|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Nu ringde de tillbaka och efter felsökning av värmaren som hade ett mycket ovanligt fel vilket medför en helrenovering för 9.000 kr.... Det kostar på att vara varm på vintern :-( Bilen får nu stå i garaget ytterligare minst en vecka i väntan på reparationen av Webaston. |
|
|
Jäklar vilka priser men då lär det hålla bilen ut efter helrenovering 👍 Jag väntar bara på nytt glykol sedan ska jag slänga in den nya termostaten nr 2 och håller tummarna hårt att den gör susen för bättre och snabbarw värme.. |
|
|
Hade inte kupévärmen varit kass från början så tror jag inte jag hade brytt mig om Webaston men när den fungerar så är den ju kanon förstås. Ja, återkom gärna om du får ett bättre resultat efter bytet. Min kärra är inte körduglig för tillfället... |
|
| Då var termostat nr 2 bytt. Tyvärr ingen skillnad alls. Efter 2,5 mil i 90-100 ligger kylvätsketempen på 65..i övrigt går bilen perfekt och tror jag låter detta vara nu.. | |
|
Igår fick jag hämta bensinvärmaren som tydligen hade varit ända till Tyskland för reparation: Länk Monterade denna lite snabbt och kodade in den till bilen. Passade på att byta ut det rostiga flexröret som var halvt av mellan värmaren och ljuddämparen. Gjorde ett par misslyckade startförsök av värmaren i garaget som inte tände men det berodde säkert på att den var tom på bensin, lite bensin i tanken (mindre än 1/4 tank), eller helt enkelt för att det är ett varmgarage så den inte ville starta!? Tankade upp bilen i morse och lät den stå ute hela dagen och startade sedan värmaren med fjärrkontrollen och det fungerade :-) Länk Efter 10 min hoppade jag in i bilen och utetemperaturen var cirka 2 grader plus men det var riktigt varmt i kupén. Motortemperaturen var innan start 24 grader: Länk Körde sedan iväg och efter ca 10 min lugn körning och Autoläget på i värmepanelen med 22 grader inställt så var det riktig värme: Länk Det är ju fortfarande ca 10 graders lägre temperatur från vänster sidas munstycken (förarsidan), precis som innan som antagligen beror på att det finns någon blockering i värmepaketet men det är inget som stör i dagsläget. Efter några minuters körning till så kommer motorn nu upp i rätt arbetstemperatur: Länk Nu var det ju inte lika kallt ute (-15 grader) som när jag först startade tråden men det känns ju ändock rätt hoppfullt nu och inga felkoder finns längre i bilen: Länk Är ju bara en tidsfråga innan jag snart återkommer med fler underliga fel i en annan tråd, det är ju en E61.... :-) |
|
|
Snyggt jobbat 👍 kul att allt löste sig och att bilen nu går felfritt. Skönt med riktigt fin värme! |
|
|
Bra! Mycket bra jobbat. Tack för utmärkt återkoppling |
|
|
Härligt jobbat!! Men -40 på oljan ppå denna bild? Länk Mvh Ola Min webshop: Länk Mina bilar: Länk |
|
|
Tackar! Ja, jag noterade också -40 på oljan men det var innan motorstart så jag antar att det är nåt defaultvärde för direkt efter motorstart blir det normala värden. Jag var förbi besiktningen idag med bilen och det blev ett helt rent protokoll! Det var inte heller någonting på gång att rasa så nu kör vi vidare en stund till :-) |
|
|
Får inte heller något värde på oljetempen (med Carly) förrän tändning läge två. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.