigt kände hur den spände musklerna.
Vet vad jag vill ha, bara ett problem, det komemr om tre veckor:)
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.