AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.243

Garagekvällen hos Stockholms Bilvård!

Sida 1 av 2
Hallå där!

Just kommit hem från "garagekvällen" och måste säga att den blev otroligt lyckad! =) Vill tacka Asken, Jörgen och alla som ordnade med träffen väldigt mycket! :-D Otroligt väl förberett och roliga evenemang! Extra kul att rasta Jörgens "Z8a" =)=)=) Kommer helt klart alltid vända mig till stockholms bilvård i framtiden när det gäller bilvård!

Denna idé om en garagekväll är toppen nu när det börjar bli mörkare tider! Ser fram emot nästa om det blir en sådann!

Nu ska jag plugga! =)

Tack ska ni ha allihopa! Kul att träffa er alla igen!

Mvh Tobias
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Trist att man bor i Malmö och missar alla evenemang (knutstorp och südschleife undantaget) :-(

Annars finns det ju förvisso Förenade Bils ärtsoppekväll nu snart (eller om det redan varit), men ärtsoppa är vidrigt så jag stannar nog hemma :(

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Kalle:
Var du med på südschleife i år?

Mvh.
Micke Olsson
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Micke: Nej jag var ju tyvärr inte det pga tidsbrist just då :(
J*vligt synd, för det verkar som om det var väldigt trevligt, efter att ha läst ditt reportage på touringsidan!

Men nästa år planerar jag att dyka upp iallafall!! :)
Jaha, en annan satt större delen av dagen i möten och sen som avslutning tog jag en pratstund med farbror trafikpolisen utanför Norrköping. Kul kul.

/Micke
Kalle:
Ok, lät som det i förra inlägget och jag trodde jag missat dig.
Kul att du kollat på touringsidan.

Mvh.
Micke Olsson
Asken (AutoPower)
Tack till alla utställare samt alla besökande:) Även tack till Er som avbokade i förväg per email, det uppskattade jag att få veta:) Tillsammans gjorde Ni en trevlig afton och jag hoppas att Ni trivdes, det gjorde i alla fall jag. Sådant här tar en ENORM tid att förbereda men det vet Ni säkert.
Mvh
Asken
Jag kan verkligen förstå att det tar EMORM tid Asken =) När man väl e där så förstår man, eftersom framförandet av allt var otroligt proffsigt! =) Undrar vart vi kan ha nästa träff =) *om det blir en till, vilket jag hoppas*

Mvh Toby
Lite närmare mig hoppas jag i alla fall.

Toby:
Var det du och jag som skulle skriva ett reportage från Drottninghol/Brostugan?
Om det var så, maila mig privat.

Mvh.
Micke Olsson
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tack för igår, tiden gick verkligen jättefort när man stod och snackade med alla andra "dårar":)
Hann ju inte ens utmana Tobias med Z8:an.

*Micke*
Hoppas det inte blev allför dyrt. Norrköpingspolisen brukar väl vara heta på gröten..?!

*Asken*
Tycker att du ska ändra din profil till Reseledare alt. dagisfröken:D

M V H
"Din nasare i hallen"

gnu för att få fixa en sådan pryl så är det väl det minsta man kan begära att man hör av sig om man får förhinder?.

/druid som blev 'pålurad' en maguiars 40 flaska :-)
STEPHAN: 1400pix, det kan man väl leva med.

Kan nu konstatera att hastighetsmätaren i en Volvo V40 visar kraftigt fel, däremot stämmer färddatorn i stort exakt.
Vanliga mätaren visade strax under 150km/h, färddatorn 137km/h och jag fick en bot på 133km/h (och då hade laserinstrumentet automatiskt dragit av 3km/h).

Tur att jag inte körde med egen bil för då är risken att jag inte haft nåt körkort kvar idag. :-)

/Micke
As
119
Ash
///M Roadster -98
Tack Asken och alla ni andra för en trevlig kväll. Måste erkänna att man blev lite sugen på en 993 efter gårdagens garagekväll :)
Gomorron!

