AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.851

Var sätta dit nytt domkraftsfäste e30?

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
13.506
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Är ju uppenbarligen tillbaka från garaget så har papperet här med måttuppgifterna jag skrev ned.
Jo - jag mindes rätt - A = 18.0 cm och B = 25.5 cm.
FR
4.341
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Vill minnas jag beställde bara dom domkraftsfäste till BMW e30 från något tyskt bolag, ej från BMW.
FR
4.341
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Nu är bägge trösklar och bakplåt bytta, min svetsare byggde upp nya förstärkningar då han sa att innertröskel saknades också, allt gick bra och år målat.

Nu till en annan fråga, skall byta nya dörrblad på framdörrarna, Klokkerholm har inga på lager och någon annan som säljer kan jag inte hitta!?

Vet du eller någon annan var dessa kan inköptas?
Visa användare
ProPro-medlem
13.506
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Jag gissar dörrblad är vad som kallas "door skin" på amerikanska (jag är mest van vi de engelska termerna därav osäkerheten)?
Hade inte Schmiedmann detta? Men om de hade så finns det nog inte längre på lager.
Vill minnas MVP i USA har - men skeppa det från USA i kombination med tullar/fraktbränslekostnader/dollarkurs är bara att glömma.

Jag gissar på att det rostat sönder där nere (men friskt i övrigt)?

Har själv en dörr som rostat sönder så pass mycket där nere att nederdelen helt och hållet släppt och hela nedre plåtkanten pekar utåt och lämnar ett öppet gap på typ 3-5 cm längs hela nederkanten. Den ska renoveras vid något lämpligt tillfälle (ingen stress då det är en reservdörr) och då jag inte har lång erfarenhet av tunnplåt så vill jag inte försöka mig på att skarva mitt i en stor öppen panel.
FR
4.341
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Går inte att hitta någonstans, Klokkerholm har ej, Galwin har ej sedan har jag inga andra.

Ja främre ”dörrkarmar” för rostiga att lackeras. Låter jobbigt med din sönderrostade dörr, väntar man för länge räcker ej ny plåt till kanske, hur höga är de?

Köpa ”ny” begagnad dörr uteslutet.

Min svetsare har rutin på dessa jobb men utan ny plåt blir det svårt!
FR
4.341
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Går inte att hitta någonstans, Klokkerholm har ej, Galwin har ej sedan har jag inga andra.

Ja främre ”dörrkarmar” för rostiga att lackeras. Låter jobbigt med din sönderrostade dörr, väntar man för länge räcker ej ny plåt till kanske, hur höga är de?

Köpa ”ny” begagnad dörr uteslutet.

Min svetsare har rutin på dessa jobb men utan ny plåt blir det svårt!
FR
4.341
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Har gett upp nu, satt en tysk att koka tyska marknaden men troligen inte det finns inte längre och min dörr har svällt så lackeraren säger att det knappt går med ny plåt pga inpassning osv.

Jag letar bra begagnade framdörrar till 4d modell och det är svårt, blir samma sak eller sämre, mina är nästan bara dåliga de sista 2-3 centimetrarna, de begagnade har ofta rost på fler ställen, så har någon eller vet någon var man kan hitta dessa dörrar till salu får ni gärna hojta till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.