|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan gänget, En blivande BMW fantast här! Har precis fått upp ögonen för BMW 335 cab & är sugen på en sådan framöver. Något speciellt jag bör tänkespråk när jag är inne & letar efter en sådan? Vill läggarna 150-200k. Har bla hittat denna: Länk Vad säger folket? Hit me up :) | |
|
Lite bakgrundsinfo: Länk |
|
|
Kolla försäkringspremien på en 335 och var beredd på att betala ~25% av bilens värde per år. MVH Christofer |
|
|
Varför skulle den kosta det? Min kostar 7000kr/år och jag bor definitivt inte ute i skogen eller är 70 år gammal. Remos länk gör ju däremot bilen ganska ointressant, den kan ju ha vilka fel som helst under skalet. |
|
|
Den länkade bilen bör undvikas. Premien är väldigt individuell men så klart påverkar val av bil, ålder och både bostadsort och form priset. Cab är ju magiskt på alla vis och kan man så ska man ha en :-) Fast i min smak sk en cab ha tygtak. Jag har iofs en bättre lämpad vinterbil så om man har 1 bil året runt kanske det är bättre med plåttak. Nu är ju min betydligt äldre, fan, den kan ju MHRF-försäkras i år... Men den kostar ändå i princip inget att försäkra. Men som sagt, 20 år gammal. Inte lika motorstark. Kolla med LF ang försäkringen. Men om din profil stämmer på åldern så kan det nog bli en dyrare försäkring. Bara du är med på det och har tagit det i beräkning och har budget för det så är det inget att fundera på. Lycka till i letandet, men undvik den som du länkar till. Den kanske inte har några problem men kommer garanterat att bli svårsåld den dagen. Niklas Fransosen |
|
|
Löwet: Därför att AdamJ är enligt sin profil 21 år gammal, inte BMW-förare sedan 21+ som du och jag... AdamJ: Den bilen verkar ha varit skrotad i USA och sedan förmodligen exporterad som skrotad och sedan (förmodligen) reparerad med fuffens-verkstad. |
|
|
Löwet: Det är inte särskilt osannolikt att en 335 kostar 30-40' i årspremie om man är 21 år och bor i Helsingborg. Är man däremot medelålders och har haft körkort i 20+ år är det som du vet avsevärt mindre dyrt. Var bara en heads-up. Sannolikt har bilen tänkts att skenförsäkras ändå. MVH Christofer |
|
|
Jag menade främst att 335 inte är så väldigt mycket dyrare än en vanlig 3-serie. Jag har ägt båda, skulle säga att prisskillnaden ligger runt 1500-2000kr/år för en halvgamling. Detta då jämfört med vad jag betalade för mina 325or. |
|
|
Har hittat denna som jag varit i kontakt med, både med gamla ägaren & nuvarande säljare. Har fått bra intryck av båda. Bilen har aldrig varit problem i deras ägo osv. Länk: Länk |
|
|
Jag antar att det är din budget som gör att du tittar i den lite lägre prisklassen så det är meningslöst kanske att säga att du bör gå upp lite i prisklass. Men jag skulle avråda från den där också. Till att börja med hade bilen inte M-paket original trots att det står det i texten. Bilen är alltså ombyggd i efterhand. Man ser tydligt nyansskillnader mellan olika paneler på bilderna så den är omlackad på flera ställen. Sådant är min erfarenhet att det ser värre ut i verkligheten än på bilderna också. Om du vill se hur bilen såg ut när den lämnade fabriken, mata in chassinumret WBAWL71010PX39665 här: Länk |
|
| Löwet: Nej precis, det stämmer. Jag kollar i prisklasserna runt 150-200k & därav det blir att man kikar på denna typ av bil. Betyder det att den måste vara ombyggd om man satt ett M paket emblem på ratten & skrivit det i rubriken? Eller finns det fler vägar att se detta via? Det som ställer största frågetecknet till mig är att den snart rullat 18k mil. Hur är det på denna typ av bil? | |
|
Stötfångarna fram och bak är definitivt utbytta, du ser det i länken jag postade ovan. Bilens lister är också utbytta eller bara folierade. Det tråkiga med det är att det är ganska vanligt att man gör det när bilen är krockad och ändå måste lagas. Samtidigt så måste man också inse att 20 år gamla bilar....det är vanligare att de har karosslagningar och omlackeringar än att de inte har det. Jag reagerade främst på att jag tycker det ser ut som tydliga nyansskillnader mellan olika karosspaneler vilket är tråkigt. |
|
| Löwet: Men om du bortser från det & ser till miltalet? Vad är dina åsikter om det? Sen en annan sak som jag tänkt på om man ska välja automat eller manuell. Några för/nackdelar för själva bilen men de ena eller andra? | |
|
Denna bil importerades 2017, så milen kan man inte vara säker på, och sen att bilfirman har haft bilen i över 2 år, gör ju att den verkar svårsåld. Har själv en E93:a från 2007 som jag haft i över 11 år, väldigt trivsamma bilar. BMW CS #5206 |
|
|
Jag hade inte varit särskilt orolig för miltalet. Det är inga problem för en N54 att hålla 20.000 mil. Däremot är det inte en felfri motor så den kan absolut gå sönder. Men det kan lika gärna hända vid 15.000 mil som 21.000 mil. |
|
|
Okej jag hänger med. Jag avstår nog köp av dem bilar jag skickat på. Tack vare er erfarenhet. Jag tackar för det! Ni får mer än gärna rekommendera om ni ser något på blocket framöver vad gäller en BMW 335 cab, hade varit tacksam för det. Helst runt 150-200 tusen. |
|
| Tycker att varningsklockor ringer när en bil har mer eller mindre varit till salu i 2 års tid utan att någon köpt den. Överpris för en bil med tveksam historik och stor risk för dolda fel. Undvik den är min rekommendation. | |
| Vad anser ni om denna? Länk | |
| spontant känns den bättre på alla sätt än de tidigare :) | |
| Löwet: Ellerhur, dock blir man misstänksam mot antalet ägare bilen haft under åren :D | |
| Inte alls ovanligt att man har en cab under en säsong och sen säljer. Lite för att testa på. Det behöver inte betyda något alarmerande i sak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.