|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
-RW- |
Många gånger när man är ute och åker så ser man en bmw liknande(Ursäkta) bil som närmar sig, väl på nära avstånd så ser man att det är en SEAT. Såg senast idag tyckte att jag såg en gul BMW, men när den närmade sig så såg jag en SEAT. Strålkastaren och grillen är indentiska på vissa seat. Därför ska man aldrig måla njuren/grillen. Länk MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
| Jag ser inte direkt likheten. Förväxlar du den med e36 eller? | |
Crusty |
Skulle det vara likt en BMW??????? HAHAHAHAHA, nä du skulle inte tro det!!! Tycker den liknar en Seat o inget annat! |
-RW- |
acey/ Man ser faktiskt att den har lite drag från E36. MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
| Med "feta" ögonlock isf :) Jag kan tänka mig om den skulle köra dimljus - p-ljus på kvällen att man kanske kan förväxla den med en stylad e36 :) | |
|
Var det inte så att det var nån designchef lr nåt på BMW som hade gått över till SEAT och tagit lite av designen på lysena med sig....? Jag har för mig jag har läst lr hört det nånstans... Kanske jag är helt ute å cyklar... ///Henrik |
|
-RW- |
acey// *asg*Jag får nog ta bort mina ögonlock och köra utan dimljus:) zesy// Det kan ligga mycket i det du skriver. MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
rsarits |
Mitsubichi har en modell som är väldigt lika 3-serien (E36) vid en hastig blick, vet ej vad den heter, jag har aldrig tittat en gång extra på någon Mitsubichi Micke |
Agge |
Den liknar inte e36 ett dugg. Likheten är väl att båda bilarna har 4 däck :) MVH //Agge |
Crusty |
Agge: Håller med!! Hur kan ni få det till o lika en E36 ????? |
Tigerr |
Jag tycker att den ser ut som en långtradare från Scania, med dubbla släp.. Nån som håller med? ;) -RW- :Kan förstå hur du har förväxlat dem, men de är rättså rejält olika..! För en icke bilkännare kan det nog inte vara riktigt helt omöjligt.. Tigerr |
-RW- |
Tigerr// You've got my point. En som inte har riktigt koll kan faktiskt förväxla dem. MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
Agge |
-RW- Ja, om dom har tagit tjack :) MVH //Agge |
Tigerr |
Agge, och alla ni andra.. Ni vet hur tex. tjejer är när det gäller bilmärken och modeller! "Wow, har du köpt en Ferrari!?" - "Nej, det är en Toyota Celica.." Dom har inte alltid 100% koll! Och om ni tittar på fronten (huven framförallt) ett tag så kan ni se att den har VISSA SMÅ likheter med en BMW, för ett otränat öga! Och kan ni inte se det så är ni patetiska.. Att kunna se det är inte att säga att BMW och Seat är samma! Nån jäkla måtta på stoltheten måste det väl finnas!? >:) Tigerr |
Paap Reeder |
Hej! Eftersom det bevisligen är så att många bilmärken men kanske mest Mitsubuisuschi (eller vad den nu heter) samt Seat - för att inte tala om Lexus - vill till åtalsgränsen för märkesintrång likna just BMW så blir det liknande drag. När Saab byggde sin senaste 9-serie så köpte dom 3-4 st sprillans nya 3- seriebilar. En körde de slut på på rundbanan (tog en lång tid, varför Saaben presenterades rätt sent). En togs ner till kvadratcentimeterstora bitar för att se "hur fanken bär dom sig åt nere i Bayern". En lät man stå ute "nere vid sjön". Den tredje lär visst vara såld inom Saab ty det var en djädrans bra bil. Därför blev Saaben så pass bra som den blev. Eg är det en 323:a - fast han som byggde kraftöverföringen råkade vända ritningen bak o fram så framhjulen hamnade under skuffen. MVH /// Paap Reeder |
|
-RW-; Ska jag vara helt ärlig så ser jag ingen som helst likhet mellan Seat Leon och någon som helst BMW, hur mycket jag än anstränger mig. Paap Reeder: LOL :DDDDD Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
zesy: designchefen kom från Alfa kolla bara in bak ljusen på dom, helt klart ALFA. Mvh Sleeperix |
|
|
Klar E46känning vid snabb blick(lite lik men mer känsla),eller är jag för otränad(kört och kollat BMW i 17år)? Kan väl även bero på att man söker sitt eget märke i de bilar man kollar(+att de flesta stöps i samma cw och modeform idag) Kolla även Renault roadstern(minns ej namn)framifrån. Henrik |
|
-RW- |
nu ska vi inte vara oärliga, jag ser skillnaden på en BMW och en SEAT, men jag säger inte nu att BMW (E36) är som Seat. Men Seats framvagn är stulen från E36:an ta bort S;et från Seats grill så blir ännu mera identiska. SAD BUT TRUE. MVH Running Wild ---------------------------- Länk |
|
Sleeperix> Det kan hända att dom också är lite inblandade...jag har inte kollat in baklysena...kanske är ett jädra hopkok av allt :)) men nu var det först å främst framlysena som det handlade om.. Paap Reeder> Fin liten redogörelse...så nu kan man saabs tillverkningsprocess *lol* ///Henrik |
|
| Sen kan det ju vara så att alla använder samma CAD program :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.