|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är dunlop sp8000 Diesel-räsern | |
|
Hade 265/35/18 bak på min tidigare (osänkt bak) och när det åkte 2st i baksätet så tog det i skärmkanterna..kör nu med 255/35/18 och då tar det ej i. //Roger |
|
|
Roffa vad har du för ET mått på dina bakfäljar och bredd? Hade tänkt mig 18" 265/35 till våren.. |
|
| Hej! Jasså funkar 18" på era bilar??? Enligt BMW så passar ej 18" på E34??? Även enligt gummiverkstaden så rekommenderar de ej 18" på E34. På E39 däremot funkar det med 18" menar både BMW och gummiverkstäderna. Är det samma hjulhus på alla E34or eller är det större på 540 och M5??? *Funderar* | |
|
Moddis: Vet ej vad dom har för ET,det är iaf Rondell 58 fälgar 10x18". per_j82: Går alldelles utmärkt att ha 18" are på Alla E34:or. |
|
| 18" ska väl inte vara något problem, hade 255-40 på min e34 med marginal så 265 ska väl kunna få plats | |
|
Hallå! Jag har faktskt klämt på 20" BBS-split på en 89 M-5. Även haft dessa på 730 e-32 -88! Däck bak: 285/30 20. Det gick bra! 730:n fick jag slipa bort lite av svetskanten för fjädertallriken fram, det var det enda... |
|
|
Jag kör med 265/35-18 bak och aningen utvalsade skärmar och det tar aldrig i. Går även att klämma in större/bredare hjul som sagt på M5:an då den har valsade skärmar orginal. Stay tuned with my car! Länk |
|
|
Kan även tillägga att min bil är MYCKET låg bak. 35mm sänkning och allmänt dåliga orginal stötdämpare. Stay tuned with my car! Länk |
|
|
Jasså..så M5:an har valsade skärmar..även fram lr? ja då lärde man sig nåt nytt =) //Roger |
|
|
på min bil så tar det i ibland därbak och jag har 255/40/17 bak och det finns ingen marginal på bredden om man inte valsar kanterna, sen så skiljer det sig lite beroende på vilkent däck man har, tidigare hade jag continetal sport 255/40/17 och det tog i i varenda litet gupp nu med kumho 255/40/17 så tar det i ibland. *Allt eller inget* |
|
|
på min bil så tar det i ibland därbak och jag har 255/40/17 bak och det finns ingen marginal på bredden om man inte valsar kanterna, sen så skiljer det sig lite beroende på vilkent däck man har, tidigare hade jag continetal sport 255/40/17 och det tog i i varenda litet gupp nu med kumho 255/40/17 så tar det i ibland. *Allt eller inget* |
|
|
Okej..är samma för mig kör med 255/35/18 å det tar i i dom riktigt stora guppen om man har 3 pers i bak..är så sällan det åker mer än 2 i min bil så det kan jag leva med. Men vad gör man inte för att bilen ska vara fin =) //Roger |
|
|
tänkte bara tillägga att 230/60/16 kan väll också ta i om man har ett ET mått som är väldigt högt.. och är det för lågt så tar det i på insidan.. |
|
|
tvärtom Moddis. Högt ET= mer inpressning= tar i på insidan. Lågt ET= mindre inpressning= fälgen kommer längre ut och tar i på utsidan. Diesel-räsern |
|
|
Fungerar utmärkt.. Har det nämligen bak på min 540 E34. Men vad ska du med det till? Bara störande tycker jag(som inte åker på autobahn i 190 varje dag direkt..).. Ska själv sälja mina sommardäck 265bak 245(gått en säsong) fram till förmån för nåt mindre brett. Ska kolla upp vad det är för fälgar jag har bara så jag tar ut rätt pris, annars är jag öppen för vettiga bud. Tycker 225 skulle vara utmärkt men tror inte "kämpefälgarna" jag har nu fixar mindre än 245 tyvärr(för det ä snygga fälgar). |
|
|
Ja kör med 265/40-17 bak (E34) fungerar helt OK. |
|
|
Jag har Rondell 58 10x18 fälgar i bak på min med 265/35-18 Pirelli dubbfria vinterdäck. Skärmarna är något valsade och ingenting tar i där inte. Den är även sänkt... Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Har 265/35 -17 bak. Bilen är sänkt och skärmarna valsade för att inte ta i. Bytte däck i år och nu tar det i ibland...skiljer väl lite från olika däck oxå men framför allt inpressningen på fälgen. |
|
|
...sorry ...265/40 -17 ska det vara!!! |
|
|
Har 265/35 18 bak skärmarna är inte valsade utan helt orginal och tar inte i, nästa gång blir det 275/35 18. MVH Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.