|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Länk Ix1 läcker ut innan morgondagens officiella debut | |
|
Spännande. Ser OK ut. Undrar om grundpris hamnar under 550 tKr. Tror tyvärr grundpris blir ca 600 tkr. Så ca 700-750 med lite utrustning. Om bmw kan lägga sig runt 500 i grundpris så blir det en smash hit, tror jag. Denna torde vara konkurrent till Teslas MY, Hyundai ioniq5, Kia EV6? |
|
| Tesla MY är en mycket rymligare bil. Den är nog nästan större än en iX på insidan. | |
| Länk fler bilder och information finns nu officiellt | |
| Äntligen en ny BMW som ser ok ut vid första anblick. Denna blir säkert en storsäljare. Hoppas som sagt att priset inte blir alltför blodigt. | |
| Ser mycket bra ut. Överraskande lyckad design. | |
|
Från 610' för en framhjulsdriven liten SUV med vulgära njurar? Njae. Svårt detta. Vill köpa BMW men de verkar inte vilja bygga nåt som jag vill ha. :( |
|
| ix1 xdrive30 är den enda varianten som visats. Frågan är om de kommer komma 2wd varianter med mindre motor och därmed lägre pris. Xdrive30 har 313hk och det är nog mer än de flesta behöver. 200-250hk ich 2wd hade funkat alldelles utmärkt för mig i alla fall | |
|
Aha, så det är "värstingen" som kostar 610'? Jag hade accepterat RWD. Däremot så är FWD och vridstark elmotor inget för mig. |
|
| Ja iX1 xDrive30 är det som kostar 610 och uppåt så den driver på alla fyra. | |
| Verkar som det ska komma en (framhjulsdriven) iX1 eDrive20 också. | |
| Har bett om en offert. Nåt måste ju i3:an ersättas med. | |
|
Den ser snygg ut jämfört med ex vis IX3 som jag aldrig ens skulle fundera över. Runt 600 tkr ligger man nog rätt. De flesta medelstora elbilar ligger där eller högre. En ID 4/5 GTX landar ju där, precis som Q4 E-tron, Skoda Enyaq säljs för uppemot 750 tkr och även XC40 el ligger ju däruppe precis som EQB. Det är väl den målgruppen man siktar in sig på. Hyundai och Kia tror jag har annan målgrupp och den sista är ju en annan bil, mera konkurrent till I4 skulle jag säga. /Anders |
|
|
Polestar 2 eller XC40 skulle kunna fungera också men iX1 verkar lite rymligare och så är det ju en BMW. :) Tänkvärt är att bagaget är på 490 liter vilket faktiskt bara är 10 liter mindre än självaste iX. |
|
|
Fick pris igår på en iX1 xdrive30 med lite utrustning som är ett måste för 550:- funderar på att krita på för en sådan för att ersätta våran X3 F25a. |
|
|
Du fick alltså rabatt på ~100´ mot listpris? MVH Christofer |
|
| Ja, låter extremt bra. Jag räknar med ~5% typ. Det där måste vara 15-20%? | |
|
Ja det priset låter nästan inte trovärdigt. Då är ju en ID4 dyrare. /Anders |
|
|
7% är Max på BMWs elbilar även om man har avtalet med Företagarna. /Anders |
|
| Var kommer iX1 att byggas? Det blir inte en till kinesisk BMW a la iX3 hoppas jag? | |
|
Hade glömt hur dyrt det var med utrustning på BMW. Första offerten landade på 758 700 brutto och en rabatt på 4,3%. 726 tusen netto således. För att få bonusen antar jag att jag måste banta specen med 58701:-? Är det någon som vet hur fan det ska bli? Känns så drygt att de ändrar förutsättningarna flera ggr per år. Blir ju nytt sätt att räkna förmånsvärde från 1 juli också. Får väl skippa M-Sport (43 300:-), Travel-paketet (16 900:-) och Harman/Kardon (14 100:-). Då kommer jag under 700'-gränsen ner till 684 400:-. Men hur blir det då med sportstolar, M-ratt osv? Får man plats med det under 700'? Specifikation Pris inkl. moms BMW iX1 xDrive30 610 000 Färg C5Y Cape York Grån metallic 9 300 Klädsel KHSW Sensatec perforated | Black (BK) 0 Utrustning, paket 337 M Sportpaket 43 300 1LX 18" Lättmetallfälg Dubbeleker 838 M, Bicolour, Dark Grey/Diamond polish 481 Sportstolar 4LP Interiörlist i aluminium med mesheffekt 4NW Instrumentpanel i lyxigt utförande 710 M Lädersportratt 760 BMW M högglans Shadow Lineline 775 BMW M antracit innertak 9T1 M Exteriör paket 9T2 M Interiör paket 7EW Innovation Package 34 900 322 Komfortöppning 430 Automatiskt avbländbar inner och ytter- spegel,elektriskt infällbara 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 552 Adaptiva LED-strålkastare 5AC Helljusassistent 5DN Parking Assistant Plus 610 Head-Up Display 6NX Storage for wireless charging 6U3 BMW Live Cockpit Professional 7LG Comfort 14 100 674 Högtalarsystem Harman/Kardon 7LK Travel 16 900 402 Panoramaglastak 413 Bagagenät 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta Utrustning, fabriksmonterad 3AC Dragkrok infällbar 11 300 3DE Bortval Exteriöra designelement 0 4T3 Flexible Fast Charger (Mode 2) 0 5AT Driving Assistant Plus 8 500 7M9 M högglans Shadow Line med utökat innehåll 2 900 93B S093B 0 Change in paket 7EW 248 Eluppvärmd ratt 2 200 Change in paket 7LG 455 Aktiva stolar förare/sidopass 2 200 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 3 100 Ärligt talat känns det inte lika aktuellt som igår. Lite som vanligt nuförtiden. Har blivit väldigt snål. Haha. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.