|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
RafkoM3 |
Mera oansvarig ska det vara... /M3 E30(TIC) Länk |
|
hhe jodå ja skojade bara =) mvh larsson |
|
Perkka |
Sett flera äldre köra som krattor... & en del e ju kass på teorin.. Så åldern spelar nog inte så stor roll, man mognar bara olika.. Nog fan kan en hyfsat duktig bilförare på 18-20 år hantera en M3.. Känner en 19-åring som kör en M3, inga probs.. Än fast "Asta 54 år" haft körkortet sedan 18-års åldern, betyder väl inte att hon e duktig bilförare? Hon kanske e knappt ute & kör, vad vet jag..? Så d beror på också HUR MYCKET man kör bil.. & har man som här uppe vinterväglag under ett antal månader, blir man nog skickligare bilförare än dom som bor söderut.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
|
Perkka: Du har delvis rätt. Men många timmar bakom ratten behöver inte automatiskt betyda att man blir en bra bilförare. Det kan även innebära att man blir en mer nonchalant förare, som överskattar sin egen förmåga. För övrigt förstår jag inte resonemanget att man skulle vara bättre allround bilförare för att man kör mer på vinterväglag? Du blir förhoppningsvis en bättre förare på dåligt underlag, men knappast bättre förare allt-i-allo. Detta är en oändlig diskussion, för vem kan egentligen definiera vad som är en bra förare? Är man en bra förare om man ALLTID kör lagligt och defensivt? Eller kanske om man sätter rekord efter rekord på ringen? Eller om man klarar att köra genom sthlm city i rusningstrafik på en minut? ;-) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
Crusty |
Nofx16: Bra skrivet!! |
Perkka |
nofx16: Jo jag menar såhär, att om nån från söder skulle komma hit på vintern & e inte van vinterväglag.. Har knappt sett snö i hela sitt korta/långa liv, hur skulle den då klara av det någorlunda bra? Om bilen inte har antisladd & sånt tjafs.. Alltså, vi/dom som e van detta underlag e KANSKE mer komplett som bilförare.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
betriebsanleitung1 |
En bra bilförare krockar inte & utsätter inte andra för fara,en skicklig förare är snabbare än de flesta. |
|
En bra bilförare krockar inte? Krockar kan bero mkt på slumpen. En bra bilförare är inte vållande kanske är ett bättre uttryck. Två saker som en man adrig erkänner han är dålig på: Bilförare och älskare... |
|
betriebsanleitung1 |
Jo,det har du rätt i. |
|
Gustav; Talar du för dig själv eller? ;) /Manray/ |
|
| Hej alla Malmöbor vet ni om de var Hassans lillebror som körde i vallgraven??? Den bilen borde inte lukta "hallon" om den varit under vatten.Om de är han så har jag också sett den.Bilen verkar ha svårt för att gå under 6000 varv:) | |
|
Ja de kan ju vara vara farligt med en "flod" mitt i stan. Jag har endast hav i H:fors.:):) Support Your Local Big Red Machine! |
|
|
E de sant att han har smällt igen?????? Då e de ju dax o sno lite nya delar till den igen då!!!!!! |
|
| Kommer någon av er malmöbor ihåg när det var bråk på strippen? tror det ar i slutet av april.. hur som helst så var det "killen i den blöta m3:an" och hans homies i bilen som inte kunde förstå varför man inte fick köra på ställ mot publik. När sedan någon bad dem köra och sladda någonannanstans blev det tydligen lite för mycket på en gång och de slog till den förnuftige killen som föreslog det.. sen var det igång.. | |
| Verkar vara livat i Malmö... | |
|
"Killen" verkar vara smart också... Hoppas han INTE finns på forumet. Aggressiva människor e trist. GLAD SKA MAN VA:) Support Your Local Big Red Machine! |
|
|
Körde han sin gula M3 då eller?? |
|
| Han körde sin gula M3 på strippen när det blev bråk. Tyvärr för honom så pekade folk ut honom när farbror blå kom, så det blev att få åka pikébuss till stationen =) | |
RafkoM3 |
Rantzow: Jag försvarar verkligen inte han med gula bilen, men den killen som du säger att han "SADE till honom att inte sladda" sparkade faktiskt på hans bil. Klart att han blev sur och hoppade ut ur bilen.. Hur glad hade du blivit om någon sparkat på din Supra till exempel. Missförstå mig inte då jag tycker att det är fegt att hoppa på en/två killar när man är mångfalt flera, men sparkar man på en annan bil så får man skylla sig själv. /M3 E30(TIC) Länk |
|
Vissa e ju alltid flera eller hur men de e inte alltid det hjälper ju o man går på fel personer:)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.