|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja då verkar problemet med servotronic vara löst… det finns inte på bilen! Återigen tack för all inputs! Jag är då lite sugen på att hitta en E61 eller gärna en F11. Jag förstår att det skiljer en del generellt mellan dessa modeller men ni får gärna dela med er av egna erfarenheter och ge råd till en icke så bilkunnig. |
|
|
En uppdatering: Bilen har gått bra ett tag tills den för några dagar sedan och i väldigt låg hastighet helt plötsligt stannade. Detta har hänt tre gånger. Bilen startar direkt efteråt och funkar som vanligt. Det jag märkt är att jag får hålla nyckeln en liten stund innan den startar, alltså den startar inte direkt när jag vrider på nyckeln. Jag har inte haft möjlighet att läsa felkoder än, men är tacksam på förslag på vad det kan bero på… |
|
|
Har inte bilen "autostart"? D v s att du bara vrider till lite lätt till läge 3 och sen arbetar startmotorn självständigt till dess motorn startar (eller åtminstone någon sorts time-out, om motorn inte startar)? Trodde det var standard. /Lennart |
|
|
Lennart, det är bara så på V8-orna. Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Åhå. Det gäller att lyxa till det, alltså! :) Tänkte att det kunde vara en ingång, men då får problemet sjunka in ett tag till. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.