AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
3.890

Nya BMW i3 Neue Klasse

Sida 3 av 3
@Ska3 & Stark Industries
Har kört kombi från annan tillverkare i snart 12 år nu. Har funderat och läst lite kring nyttan med det öppningsbara fönstret på bakluckan. Den enda riktiga USP jag kan se, är att det kan gå att att köra vissa skrymmande föremål som annars hade tagit i den sluttande bakrutan. Om man kan öppna bakrutan så kan ett sånt föremål få plats. Men det här vill man väl ändå endast göra om det är tillräckligt fint och torrt väder ute. I övrigt kan jag inte riktig se vad det skulle vara så bra för. Så… Varför kommer ni sakna den?
Ve
1.697
Verdi2
BMW i3S -21
BMW iX xDrive50 -24
När man packar så mycket att saker börjar ramla ut är det praktiskt att kunna öppna bara rutan. Men det är ju verkligen ett edge case...
Ha ha! Det är klart att inte allt hänger på att kunna öppna bara glasrutan, men det var det sista för mig som gjorde att jag bytte till Mercedes när jag köpte ny bil i juni. Har kört BMW sedan 1999 till nu och verkligen gillar att kunna packa bilen till max under semestern och att som den bilfetischist jag är som alltid lägger jobbväskan i bagaget bara kunna öppna lilla luckan snabbt! Inga problem för mig att göra detta utan att skita ner mig

Har dock kvar en touring med denna finess så det känns bra 😀
AM
2.178
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Den öppningsbara luckan bak är guld värd, den har räddat mig många ggr när jag köpt långa saker som inte får plats i kupen.
Den öppningsbara luckan tycker jag är en trevlig Bmw gimmik som inte andra bilrillverkare har.
De
144
Dez_
520iA Touring -14
Har aldrig ens tänkt på att köra med luckan öppen, då är det väl smidigare att köra med hela bagageluckan öppen och spänna ner den i låset?

Avsaknad av shoppingluckan för mej hade inneburit att jag behövt köpa takbox. Packar ofta upp till taket och pillar in saker där de får plats. På skidresan får jag ofta pressa ner shoppingluckan för att det är så fullt. Öppnar alltid bara luckan när vi stannar för paus.

Dessutom nästan ovärderligt när man har cyklar bak. Kom precis hem efter en trip med alla fyra och hade aldrig orkat fälla cyckelstället varje gång man vill komma åt något.
Hade glömt det! Med cyklar på dragkroken är glasluckan guld värd! Speciellt på bilfärjan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.