AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
11.427

Vad har BMW varit först med? Nån som vet?

Sida 3 av 7
T_J
janne2, körglädje är nått som inte existerar i en bil som blir bakom en epa i rödljusen...typ

Ska jag ge dig nått fler exempel?
Tigerr
Vad är det för spegelvända dekaler ni pratar om? Vad stod det på dem?

Tigerr
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Länk

V-max
Apropå dekalerna hörde jag historian att de tog bort då det blev tal om förbud...men jag vet inte säkert.
2002tii var skitkul att köra när jag gjorde det sist, 1994.

T_J
Körglädje behöver inte vara baserat på ren motorstyrka.
Jag tycker att BMW har byggt en riktigt körglad bil i E28:an, visst vore det roligare med 100 hk till, men mina 105 räcker ganska gott åt för att ha riktigt kul på krokiga småvägar.

När det gäller vad BMW var först med så tror jag det är ett överdrivet rykte om att vara SVINDYRA. på 1000 mil kommer jag billigare undan i min 518 mot den volvo 745 jag hade innan.

Bmw ligger nog dessutom först i kategorin bilar som vandaler tycker om ... (6 repor på en -88!)

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Det går att ha kul med en snik-modell !!!
T_J,

Håller inte med. Prestanda och körglädje är inte samma sak även om det är kul med bra prestanda. Ett bra exempel är Peugeot 205 GTi 1,6 som är en slö bil men är riktigt kul att köra.

Bjernler,

Håller med. E28 är en väldigt rolig bil att köra.
di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Navigation(1994)?
Internetuppkoppling(E65 2001)
Dynamic Drive(E65 2001)
Q(M5 E28-84)?
Kl
29
Klimaanlage
E34 540iA (m. sportfahrwerk) till förfogande
Appropå huvudfrågan så vill jag minnas att jag har läst någonstans att BMW var första biltillverkare att synka även backväxeln... när och i vilken modell har jag dock aning om!

ABS fanns redan på 1930-talet på rolls royce
le
51
lee_van_cleef
Corvette -99
BMW är först med Bluetooth i bilen...BMW erbjuder möjligheten att koppla in mobiltelefonen via Bluetooth i 3- och 5-serien samt X5.

bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
BMW History - "Timeline of Events"....en meget bra site ;-)

Länk

V-max
Ka
131
Kanada
328i -00
BMW var först med telemetri i F1. Tidigt 80-tal.

///Nicklas
BMWCS# 4748
Perkka
BMW var väl ändå inte först med regnsensor? D var väl Citroèn lr Peugeot som kom med d för bara några år sedan..? Att vindrutetorkarna "pausade" vid stillastående på en del BMW-modeller e ju en helt annan sak...

Mvh Per

If everything seems under control, you`re just not going fast enough!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Perkka: Citroën skröt med att de hade regnsensor som STANDARD på sin C5, 2000 tror jag det var. BMW hade dock detta att erbjuda redan i början/mitten av nittiotalet, dock som extrautrustning.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
lee_van_cleef, nja, Saab Pressrelase var före BMW's . Så det är nog hugget som stucket där. Saab,Chrysler och BMW erbjuder det.
di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Revolutionerande: Check-Control
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
patand: honda var först med sitt V-tec.. kom -90 om jag inte minns fel..
Tänkte väcka denna gamla tråd till liv. Läste i går i Total BMW att 1935 tillverkades en BMW325 avsedd främst för militärbruk. Denna var världens första bil med fyrhjulsstyrning. Endast 3500 ex tillverkades i och med att den mer kända kubelwagen vann striden om Wermahts ordonnansorder. Men det dröjde till 80 talt innan Honda och Citroën åter använde sig av fyrhjulsstyrning...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Ne
19
NeoM4
328 IM Touring
De var tydligen en av de första stora bolagen i Tyskland med att ha krigsfångar, judar och andra under andra världskriget. Som de inte vill kännas vid nu.

Ubdrar om det finns andra som tycker att det är viktigt aspekt i hur man driver ett företag.

På tal om internetuppkoppling.

Vill man ha en fet multimediabil ska man ha en sådan här:

Länk

Byggs av ett företag som ägs av Kim Schmitz, Gumball3000 vinnaren 2001.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Tänkte på passagerabältet där bak, dom sitter i mitten ju och det är ju faktiskt bra...man sliper repa lacken på hjulhuset heter det väl med bälten eller klämma bältet med dörren! Hoppas ni fattar vad jag menar!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.