|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag hade inte köpt en 318 automat! |
|
|
Hej Abbe! Tack för svaren undrar varför inte? Vad är som är dåligt eller inte bra? |
|
|
Om du ska kosta på den en renovering så att den är fin så är den helt enkelt inte värt den, jag hade en manuell och den var riktigt slö, en automat är ännu tråkigare! Det är helt enkelt en oattraktiv variant i mina ögon! Även om man bara glider i en sån bil blir dent tröttsamt i längden. |
|
| BME, har du provkört någon E30? Vilken modell var det i så fall? | |
|
Hej! Har aldrig gjort det men just nu är 318i automat aktuellt |
|
| Försök prova en 318i och en 325i för att uppleva skillnaden, dels för motorernas skull, men också för att känna på hur en 30-årig gammal bil känns. Kanske värt att ringa och åka på några utannonserade exemplar. | |
|
En E30 Cab är ju en glidarbil, du glider runt i det vackra sommarvädret på trevliga fina vägar. Då passar automaten alldeles utmärkt. BMW:s automater funkar utmärkt och har inget rykte om sig att krångla om de inte har skyhöga miltal. Det viktigaste är vad just du tycker om automat och ingen annan. Mats BMW CS #5847 |
|
| T80196 - det handlar inte längre om en cab utan en 318iA coupe. Med taket på försvinner en del av cabbens automatiska glidaraura. | |
|
Jag skulle vilja påstå följande, och särskilt i sammanhanget när det gäller renovering eller köpa för att sen sälja efter säg några år och få tillbaks pengarna. Och just när det gäller bilar från ex E30 eran. En Bmw utan 6a och med automat är betydligt svalare när det gäller entuiaster (hobby som fullblod) iom att det ofta är denna kategori av köpare som intresserar sig för dessa typer av bilar. Bmw ska ha 6a, gärna största/större, det ska va manuell låda. Finns fler punkter att beakta när det gäller köp intresse, men dessa 2 är nog dom viktigaste. Givetvis spelar bilens skick roll också men som ex att en lite sämre med 6a+manuell kommer locka mer intresse än en med 4a och automat i jämförbart skick. Precis som en fräsch med 6a och manuell kommer locka mer än 4a och automat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.