|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Min tanke också, men bytt mellan olika företag mycket. Blir nog att åka & kolla på den om inget annat. Kunde däremot se att den är inlagd i EU riskdatabas. Detta säger en oerfaren inte så mycket. | |
| Oroa dig inte för det. Det handlar bara om återkallelser som bilmärkena gör ibland. Inget allvarligt och har inte med exemplaret att göra. | |
| Har sett några 325i på blocket också. Är det stor skillnad på en sådan jämfört med 335i? | |
| Det är helt klart märkbara skillnad mellan 325i och 335i, men det är inte samma sak som att 325i är en dålig eller slö bil. Men skillnaden är som det låter, 306hk mot 218 hk. | |
|
Jag skulle säga att skillnaden nästan känns större än effektskillnaden på papperet. Det är två väldigt olika bilar att köra. MEN på en cab har man sällan särskilt bråttom ändå. Så vill man bara åka runt och mysa är det mest ljudet man saknar i 325. Den låter bara kul på fullgas. |
|
| Men 40% effektskillnad är mycket, det ska vara två olika bilar att köra. | |
|
Vad anser folket om denna: Länk Vad är rimligt pris osv? |
|
|
Jag tror den är jättefin. Det ska den vara för de pengarna. Tycker den är en smula dyr, min var ute förra året för de pengarna men jag fick inte iväg den och min är en nyare facelift med lägre mil. |
|
|
Okej, ja precis. Som jag förstått de har dem gått upp en del i prisklass senaste åren parallellt med m3orna. Har fått upp ögonen för denna, en 325i dock: Länk Anser ni man behöver m paket om man ska införskaffa 335 alternativt 325? Är de värt & skaffa 330d cab? |
|
|
Inte helt lätt att välja mellan alla fina bilar. Ang 325/vs 335 så tycker jag att vridet i 335an är så mycket trevligare, dubbelturbon gör att du har laddtryck och gott om vrid redan vid 1500rpm. Har inte själv ägt någon 325 men provkört och det är i mitt tycke en annan bil. Automat/Manuell. Med det fina registret i 335an så tycker jag manuell, behöver inte växlas i onödan men vill man köra lite inspirerat så är spaken där :) Automaten är dock inte dålig alls. Jag vet inte vad för bil du vill ha men kan tipsa om denna Länk Är min gamla, inte i orginalskick och inte i perfekt skick men mycket är bytt (koppling, lpfp, större ic, jb4 osv). |
|
|
Vad säger folket? Ska en BMW 335i vara orginal vid köpläge? Har hittat denna Länk M sport vilket är stort plus. Hit me up!!!! |
|
|
Bara du som kan avgöra om bilen ska vara original eller stylad. Jag tycker den senaste du la upp går bort, för mig iaf. Gillar inte att den är "murdered out" eller vad det heter. Svart allt (ja utom inredningen då) tycker jag ser billigt ut. Den djupa frontläppen kanske passar på en banbil men i vardagen, främst på vintern, torde den vara mest till besvär. Å andra sidan, all styling som nån lagt ner en sudde pengar på går ju enkelt att riva av om man annars tycker bilen är vettig. Men det är inte jag som ska ha bilen :-) Kan absolut vara värt att kika på den i alla fall. Niklas Fransosen |
|
| Nån som vill ge ett tycke på denna? Länk | |
| Gamla bilar (16 år) med >10 tmil kräver besiktning på plats. Generellt tycker jag priserna är för höga (definitivt på 325i). Försök att öka budgeten till en F23 eller F33 och invänta hösten. | |
|
16 bilder varav 3 innefrån och ingen på förarsätet som slits mest...tror de inte att ev. kommer se det när det titta på bilen? Klart 335 är roligare än en 325 men det beror så klart helt på vilken budget man har. En 335 lär att gått längre och vara dyrare i allt. |
|
|
Det går ju liksom inte att komma ifrån att det är roligt med mycket häst så jag förstår mycket väl varför du tittar på en 335 istället för en 325. Personligen tycker jag Msport är ett krav - allt annat går att förhandla bort i mitt tycke. Lyckligtvis lär de flesta 335:or du tittar på ha Msport. I övrigt vad gäller skicket så är det ju bara din egen budget som sätter gränserna men jag tycker du ska göra en noggrann historik på de få bilar du överväger att köpa och personligen glädjer det mig om tidigare ägare har hetat Börje, Göran och Kjell-Åke mm. Dvs namn som bärs av människor som inte är direkt pur-unga. |
|
|
Håller helt med era ovanstående svar. Just nu överväger jag nog mer att välja en 325i. Då jag kommer använda bilen året runt som det ser ut i dagsläget för min del. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.