|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
@Ska3 & Stark Industries Har kört kombi från annan tillverkare i snart 12 år nu. Har funderat och läst lite kring nyttan med det öppningsbara fönstret på bakluckan. Den enda riktiga USP jag kan se, är att det kan gå att att köra vissa skrymmande föremål som annars hade tagit i den sluttande bakrutan. Om man kan öppna bakrutan så kan ett sånt föremål få plats. Men det här vill man väl ändå endast göra om det är tillräckligt fint och torrt väder ute. I övrigt kan jag inte riktig se vad det skulle vara så bra för. Så… Varför kommer ni sakna den? |
|
| När man packar så mycket att saker börjar ramla ut är det praktiskt att kunna öppna bara rutan. Men det är ju verkligen ett edge case... | |
|
Ha ha! Det är klart att inte allt hänger på att kunna öppna bara glasrutan, men det var det sista för mig som gjorde att jag bytte till Mercedes när jag köpte ny bil i juni. Har kört BMW sedan 1999 till nu och verkligen gillar att kunna packa bilen till max under semestern och att som den bilfetischist jag är som alltid lägger jobbväskan i bagaget bara kunna öppna lilla luckan snabbt! Inga problem för mig att göra detta utan att skita ner mig Har dock kvar en touring med denna finess så det känns bra 😀 |
|
|
Den öppningsbara luckan bak är guld värd, den har räddat mig många ggr när jag köpt långa saker som inte får plats i kupen. Den öppningsbara luckan tycker jag är en trevlig Bmw gimmik som inte andra bilrillverkare har. |
|
|
Har aldrig ens tänkt på att köra med luckan öppen, då är det väl smidigare att köra med hela bagageluckan öppen och spänna ner den i låset? Avsaknad av shoppingluckan för mej hade inneburit att jag behövt köpa takbox. Packar ofta upp till taket och pillar in saker där de får plats. På skidresan får jag ofta pressa ner shoppingluckan för att det är så fullt. Öppnar alltid bara luckan när vi stannar för paus. Dessutom nästan ovärderligt när man har cyklar bak. Kom precis hem efter en trip med alla fyra och hade aldrig orkat fälla cyckelstället varje gång man vill komma åt något. |
|
|
Hade glömt det! Med cyklar på dragkroken är glasluckan guld värd! Speciellt på bilfärjan! |
|
|
Första bilderna på den maskerade cab-versionen. Dags att gå och lägga sig, så orkar inte läsa, men verkar som den kommer få heta i4. Är dock för trött för att skapa ny tråd. Och det kan väl annars vänta tills bilen presenteras… Länk |
|
| Var på BMW Kista, Hedins 17 augusti. "Avdukning" av nya i3. Galet läcker bil. Min senaste 3 serie var en ny 325i-88. Nu kör jag iX1 sedan 2,5 år, min första elbil. Medioker räckvidd och ganska långsam laddning jämfört med andra elbilar. Men jag är helt såld på elbil och denna bil är ju världsledande på räckvidd och DC laddning så jag skrev på direkt för en i3 First Edition. Leverans i feb-27. Eucalyptus green. | |
| Finns de ute hos alla ÅF nu? | |
| Nope...garanterat ett event för utvalda med tillfälligt besök. | |
|
Den finns till försäljning hos alla ÅF men den finns inte fysiskt att se på ännu. Än mindre att provköra. Vill man känna och klämma på iDrive X samt se på Panoramic Vision så provkör iX3. Det är exakt samma. Samt den kontroversiella ratten. |
|
|
Slipper man "den kontroversiella ratten" I launch edition? Känns som givet tillval att byta ut den. |
|
| Hoppas verkligen inte det, var i valet o kvalet men tog den ratten på min iX3 Neue Klasse, finns inget att anmärka på, riktigt cool. | |
| Hur är det med ratten, den 'fula' standard ratten verkar vara på alla bilder, även de iX3 som har 'M-Sport' utförande. Jag trodde M-sport skulle få den lite snyggare ratten utan en pinne som går mitt igenom. Kommer den 'sportigare' ratten i något paket eller är det enbart tillval ? | |
| Den här finns som tillval: Länk | |
| BMWs nya förarmiljö ger ett väldigt lite ha-begär. Och varför har man övergett angel-eye? Nu ser de ut som en Kia eller Peugeot framifrån 😭 | |
|
Jag tycker den är snygg. Saker och ting förändras. Det gäller att hänga med. Den här är rätt rolig. Tur jag inte är 50 än på drygt en månad. :-) |
|
| Vänta du bara, om någon månad så kommer du också vilja ha knappar att trycka på i bilen 😎 | |
|
Vill bara påpeka ett smärre faktafel, eller vad man ska säga, om i3 touring. Det stämmer att den är lite tyngre och därför drar marginellt mer, absolut. Men den har väl ändå samma frontarea? Den stora skillnaden mellan sedan och touring är dock luftmotståndet. En sedan "släpper" luften mycket bättre bakåt. Dvs det blir mindre virvlar. Alla vet ju hur baken på en kombi ser ut på vintern. Skitigt som f-n. |
|
|
@Verdi: Var finns det smärre faktafelet? Skummade tråden lite snabbt men hittar inget. Sen är det ju faktiskt skillnad på sedan och sedan. Ska formfaktorn (Cd-värdet) vara riktig bra ur luftmotståndssynpunkt så ska det ju se ut som t.ex. Tesla Model S, Toyota Prius eller Hyundais original-Ioniq _baktill_. Den här nya i3 NK sedan har ju en mer 'klassisk' så kallad 3-box design – så dvs inte samma strömlinjeform bak som dom ovan nämnda tre exemplen. Och så vitt jag vet så är Cd-värdet för nya i3 sedan inte känt än – eller? Så i just det här fallet med i3 & i3 Touring så kanske skillnaden när det gäller luftmonstånd (dvs. formfaktor/Cd-värde x frontarea) inte blir jättestor mellan sedan och Touring… |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.