|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Steiner, det var tråkigt, allt ihop. Fick du veta i förväg att Driving Assistant Pro är bortplockad på din bil? Hade du valet att vänta eller ta det med prisavdrag? Själv har jag det som ett måste krav. Finns inte Driving Assistant Pro, Parking Assistent Plus och laser då kan jag tänka mig vänta lite extra, men efter det är det bara att hävda avtalsbrott och dra sig ur, eftersom BMW inte kan leverera vad som är avtalat. Nej, det är inte kul om man skulle komma så långt, och jag hoppas att det inte inträffar, men jag vill inte ha en bil utan dessa funktioner. Jag har den lägre nivån idag, och om jag inte kan uppgradera min nuvarande bil, som visserligen endast en 330e, då är det inte intressant. Jag har också beställt med manuella stolar, eftersom i stort sätt endast jag som kör är elstolar utkastade pengar i mitt fall. Det är konstigt att din säljare inte visste om denna ändring. Jag håller med dig att lårstödet gör ingen nytta om dynan inte går att luta uppåt. Jag är nyfiken. Har möjlighet att mäta från golvet till stolens topp när du inte sitter i bilen och stolen är upphöjd till maxhöjd? Jag skulle vilja veta höjden och jämföra med min nuvarande inställning. Håller helt med dig att förstå utelämnandet av denna funktion är helt obegripligt. Det är ju endast en fjäder och lite metallstavar och plåt som behövs, så det är inte rocket science att hitta annan leverantör än den nuvarande (Ukraina...?) om det så behövs. Jag slår vad om att det finns många i Sverige som hade klarat av att fixa delarna utan problem. Stål är ju inte precis bristvara och bearbeta stål kan många i världen, till skillnad från att tillverka chips och andra kritiska komponenter. Förresten, har du tittat under sätet? Finns det möjlighet att modifiera och fixa lutningen med en DIY lösning? Kanske justera och fixa till lutningen som är bra för dig, även om spaken inte finns och lutningen är fast är det bättre om man anpassar till sitt eget behov än om låren hänger och bilen är obekväm att köra långt med. |
|
|
@Steiner, hur gick det? Har du tittat på någon lösning när det gäller lutningen? Jag har nu fått min bil också, och den har inte heller säteslutning. Jag fattar inte hur BMW tänker på den punkten, eller varför meddelar man inte kunden så att KUNDEN skall kunna bestämma sig för en eventuell uppgradering till elstol för att få lutningen. Jag la till svankstöd bara dagarna innan tillverkningen började, men om jag hade vetat att lutningen är bortplockad från manuella stolar då hade jag hellre bytt till elstol också. Ja, som du skriver, stolen är OK-ish, men det är allt. Jag måste titta i min manual, men det skulle inte förvåna mig om manualen hade visat spaken. BMW är inte bra på att uppdatera manualen. PDF varianten som jag laddade ner efter att jag fick min VIN visar i alla fall spaken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.