|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har tre kandidater: M Coupé, M3 E46 (CSL?) eller Z8. Nu menar jag bilar direkt från fabrik utan att några trimfirmor lagt vantarna på bilen, inklusive Alpina. Vilken av bilarna är snabbast runt en bana, till exempel ringen? Av tekniska data att döma är Z8 den vassaste, men räcker det? Micke | |
| Jag tror att CSLen kommer vara den snabbaste när den kommer. Om man får tro test tiderna. | |
|
En "vanlig" M3 E46 mot en Z8 då? Micke |
|
| Där är z8an lite snabbare. | |
|
Jag tror stenhårt på M1 Trevlig helg |
|
|
SvanteE, synd bara att det inte är så lätt att få tag på en M1... Micke |
|
|
mikren-6 Det är inga problem att få tag i en M1a om man bara har pengar =) _____________________________________ Länk |
|
| Undrar om en original m1a är snabbare än CSLen runt ringen? | |
|
M3 E30 då... sportEVO /Jonas |
|
|
Hur står sig en Z3m coupé mån tro? En standard M1 hade väl bara 286 hästar? Mr C |
|
|
277hk i M1. Mvh Janne. |
|
|
Men M1an har väl lite bättre viktfördelning för banracing mm, eller har jag fel ? _____________________________________ Länk |
|
rsarits |
Var förra veckan på BMW-museet i Munchen, M1:an som står där, tillverkades mellan 1979 -1981 har 471hästkrafter, den torde vara ruskigt snabb Micke |
|
bmw 645 borde väll var en riktig sport bil sund att den finns i så få ex FÖR TRIST FÖR ATT VARA ARTIST |
|
|
rsarits: Det måste väl vara en racepreppad M1:a? Den homologiserade varianten för gatbruk hade väl 286 hästar (vet ej exakt). |
|
|
Igen=M1 hade i originalutförande 277hk. Mvh Janne. |
|
|
Om man sätter en Z8 och en M1 (original), med likvärdig förare i båda (teoretiskt), på t.ex Ringen. Vilken bil kommer först i mål? Det måste finnas tider för respektive bil? Micke |
|
Tigerr |
M3 GTR (tävlingsbilen) är en vild gissning! Gäller det "blandraser" så är det nog F1 Williams! ;) Om det är vanliga standardbilar; e34 525iA HELT KLART! *viss ironi i inlägget* *viss ironi i inlägget* *viss ironi i inlägget* Tigerr |
|
M3 Sport Evolution är inte långt efter de senaste M-bilarna om man bara ser till tider på ringen. Har dock inte färskt i huvet vad den körde på nu.. Går vi in på blandraser så kan vi ju räkna in McLaren F1 också ;) |
|
| En svensk kille med en Sport EVO har ju kört fullvarv på ringen på 8.36! Det är ruskigt snabbt för en bil som trots allt bara har 238hk! | |
| När ams sportbilen testade Z8 på ringen så fick den en tid starx under 8.20 om jag inte mins fel. Z3 M roadster har enligt samma tidning en tid på 8.32. Men som alla vet så har ju coupen vassare väghållning och skulle troligen klara banan på samma tid som Z8:an ungefär. Men grejen är att en M3 E46 är säkert tio sekunder snabbare än både Z8 och Z3 M Coupe. Z8 är snabb men för klumpig och M Coupe har ett betydligt äldre och, i grund och botten, sämre chassi än E46 M3. När sen M3 CSL kommer så ryker nog åttaminutersvallen med besked. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.