Håller med Druid till fullo! Har man anmält sig "här" via BMWPower och tagit en plats på listan då det var "BEGRÄNSADE" platser så får man banne mig åtminstånde ringa Asken om man har fått förhinder! Tyckte synd om Asken igår, då han var tvungen att ringa alla som inte var där som en "mamma". Näää, skärpning! Dessutom så fanns de ett par som jag känner som inte hann anmäla sig till garagekvällen som jätte gärna ville komma! De kunde ju lika gärna fått ta platserna som inte "täcktes", men det e ju omöjligt att tänka på i sista sekund.

Jag vill gärna som säkert många andra här, ha en till sånn här rolig träff nu när det börjar bli mörkt. Men jag förstår Asken om han inte har så mycket lust med det längre eftersom han har offrat väldigt mycket av sin egen tid på detta. Men självklart så tycker jag att man kan ge folk en andra chans så jag skulle vara jätteglad om vi kunde ha iallafall en till träff innan våren kommer och vi börjar dra oss till drottningholm igen =) Jag hjälper gärna till Asken om det finns något som jag kan göra!

Tack för mig!

Mvh Tobias * som e påväg till skolan! =( Dock ska det bli kul att hämta bimma i eftermiddag hos en viss rekondare ;-) *
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Tycker det är mycket tråkigt att läsa att flera har anmält sig och sedan inte kommit dit, ej heller bemödat sig att maila eller kanske ringt Asken.

Detta betydde som jag förstår att Askens väntelista, där även jag stod med inte kunde utnyttjas.

Skäms!
Dino
Tjaa ,

Tobias kan du ta mitt nummer o ringa mig för eventuellt kommande träffar osv jag har haft det litte svårt att följa de på nätet -

Jag mailar dig mitt nummer.

M-MotorSport
Ledsen att jag missade detta men jag lovar, jag har giltiga skäl. Just hemkommen från sjukhus efter att ha skrotat bilen för två veckor sedan..Och nästan mig själv för den delen...Återkommer när jag frisknat till och/eller köpt en ny kärra. Simma lugnt så länge

MrMonzen
Tjena!

Givetvis så hade säkert ett par stycken precis som monzen giltiga skäl. Det får man alltid räkna med! Tack för ditt nummer Dino! Jag ringer så snart jag kan, d.v.s. när jag blir av med alla dessa FÖRBANNADE skolarbeten /(%"%"¤/(#¤()=/!")&/()"&%¤# =( Skönt att det e höstlov om en vecka! :-) Börjar "fundera" på att skifta till vinterhjul (Usch... hemska tanke!). Inte kul att slänga på 15-tums BMW-original lm fälgar när det sitter 17-tums M-Contour på =( Men det blir nog en fröjd i vår =)

Ha det gött!!!

Mvh Tobias

Ko
663
Koffe
320iC -93
Dino: Har du samma nummer som sist (vid racet)? I så fall har jag det, och kan oxå försöka komma ihåg att ringa om det händer nåt kul =)

Toby: Visst är det ett jobbigt dilemma? 15" å trafiksäkert eller 17" halt men mysigt? Tänkte lägga om i helgen men såg att det skulle bli plusgrader hela veckan, så jag väntar en helg till... Fast det var lite längre bromssträcka än vanligt nu ikväll... huvva!

//Koffe, med 3mm sommarostar... på 17" =)
ja
135
jawen
BMW 750 -90 AL
Tack alla berörda för en trevlig garage-kväll på STHLM's BILVÅRD.
Kul att få ett ansikte till namnen,tjattra lite bilsnack och allmänt uppdatera sig lite om marknaden.
Trevliga människor, seriösa demonstrationer samt en ruskigt snabb z8, som bara ville snurra vid kraftigt gaspådrag ( hoppas inte plåtjobben vart dyra ).
Förövrigt körde man ju lill-strippen på 7,58sek & kasserade in 500 sköna till en rekond i vår ;-)

JAWEN
Dino
Koffe : jag har samma nummer som förut så det är bara att ringa om det är nåt :)) Synes

M-MotorSport
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.