|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Bmw läggger ju på +300 % på olja och de flesta andra delar, så varför skulle de tycka att det är ok att kunden tar med eget. För två år sedan tog dom 263 kr för ett oljefilter, häromdagen 439 kr... | |
|
Att de vill sälja olja har dock ingenting med garantier att göra utan att de har 80% marginal på den. Förutom kokain och bläckstrålebläck så är det väl bland det lönsammaste man kan sälja. Det skulle vara ärligare om de bara sade det rakt ut. |
|
| Jag tror som sagt inte man ska räkna med det, men den enda BMW ÅF jag frågat sa ja så jag har använt detta 5 gånger. Så helt uteslutet är det inte. | |
|
@Kristoffer_L: Den verketaden du pratar ju om talar ju mot sig själv - om de betalar återvinnignsavgift baserat på inköp och kunder kommer med egen olja så blir det ju mindre återviningsavgift pga mindre inköp för vekstaden och mer kasserad olja, för samma kostand för verkstaden. Iofs orättvist mot återvinningsbolaget men märkligt resonemang Varför itne betala för mängden kasserad olja istället? /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| 325cabrio: Som jag skrev så var det bara skitsnack. Söker du ha en replik får du utmana den sura gubben som tog emot kunderna på den gamla centrumanläggningen om han fortfarande är i livet… | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.