|
Sida 10 av 10
|
|
|---|---|
|
Är väl inget fel att diskutera för och nackdelar med bilar från olika märken, BMW iX3 är definivt bra på mycket och ett stort steg framåt för BMW när det gäller elbilar. Men, som alla bilar, har den brister. Allt beror på vad man värderar. För mig är det naturligt att jämföra med Tesla Model Y eftersom jag äger en sådan, men är intresserad av iX3:an. |
|
|
Provkörde nya iX3 i morse och det var en trevlig upplevelse på flera sätt. Först och främst var det som att kliva in i framtiden jämfört med min MB som jag lämnade på parkeringen. Det kändes som en BMW, rapp och spänstig i chassit, bra fartresurser, körglädje och smidig på många sätt och vis. Ovant med den stora "Tesla"- skärmen i mitten och mycket "high tech" i visningen under vindrutan. Lite små-störande visning i HUD när jag körde en mindre, krokig väg och det då rullar upp varje kurva som väntar framför. Helt okay stolar, även om jag måste erkänna att jag nog sitter bättre i Merca EQE SUV som har lite större stolar kändes det som. Mercan har (efter mängder med verkstadsbesök och slutligen byte av stötdämpare bak) lite bättre komfort (har komfort-chassi som det heter på MB-språk). Det hade inte varit fel med en option med luftfjädring på iX3, men det är ju en vanesak, men även min i5 M60 har lite mera komfort tycker jag. På landsväg utmärkt och även på mindre och krokiga vägar, men när man kom in på Uppsalas ojämna gator så kändes skillnaden i fjädringskomforten och det är oftast där som just jag kör. En jättefin bil på många sätt och vis, men jag skulle nog idag gå på en "vanlig" iX om jag skulle byta. Lite större, lite bättre innerutrymmen framförallt. Bilarna ligger ju inte jättelångt ifrån varandra prismässigt heller nu när iX börjar bli lite prissänkt. Men jag sitter ju "fast" i mina bilar drygt ett år ytterligare, så kanske därför man inte känner direkt att man måste hoppa på nästa. Nu är ju leveranstiden kapad igen genom stor tilldelning och beräknas "redan" till oktober. Jag hörde att man nästan sålt 200 bilar bara i Uppsala. /Anders |
|
|
Död tråd och minst sagt dött forum... Är det någon mera som fått sin iX3? /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.