|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har alltid min Unicarscan UCSI 2100 i bilen. Ingen idé att ta ur den när man har en N53 ;-) Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
| Finns det någon mjukvara som gör att man kan stänga av EGR och kanske bättre tillgång till andra givare och sensorer? | |
|
Ola, tänkte inte på OBD-läsaren i OBDII-uttaget, utan på blåtandsuppkopplingen mellan OBD-läsare och Bimmerlinkapplikationen. Har en liten klösbräda i bilen bara för motorparametrar. Förut med Carly gick det, om man satte klösbrädan på laddning och släckte skärmen, att ha konstant ihopkoppling. Bara låsa upp skärmen så visades inställda parametrar direkt. Var så skönt och praktiskt att slippa koppla ihop med OBD-läsaren varje gång. Men nu funkar inte det längre. Börjar mer och mer tröttna på Carly, gällande motorparametrar så blir det bara sämre och sämre och sämre... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Aha Sverige! Det har jag inte provat då jag går iväg med telefonen varje gång;-) E61 stänger ju dessutom av ciguttaget med tändningen så konstant laddning är körd för mig. Men jag kan prova och lämna telefonen i bilen en halvtimme och se vad som händer. Risken är dock att själva blåtandsadaptern har en timeout också, alternativt somnar när bilen somnar. Vilket egentligen vore bra kan jag tycka förutom i ditt fall. Jag provar och återkommer. under helgen, om jag hinner testa. Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Sverige, nu har jag provat. Det fungerar utmärk. Kopplade upp mig först och sen släckte jag skärmen och gick in. Efter 45 minuter gick jag ut, slog på tändningen och "tände" telefonen. Kontakt direkt. Android telefon. Kan säkert vara annat med iOS. Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Ok, tack. Kollade idag med Carly (android), 40 min gick bra. Vet inte riktigt var gränsen går, men lite mer än en timme klarar den inte. Kanske satsar på Bimmerlink... Syns ju iallafall bättre på skärmen. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.