AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.710

Bästa M-kompromissen i hårda tider ?

Sida 2 av 2
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Hej AndersZ007, det har du rätt i, det är så jag börjar mina bilköp , särskilt dom ”icke förnuftiga” , för jag tycker inte om att köpa något som jag inte vill ha, eller något där jag senare kommer på att jag missat vissa grejer som ur en entusiasts vinkel kanske skulle varit ett ”must have” ,, bäst att förklara för dig, att världen inte bara är full av folk som bara handlar utan att göra sina tankar och frågor hörda , men du kanske gör , och isåfall grattis till antingen självgodheten, plånboken, och allt du tillför 😝
Visa användare
121
JohnnyLehti
BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006
BMW 320i m sport edition 2011
BMW M3 E46 2002
Hej.

Jag åker M4 competiotion med manuell växellåda. En mycket ovanlig bil i Sverige.
Det kan man nästan glömma att hitta.
Vad det gäller skillnaden på M2 och M4 så äår M2 mera "boy racer" i mina ögon. Lite mindre i storlek men tyvärr lika tung. Detta beror delvis på billigare materialval i vissa komponeneter, därav lägre pris också.
M2:an lite mera busbil med sin kortare hjulbas. M4:an är betydligt mer påkostad i inredning normalt sett, speciellt med utökad skinn, Harman Kardonstereon samt kolfiberinredningen. Båda två är fina bilar men jag är ju lite partisk.
Min bil har extremt hög utrustningsnivå, plus lite extra och en snyggare BMW-modell är svår att hitta, tycker jag :).

Johnny.
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Jag kör M2 competition med manuell växellåda. Inte lika ovanlig som M4 comp med densamma, men ändå. Tycker det är kul att sticka ut lite å köra manuellt när de flesta verkar föredra dct lådan att dömma av försäljningsvolymerna. Har bytat ut de trista 788 fälgarna mot 437 M4 fälgar i ferric grey istället för den svarta varianten M2an annars brukar ha.

Just detta tycker jag lite e grejen me å ha en entusistbil som körs fina dagar sommartid. Ändra bilen lite så den blir "perfekt". Har byggt ljud och stage 1 mjukvara, så drygt 500 häst. Längtar till våren.

Försök provköra lite intressanta bilar innan du bestämmer dig.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
PatrikE: Det verkar som du besvarat dina bilköpar-tankar själv, med tanke på att det står en M6 -05 reggad på dig?

Grattis till ett roligt köp. Som en bekant sa: "den dricker ju faktiskt oanständiga mängder bensin" vilket den ju gör men den är en ren fröjd att köra. 2021 så åkte jag och en kompis i den ToR München-Stockholm. Ibland skulle jag faktiskt kunna tänka mig att flytta till Malmö bara för att ha närmare till kontinenten. Som det är nu så har jag 55 mils tråkig svensk motorväg innan jag kommer till bron.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.